فواید شیر مادر برای نوزاد

فواید شیر مادر برای نوزاد
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

فواید شیر مادر برای نوزاد

شیر مادر

 

پنج دلیل برای اثبات اینکه چرا شیر مادر بهترین ماده غذایی برای بچه است :

۱. شیر مادر غذای کاملی برای بچه به شمار میرود. شیر مادر حاوی کلبه مواد مغذی، از جمله ویتامینها و مواد معدنی است که بچه، از بدو تولد، دستکم تا شش ماهگی، به مقدار مشخص نیاز دارد. به هیچ چیز اضافی نیاز نیست؛ ترکیب کامل شیر آغوز و شیر بعدی این اطمینان را می دهند که عطش بچه فرو می نشیند و گرسنگی او برطرف می شود.

۲. شیر مادر غذایی پویاست؛ چون برحسب نیازهای بچه تغییر پیدا می کند. چنانچه بچه شما زودتر از حد معمول به دنیا آمده باشد، شیر مادر دقیقا مناسب با وضع بچه در آن وضعیت خاص درست می شود. زمانی که بچه پنج ماهه است، شیر مادر غذایی مطلوب برای بچه ای در آن سن است.

۳. فرمول شیر مادر منحصر به فرد و حاوی هورمون، عناصر لازم برای رشد و تقویت و اسیدهای چرب مورد نیاز است – هر ماده آن برای انسان بی نظیر و برای رشد و تقویت مغز و دستگاه اعصاب نوزاد مطلوب است. دانشمندان در مورد شیر مادر هر روز به کشفهای تازه ای دست می یابند.

۴. شیر مادر به طور سفارشی برای نوزاد ساخته شده، مرتب در حال تولید، به طور بهداشتی ذخیره شده و همیشه در دسترسی است. شیر مادر برای دستگاه گوارشی ناکامل بچه طرح ریزی شده و، بدون آنکه هدر برود، به راحتی قابل هضم است. شیر مادر، برخلاف شیر خشک، حاوی پروتئین زیاد موجود در شیر گاو نیست. بچه ای که به طور کامل از شیر مادر تغذیه می شود، خیلی کمتر احتمال دارد به حساسیتهایی نظیر آسم و اگزما ابتلا یابد.

۵. شیر مادر محافظت کننده است – کلستروم، شیری که در چند روز اول زایمان تولید می شود، به ویژه از نظر پادتن بسیار غنی است. پادتنها مواد ویژهای هستند که به طور فعالانه برضد باکتری ها و دیگر عناصر عفونت زا عمل می کنند. تا زمانی که بچه از شیر مادر تغذیه می شود، و حتی پس از آن، شیر، او را کماکان محافظت می کند. برای نمونه، استفاده از شیر مادر برای سه ماه، خطر ابتلا به اسهال و استفراغ را به مدت یک سال کاهش می دهد. و این مدت زمان ارزشمندی است برای دستگاه ایمنی بدن که به طور مؤثر رشد کند. شیر مادر، همچنین محافظی است در برابر بیماری های غیرعفونی نظیر بیماری قلب و سرطان خون و دیابت در بچگی.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-09
https://www.rahafun.com/?p=68882
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا