علت اصلی خیانت همسران چیست؟

علت اصلی خیانت همسران چیست؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

علت اصلی خیانت همسران چیست؟

علت اصلی خیانت همسران چیست؟

یکی از مهمترین دلایل خیانت های جنسی، عدم انجام وظایف همسری از سوی یکی از زوجین است. متاسفانه بسیاری از زوجین با وظایف همسری خود در زمینه جنسی آشنایی ندارند و نمی دانند که همسر وی نیاز به ارضاء شدن یا رسیدن به ارگاسم دارد.

سلسله مراتب نیازهای ماسلو به صورت یک هرم نشان داده می‌شود که نیازهای فیزیولوژی انسان که همان خوردن و خوابیدن و نفس کشیدن است، در قاعده هرم (که حجم زیادی از هرم را می گیرد) قرار دارد. طبق این هرم لازم است افراد به همان اندازه ای که به خوردن و خوابیدن و نفس کشیدن اهمیت می دهد باید رابطه جنسی برایش اهمیت داشته باشد.همانطور که شما نمی توانید جلوی نفس کشیدن همسرتان را بگیرید؛ نمی توانید جلوی رابطه جنسی با وی را بگیرید .»

این روانشناس ومشاور خانواده گفت:« در حال حاضر افراد با پرس و جو از میزان روابط جنسی دوستان خود، این میزان را با تعداد روابط جنسی خود مقایسه می کنند لذا در صورتی که روابط جنسی مناسبی با همسر خود نداشته باشند برای خیانت کردن تحریک می شوند.»…

وی با اشاره به انتخاب اشتباه همسر و تنوع طلبی همسران به عنوان عوامل دیگر در خیانت گفت:« برخی افراد به دلیل اینکه از رابطه جنسی با همسر خود ارضای روانی نمی شوند به دنبال تنوع طلبی در رابطه جنسی و خیانت هستند و یا به فکر ازدواج مجدد می افتند. که در ۹۰ درصد این موارد با مشاوره گرفتن و آموزش درباره مدل های رابطه جنسی دیگر چنین نیازی را احساس نمی کنند و زمانی که مشکل این افراد برطرف می شود شادابی روحی و روانی در رفتارشان دیده می شود و دیگر به سراغ ازدواج مجدد نمی افتند.»

حسن زاده با بیان اینکه خیانت به دلیل اختلالات شخصیتی کمتر اتفاق می افتد، افزود:« کمالگرا بودن هم یکی دیگر از دلایل خیانت های جنسی است همچنین زمانی که فرد رفتار جنسی سالم و ارضاء کننده با همسر خود ندارند به فکر خیانت می افتد. استرس و اضطراب و وسواس داشتن یکی از زوجین و در نتیجه عدم برقراری رابطه جنسی خوب یکی دیگر از دلایل خیانت های جنسی است و لازم است این افراد درمان شوند. در مواردی که فرد دچار وسواس است به دلیل اینکه بعد از رابطه جنسی مجبور است مدت زمان زیادی را صرف شستشوی خود کند لذا تن به رابطه جنسی نمی دهد که عاملی برای خیانت همسر وی است.»

وی خاطرنشان کرد:« روابط جنسی در جامعه ما به مانند لیوان آبی می ماند که یا خیلی گرم است و یا خیلی سرد در نتیجه عطش فرد را برطرف نمی کند و فرد به فکر خیانت می افتد.»

این مشاور خانواده با بیان اینکه خیانت جنسی بیشتر به دلیل نوع نگرش افراد به مسائل جنسی و باورهای نادرست آنها از روابط جنسی است، گفت:« برخی از زنان تصور می کند مرد در ماه با یک بار رابطه جنسی ارضاء می شود و یا برخی از زنان با افزایش سن تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد این در حالی است که مردان وقتی به دهه ۶۰ زندگی خود می رسند به دلیل اینکه تصور می کنند میل جنسی آنها در آینده ای نزدیک کاهش می یابد لذا دغدغه این را دارند که تا آخرین لحظات از توانمندی جنسی خود استفاده کنند و زن باید تن به این قضیه دهد و لازم است باور اشتباه زنان نسبت به این مسئله تغییر پیدا کند.»

وی در پایان گفت:« نباید افزایش سن مانعی برای برقراری رابطه جنسی یا محدود کردن تعداد روابط جنسی با همسر باشد لازم است زنان آموزش ببینند که وقتی به سن یائسگی می رسند دیگر مشکل ترس از بارداری ندارند و بهتر می توانند رابطه جنسی داشته باشند و نباید افزایش سن دلیلی برای کاهش روابط جنسی باشد.»

  • ۴ دیدگاه
  • 2014-03-12
https://www.rahafun.com/?p=32517
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. ناشناس گفت:

    سلام
    این متن اصلا در مورد دوست دختر و دوست پسر صادق نیست. دوست دختر بحثی کاملا جداگانه است و اصلا قابل مقایسه با همسر نیست. چون نگاه مرد به همسر و دوست دختر متفاوت است.

  2. فريماه گفت:

    ممنون خيلي خوب بود اقاي مهندس فقط اقا پسرايي كه به دوست دختراشون خيانت ميكنن جريانش چيه؟

    • admin گفت:

      خواهش می کنم فریماه خانم
      این خیانت ها هم علت های زیادی داره که بعضی هاش برمیگرده به برخورد ناشایست دخترها و توجه نکردن به اونها…

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا