علائم و نشانه های ابتلا به بیماری آرتریت

علائم و نشانه های ابتلا به بیماری آرتریت
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

علائم و نشانه های ابتلا به بیماری آرتریت

 

نشانه های ابتلا به بیماری آرتریت را بشناسید
آرتریت مریضی هست که مربوط به مفاصل می شود و معمولاً در سنین بالا بسیار شایع هست و از دوران میانسالی با مراقبت هایی می‌توان از آن جلوگیری نمود. شمار زیادی از مبتلایان این مریضی, شاهد شدت گرفتن مداوم آن میباشند و درد و التهاب, از یک مفصل به مفاصل دیگر بدن‌شان منتقل شده یا به مفاصل متعدد سرایت پیدا می کند.

خشکی دردناک مفاصل, شکایت مادام العمر مبتلایان آرتریت هست و به یقین متخصصان, اگر شما هم علائمی که در ادامه آورده‌ایم را تجربه می کنید, احتمالاً این مریضی به ستون فقرات‌تان راه پیدا کرده هست.

وقتی بیدار میشوید کمردرد دارید؟
دردی که در ابتدای صبح در پشت‌تان می‌پیچد, میتواند یکی از علامت‌های ابتلا به آرتریت باشد. گرچه این درد ممکن هست ناشی از فتق دیسک بین مهره‌ای باشد, اما در بسیاری موارد, به علت ابتلا به آرتریت سراغ افراد می آید. یکی از علائمی که این دو درد را میتواند از هم متمایز کند, طول زمان درد کشیدن‌تان هست.

درد ناشی از آرتریت, معمولاً حدود ۳۰دقیقه بعد از بیدار شدن, کاهش پیدا میکند و گرچه در ابتدای روز به‌تدریج بهبود مییابد؛ اما از عصر به بعد, کمی شدیدتر میشود.گرچه کمردردی که در غروب و شب احساس می کنید, همۀ وقت} علامت ابتلا به آرتریت نیست. گاهی به‌علت نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت, قرارگفتن در اوضاع نامناسب در طول روز یا بردباری کردن استرس, ممکن هست چنین دردی را در ساعات پایانی روز بردباری کنید؛ اما بعید هست که این درد, در روزهای بعد همراه صبحگاهی شما باشد. شمار زیادی از مبتلایان آرتریت, تمام شب را با درد سپری میکنند و این دشوار, بر کیفیت خواب و زندگی انها, تاثیری پدیدار می گذارد.

پاهای‌تان هم زُق‌زُق می کنند؟
درد ناشی از آرتریت, تنها به کمرتان محدود نمیماند. آسیبی که این مریضی به ستون فقرات, مفاصل و درنهایت مهره‌ها و اعصاب شما می زند, میتواند اساس را برای انتقال درد به نقاط دیگر بدن فراهم کند. درد, بی‌حسی, سوزن‌سوزن شدن یا احساس ضعف در ناحیه پا ازجمله علامت‌هایی هست که غیرمستقیم پزشکان را به سمت تشخیص آرتریت هدایت می کند.

مانند چوب خشک میشوید؟
حتی اگر صبح‌ها با درد بیدار نشوید, نمیتوانید احتمال دچار بودن به آرتریت را به‌طور کامل رد کنید. احساس خشکی و سفتی پشت در ابتدای روز, یکی دیگر از علامت‌های این مریضی هست. مبتلایان آرتریت, در لحظات ابتدای بیداری, به‌سختی حرکت می کنند و بدنی خشک و انعطاف‌ناپذیر دارند.

این خشکی, توان بیماران برای حرکت کردن را کمتر میکند و درصورت تلاش برای نشان دادن انعطاف‌ اکثر, باعث احساس کردن دردهای اسکلتی در این افراد می شود. درد گردن و احساس خشکی و سفتی گردن, ازجمله علامت‌هایی هست که این افراد را اذیت می دهد.

مفید نمی شوید؟
اگر اکثر از چهار تا شش هفته علائم گفته شده را تجربه کردید یا در این مدت, دردتان شدت گرفت, حتماً موضوع را با یک متخصص در بین بگذارید. دچار شدن به مریضی‌هایی مانند آرتریت, میتواند اساس را برای ابتلا به دشواری های اسکلتی و حتی عضلانی دیگر هم فراهم کند و درصورتی‌که مریضی را در ابتدای بروز درمان نکنید, احتمال دچار شدن‌تان به دشواری های متعدد, افزایش پیدا می کند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-27
https://www.rahafun.com/?p=69908
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا