فواید چشمگیر روغن نارگیل و موارد استفاده آن

فواید چشمگیر روغن نارگیل و موارد استفاده آن
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

فواید چشمگیر روغن نارگیل و موارد استفاده آن

فواید چشمگیر روغن نارگیل و موارد استفاده آن

روغن نارگیل از آن دسته موادی است که می تواند نهایت زیبایی و سلامتی را برایتان به ارمغان بیاورد. تحقیقات علمی ثابت کرده است که فواید چشمگیر این روغن بر تمام بدن شما اثر می گذارد، چه در درون و چه در بیرون بدن، از تقویت و درمان و ترمیم پوست گرفته تا سوزاندن چربی. ساختار سوخت و ساز اسیدهای چرب آن با تمام چربی های اشباع شده دیگر تفاوت دارد؛ در دمای اتاق مانند کره جامد بوده و مثل روغن های دیگر فاسد نمی شود. در اینجا روش های مختلف استفاده از این روغن را برایتان آورده ایم تا از آن در برنامه زیبایی تان استفاده کنید.
کرم مرطوب کننده
بعد از استفاده از روغن نارگیل در پخت و پز، بیشترین مصرف آن تحت عنوان مرطوب کننده است. این روغن به شدت مرطوب کننده و مغذی بوده و پوست را نرم می سازد. از آن می توانید به عنوان لوسیون دست و بدن و مرطوب کننده روزانه صورت استفاده کنید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مرطوب کردن صورت: صورت خود را بشویید و به اندازه یک سکه از روغن را برداشته و بصورت دایره وار و با آرامش روی صورت خود بمالید. به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا روغن جذب پوست شود.

پوست: هرکجا از پوست را که زبر یا ترک خورده است را با مقداری روغن نارگیل و بصورت دایره وار به آرامی مالش دهید.

 

درمان آفتاب سوختگی پوست با روغن نارگیل
اگر بعد از یک روز آفتابی در کنار ساحل متوجه شدید که از استفاده کرم ضد آفتاب غافل شده اید و پوستتان سوخته شده است، می توانید روغن نارگیل را به عنوان یکی از گزینه های درمانی در نظر بگیرید.

ترکیب آن با عصاره آلوئه ورا و اسانس اسطوخودوس نیز موجب اثربخشی بیشتر می شود. البته در این صورت مخلوط را در یخچال قرار دهید و پس از کاهش دما آن را استفاده کنید.

 

روغن نارگیل و درمان قارچ
روغن نارگیل حاوی اسید کاپریلیک و اسید لوریک بوده که به شدت موجب درمان کاندیدا (یک نوع قارچ بیماری زا) و بیماری های قارچی زنانه می شود.

این روغن، دیواره های سلولی کاندیدا را از بین برده و با نفوذ به درون ساختار سلول، از مقاومت آن در برابر درمان جلوگیری می کند. برای این کار هر روز صبح، دو قاشق غذاخوری از روغن نارگیل را تا زمان بهبودی میل کنید.
برق لب ترمیمی با روغن نارگیل
به اندازه کافی از روغن برداشته و برای مرطوب کردن و برطرف کردن چین و چروک، آن را روی لب بمالید.

 

پماد آنتی بیوتیک
هر چند آنتی بیوتیک های شیمیایی قدرت زیادی دارند، اما در شرایط آزمایشگاهی، روغن نارگیل خواص آنتی بیوتیکی مناسب و معتدلی را از خود نشان داده است، که البته میزان آن برای زخم های پوستی مناسب است.

برای مصرف، روزانه بر روی زخم و مقداری از پوست اطراف زخم را با روغن نارگیل مالش داده و سپس در صورت تمایل روی آن را باندپیچی کنید. در این صورت زمان التیام زخم شما نسبت به شرایط عادی بسیار کاهش می یابد.

نکته: اگر قصد دارید که یک آنتی بیوتیک طبیعی قوی تر داشته باشید، چند قطره عسل را با روغن نارگیل مخلوط کنید.

خانم ها می توانند برای پاک کردن آرایش خود از روغن نارگیل استفاده کنند

 

تقویت پوست اطراف ناخن با روغن نارگیل
پوسته پوسته شدن اطراف ناخن نیز یکی از اتفاقاتی است که به شدت اعصاب خردکن بوده و در صورت در دسترس نبودن ناخن گیر و گاهی به طبع آن، استفاده از دندان (!) باعث بروز زخم و گاهی خونریزی اندک و مشکلات دیگر می شود.

طی گفته های پزشکان، علت این پوسته پوسته شدن، خشکی پوست اطراف ناخن بوده و با مرطوب کردن می توان از این دردسر خلاص شد. این بار نیز در کنار پماد های شیمیایی و دیگر مرطوب کننده ها می شود از روغن نارگیل کمک گرفت.

مصرف روزانه روغن نارگیل به صورت ماساژ روی پوست کناره ناخن کفایت می کند. البته بد نیست که خود ناخن ها را نیز به روغن آغشته کنید، چرا که ناخن نیز مانند مو، اگر رطوبتش را از دست بدهد شکننده می شود. روغن نارگیل در استحکام و تسریع رشد ناخن موثر است.

 

آرایش پاک کن
خانم ها می توانند برای پاک کردن آرایش خود، دستمال های مرطوب شیمیایی را کنار گذاشته و از روغن نارگیل به کمک یک تکه پنبه استفاده کنند و در نهایت صورت خود را با آب گرم شست شو دهند.

استفاده از روغن نارگیل در حمام
اگر قصد یک حمام کردن مجلل و اشرافی را دارید، می توانید با نصف فنجان روغن نارگیل وارد حمام شوید. همچنین در اضافه کردن روغن های دیگر برای تمدد اعصاب و معطر کردن پوست آزاد هستید.
سوزاننده چربی با روغن نارگیل
اضافه وزن در میانسالی می تواند افراد را در معرض ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی و انواع سرطان قرار دهد.

از آنجایی که سوخت و ساز اسید های چرب روغن نارگیل متفاوت از دیگر چربی ها می باشد، می تواند در سوزاندن کالری و در نتیجه کاهش وزن مفید باشد.

این روزها با وجود اینکه مواد شیمیایی به کمک تبلیغات، بازار درمان و زیبایی را در دست خود گرفته اند، کم نیستند افرادی که از مواد شیمیایی دوری کرده و مواد طبیعی را ترجیح می دهند.

روغن نارگیل هم یکی از بی نهایت مواهب طبیعی است که در دسترس ما قرار دارد. به امید استفاده دائمی از این نوع مواد طبیعی در زندگی روزمره.

  • بدون دیدگاه
  • 2015-12-19
https://www.rahafun.com/?p=53158
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا