ایا تحصیلات دانشگاهی عامل ایجاد استرس است

ایا تحصیلات دانشگاهی عامل ایجاد استرس است
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

ایا تحصیلات دانشگاهی عامل ایجاد استرس است

ایا تحصیلات دانشگاهی عامل ایجاد استرس است

برای کاهش استرس و افزایش کارایی ذهن، در این چند روزه باید نسبت به روزهای گذشته برنامه غذایی متفاوت داشته باشید، اما نه آنقدر که این تفاوت به ضرر شما تمام شود. ترک کردن برنامه های همیشگی، نداشتن تفریح و استراحت و نخوردن غذای مناسب شاید به نظر شما تاثیر چندانی در نحوه آزمون کنکور نداشته باشد اما نظر متخصصین چیز دیگری است.

از تمرین و مطالعه در شب ها پرهیز کنید، زیرا با بر هم زدن سیستم بدنی شما، استرس مضاعفی را به شبکه عصبی وارد می کند و این واکنش به صورت خستگی و احساس دلهره بیش از حد منجر به اختلال در حافظه و یادگیری می شود .

در این بررسی متخصصان کانادایی ابتدا این موضوع را مورد مطالعه قرار دادند که افراد در طول دوران زندگی‌شان به چه میزان توان مدیریت و کنترل مسائل‌ خود را داشته‌اند. همچنین از آنان پرسیده شد تا چه حدی با این جملات موافق یا مخالف هستند:

«شما نسبت به آنچه برایتان اتفاق می‌افتد کنترل کمی دارید» یا «شما اغلب در مواجهه با مشکلات زندگی‌تان احساس درماندگی می‌کنید.»

طبق مشاهدات این متخصصان فارغ التحصیلان دانشگاهی از بالاترین سطح کنترل بر امور زندگی‌شان برخوردار بودند که با میزان درآمد بالاتر مرتبط بوده و کمتر در معرض فشارهای مالی قرار داشتند.

هرچند این فارغ التحصیلان دانشگاهی با وجود داشتن حس کنترل بیشتر بر امور زندگی خود نسبت به افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی احساس استرس بیشتری داشتند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پرفسور «اسکات شیمِن» گفت: در حالی که کسب مدارک علمی و تحصیلی به شدت برای داشتن حس کنترل بر امور زندگی ضرورت دارد اما در عین حال نیز موجب می‌شود با ایجاد استرس در فرد، فوائد روان شناختی تحصیلات بالا کاهش پیدا کند.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-05-21
https://www.rahafun.com/?p=54766
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا