علت سکسکه جنین در رحم چیست؟

علت سکسکه جنین در رحم چیست؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

علت سکسکه جنین در رحم چیست؟

علت سکسه جنین در رحم چیست؟

 

سکسکه جنین در شکم مادر یک امر کاملاً طبیعی است و معمولاً اغلب مادرها آن را حس می‌­کنند.

جنین احتمالاً در اواخر سه ماهه اول یا اوایل سه ماهه دوم بارداری شروع به سکسکه می‌­کند، البته ممکن است در این مرحله این سکسکه را اصلاً احساس نکنید.

ظاهرا سکسکه جزیی از تکامل اعصاب جنین است. برخی از مادران این سکسکه­‌ها را به صورت یک سری حرکت ریتمیک کوچک در روز حس می‌­کنند، اما برخی دیگر تنها یک بار در روز متوجه یک حرکت کوچک می‌­شوند که این همان سکسکه است. بر خلاف لگد زدن که تنها بخشی از شکم تکان می‌خورد، هنگام سکسکه معمولا تمام شکم تکان می‌خورد.

سکسکه در مورد نوزادان تازه متولد شده نیز امری طبیعی است. بنابراین پس از زایمان اگر دیدید کودک‌تان گاهی سکسکه می‌­کند، تعجب نکنید.

 

علل سکسکه در جنین

علل انقباض دیافراگم
انقباض دیافراگم در جنین‌های بالغ باعث سکسکه می‌شود. برای آنکه جنین در رحم سکسکه کند، باید از یک سیستم عصبی مرکزی کامل برخوردار باشد. سیستم عصبی مرکزی به جنین کمک می‌کند که در مایع آمنیوتیک رحم نفس بکشد. در صورتی که این مایع وارد ریه شود، دیافراگم به سرعت منقبض شده و جنین سکسکه می‌کند. سکسکه در جنین امری رایج است و در سونوگرافی به صورت حرکات ریتمیک دیده می‌شود. سکسکه جنین پدیده‌ای بازتابنده است و معمولا باعث ناراحتی او نمی‌شود. علاوه‌براین، سکسکه ریه‌ی جنین را برای تنفس بهتر پس از تولد آماده کرده و ضربان قلب او را در سه ماهه سوم تنظیم می‌کند.
پیچ‌خوردگی بند ناف
در برخی از موارد، سکسکه جنین به این علت رخ می‌دهد که هوای کافی به او نمی‌رسد. اگر شدت و دفعات سکسکه به طور ناگهانی کاهش یافت، سریعا به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا احتمال پیچ‌خوردگی بند ناف بررسی شود. پیچ‌خوردگی بند ناف زمانی رخ می‌دهد که بند ناف به دور گردن جنین می‌پیچد و از رسیدن هوای کافی به ریه جلوگیری می‌کند. زمانی که بند ناف به دور گردن می‌پیچد، ضربان قلب جنین افزایش یافته و جریان خون منتقله از طریق بند ناف کاهش می‌یابد.

 

خودتان بررسی کنید
تلاش کنید از هر حرکت جنین‌تان لذت ببرید و از این حرکات به عنوان علامتی در جهت سلامت او کمک بگیرید. برای این که بهتر است هرگونه حرکت نوزاد را ثبت کنید.
همیشه حرکات جنین را تجزیه و تحلیل کنید و اگر لازم شد با پزشک در این باره صحبت کنید. برای اطمینان از حرکات جنین می‌توانید سونوگرافی نیز انجام دهید تا از سلامت جنین مطمئن شوید.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-08-13
https://www.rahafun.com/?p=55501
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا