ماجرا ی موش های آدم خوار در تهران چیست ؟

ماجرا ی موش های آدم خوار در تهران چیست ؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

موش های آدم خوار بلای جان تهرانی ها خواهد شد!!

 

آیا ماجرای موش های آدم خوار در تهران واقعیت دارد ؟

یکی از مهم‌ترین معضلاتی که درباره زلزله تهران مغفول باقی مانده و در عین حال یکی از فجیع‌ترین بخشهای داستان زلزله تهران خواهد بود، وجود جمعیت 50 تا 70 میلیونی موش‌های مهاجم و زنده خوار ساکن در لایه‌های زیرین زمین پایتخت بوده که پس از آلودگی هوا به عنوان دومین معضل زیست‌محیطی این شهر شناخته می‌شود. موضوعی که به تازگی به یکی از دغدغه‌های مهم برخی مسئولان مدیریت بحران تبدیل شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تهران در مورد سرنوشت موش‌ها بعد از وقوع بحران‌ها و خطراتشان برای مردم زلزله‌زده گفته است:
قطعا اگر بحرانی رخ دهد، این موجودات می‌توانند از عوامل تشدیدکننده خسارات باشند و حتی می‌توانند برای افرادی که زیر آوار مانده و زخمی می‌شوند، مشکلات بسیاری را به وجود آورند

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود در شهر تهران برای کاهش آسیب‌های برخواسته از حیوانات موذی در زمان رخدادی همچون زلزله، نیازمند تدوین ساز و کارهای اجرایی و لحاظ یک ضرب‌العجل در رسیدگی و ساماندهی امور از جمله مدیریت پسماند، فاضلاب شهری، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، تامین زیرساخت‌های شهری و ارتقای فرهنگ شهروندی برای زندگی در کلان شهر تهران است که تحقق این امور به تخصیص اعتبارات مالی و انجام آموزش‌های همگانی برای شهروندان نیاز دارد، تا بتوان به میزان قابل توجهی آسیب‌های زیست محیطی ناشی از آن را کنترل کرده و کاهش داد.

 

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، یادآورشد: زلزله 29 آذرماه تهران تلنگری برای بدنه مدیریت شهری و مسئولان مربوطه بود، تا ضرورت تدوین مدیریت یکپارچه شهری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، از سوی دیگر آنچه که در رسیدگی به امور شهری بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است، تدوین یک پلان برای مدیریت شهری است که ضمن بازنگری وضعیت موجود، برنامه‌ریزی‌ها در سه فاز کوتاه، میان و بلند مدت در جامعه شهری را بر مبنای میزان شیوع آسیب‌ها در هر منطقه، با لحاظ اولویت‌بندی و در قالب کمیته‌های تخصصی در دستورکار قرار دهد، به نحوی که اتخاذ راهکارها به شکلی نباشد که آسیب مضاعفی به شهر و زندگی شهروندان وارد کند.»

 

چگونه موش های آدم خوار را از بین ببریم ؟

شهرام امیر شریفی رئیس انجمن دیده‌بان حقوق حیوانات با اشاره به روشهای مختلف برای از بین بردن موشها در سطح شهر می گوید: گام اول کنترل زباله هاست چرا که این موضوع اثبات شده و کم هزینه ترین روش است. به طوری که 80 درصد از جمعیت موشها را می توان با کنترل زباله ها حذف کرد، بنابراین باید به موشها شوک غذایی داد تا افزایش زاد و ولد نداشته باشند.

 

شریفی افزایش آگاهی مردم توسط مسئولان را گام دوم کنترل موشها و جانوران تصریح می کند: نکته دوم آشنا کردن مردم است و کار فرهنگی هزینه عملیاتی ندارد و این توجیه شهرداری که موشها طاعون و وبا می آورند مدتهاست که دیگر اثربخش نیست. زیرا در سالهای اخیر اگر مشاهده کنیم می بینیم که کسی از گزش موش دچار بیماری طاعون نشده است.

رئیس انجمن دیده بان حقوق حیوانات ادامه می دهد: سومین گام بزرگ عقیم سازی جانوران است که البته این موضوع برای موشها قابلیت اجرا ندارد چرا که جمعیت آنها تصاعدی بالا می رود.

 

آنچه مسلم است یکی از حلقه‌های مفقوده مدیریت بحران در کشور، عدم آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی قبل از وقوع آنهاست، کمااینکه در هر برهه از زمان که با پدیده‌های مشابه روبرو شده‌ایم، به طور مداوم با اظهارنظرهای شعاری مسئولان مبنی بر پیشگیری بهتر از درمان است، مواجه می‌شویم که هیچ زمان تجربه نشده و برای عملیاتی کردن آن تدابیر لازم اتخاذ نمی‌شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-12-26
https://www.rahafun.com/?p=78724
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا