عوارض مصرف خودسرانه داروهای جنسی

عوارض مصرف خودسرانه داروهای جنسی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

عوارض مصرف خودسرانه داروهای جنسی

عوارض مصرف خودسرانه داروهای جنسی

عده ای از مردان از ناتوانی جنسی رنج می برند و بدون اینکه به دنبال درمان آن باشند به صورت خودسرانه دارو مصرف می کنند.

این در حالی است که شبکه های ماهواره ای بدون هیچ واهمه و تاملی در حال تبلیغات انواع داروهای به اصطلاح ناتوانی جنسی هستند که این مسئله خطراتی را متوجه جامعه می کند زیرا این شیوه در حال حاضر موثر بوده و این تبلیغات باعث فروش انواع داروها بین مردم شده که شاید کسی از زیانهای احتمالی آنها خبر نداشته باشد…

“ف – ر” مرد ۳۶ ساله اهوازی که در یکی از بیمارستانهای این شهرستان بستری شده و در ظاهر بسیار فردی افسرده، عصبی و پریشان خاطر به نظر می رسد در خصوص بستری شدنش اظهار کرد: من  برای درمان ناتوانی جنسی به حرف دوستان نزدیکم گوش دادم و روزی بیش از سه قرص از این نوع داروها مصرف کردم و پس از سپری شدن تقریبا یک ماه نه فقط نتیجه مطلوب حاصل نشد بلکه دچار ناراحتیهای گوارشی نیز شدم.
وی گفت: از مسئولان می خواهم نسبت به این قضیه مهم که گریبانگیر اکثر جوانان است و شاید جوانان به علت خجالتی بودن نتوانند مشکلات خودشان را مطرح کنند. 
 
در همین خصوص دکتر سیروس دهقانی کارشناس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه بیشترین دلیل ایجاد ناتوانی جنسی در مردان می تواند عیبهای عضوی و یا روانی باشد، تصریح کرد: وقتی مردی استرس و افسردگی داشته و یا نگران این باشد که نمی تواند رابطه ای داشته باشد، دچار ناتوانی می شود که به آن ناتوانی جنسی روانی می‌گویند و نیمی از موارد ناتوانی های جنسی  به دلیل بیماری، جراحی و تصادف به وجود می آید که علت آن نیز ایجاد صدمه های عروقی عصبی است.
دهقانی با بیان اینکه  داروها و علل هورمونی نیز می توانند در این قضیه موثر باشند، تاکید کرد: در بین بیماریها، باید از بیماری قند یا دیابت نام برد که باعث ایجاد ضایعات عروقی – عصبی شده و ناتوانی جنسی را ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه مصرف خودسرانه داروی جنسی به هیچ وجهی توصیه نمی شود، سردرد، قرمزی، احساس گرما در صورت و قسمت فوقانی، ناراحتی معده، آبریزش بینی، عطسه های مکرر، تغییرات بینائی، آبی رنگ به نظر رسیدن اجسام  را از مهمترین عارضه های مصرف خودسرانه این نوع داروها عنوان کرد.
این کارشناس دارویی با اشاره به اینکه  شبکه های ماهواره ای و اینترنتی رسانه های غرب با تبلیغات گسترده خود سلامت جوانان ما را هدف قرار داده اند، تصریح کرد: استفاده از این نوع دارو درافراد مسن به ویژه کسانی که از داروهای خاصی مثل نیتراتها ( داروهای بیماران قلبی) استفاده می کنند، باید با نظر مستقیم پزشک مربوطه و تجویزوی مصرف شود در غیر این صورت می تواند خطرآفرین باشد.
دهقانی تاکید کرد: در صورتی که در خلال فعالیت جنسی علائمی مثل منگی، گیجی، تهوع، یا دردهای قلبی ( درد سینه، احساس سفتی و فشار در سینه، کرختی ، درد در قفسه سینه یا شانه و فک تحتانی ) در مصرف کننده پدید آمد از ادامه فعالیت جنسی باید خودداری شود و سریعا به پزشک مراجعه کرد.
 
وی افزود: در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقادیر توصیه شده، بیمار را باید سریعا به بیمارستان منتقل کرد.
 
وی عنوان کرد: حفظ رژیم غذایی، ورزش و کنترل قند خون به وسیله دارو و آن هم زیر نظر پزشک مربوطه مشکل را رفع می کند، اما در صورت طولانی بودن، ناتوانی جنسی مزمن ایجاد خواهد کرد  که درمان آن مشکل است.
کارشناس مرکز اطلاع رسانی  دارو و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه یکی  دیگر از علل عضوی، بیماریهای قلبی عروقی است، افزود: جراحیهای وسیع لگنی که برای کنترل سرطان پروستات، مثانه و روده بزرگ به کارگرفته می شود، به علت اینکه در آن، جراح سعی در برداشتن کامل همه بافتهای اطراف سرطان را دارد، باعث صدمه به عروق و اعصاب مسئول می شوند و نهایتا ناتوانی جنسی ایجاد می کنند.
دهقانی با بیان اینکه داروهای ضد فشار خون، عصبی و ضد افسردگی باعث ایجاد ناتوانی جنسی می شوند، تصریح کرد: به این مورد نیز ناتوانی جنسی دارویی می گویند. در این نوع ناتوانی جنسی، پزشک است که به شما برای ادامه یا قطع دارو توصیه لازم را خواهد کرد و قطع خودسرانه دارو عوارض دیگری را می تواند در پی داشته باشد.
 
از سوی دیگر دکتر فرخ رامش کارشناس ارشد دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این زمینه می گوید: داروی جنسی حتما پس از تشخیص بیماری زیر نظر پزشک مصرف شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که این داروها را به صورت خودسرانه و تنها به توصیه اطرافیان مصرف می کنند، ممکن است این نوع دارو، مورد نیاز آنها نباشد و داروی دیگری برای رفع مشکل خود مورد نیاز داشته باشند، تصریح کرد: برخی از داروها در بعضی از افراد منع مصرف داشته و با داروهای دیگر نیز تداخل اثر دارند و ضروری است مصرف آنها زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.
وی تصریح کرد: مراجعه به پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری در اینگونه موارد بهترین راهکار است.

  • بدون دیدگاه
  • 2013-03-13
https://www.rahafun.com/?p=6894
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا