طالع بینی چیست؟

طالع بینی چیست؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

طالع بینی چیست؟

طالع بینی چیست؟

هزاران سال است که بشر چشم بر آسمان دوخته و با فکر و اندیشۀ خود، قصد کشف اسرار آن را دارد . از این جهت تا کنون منجمین بسیاری در سراسر جهان پا به عرصۀ وجود گذاشته و نظریات و فرضیاتی درباره آسمان و کرات سماوی برای مردم جهان به ارمغان آمرده اند .

امروزه مجموعۀ ستارگان را در فضا که به صورت شخص با حیوان یا اشیاء مخصوص مشاهده می شوند ، صورت فلکی نامیده و مناطق مختلف آسمان را به همان اسامی و اشکال نسبت داده و آن را مورد مطالعه و تحقیق قرار می دهند …

هزاران سال پیش مصریان ، بابلیان ، رومیان ، یونانیان ، عبریان و ایرانیان ، صورت های فلکی را در آسمان کشف و شناسایی کرده بودند ، اما در قرن دوم میلادی برای اولین بار بطلمیوس ، دانشمند مصری 48 صورت فلکی را در فهرستی ثبت نمود و تا کنون 88 صورت فلکی در آسمان کشف و نام گذاری شده اند .

در واقع باید گفت اساس علم نجوم که خود دانش پر رمز و رازی است ، توسط مصریان باستان پایه گذاری شده است . تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که مصریان قدیم به منابع بسیاری در این زمینه دسترسی داشته اند .

کاهنان مصر باستان در معبد « آمون رع » به ریاضت و آموزش علم پنهانی می پرداختند و یکی از وظایف آنان ، پیشگویی و آینده نگری برای فراعنه و بزرگان آن زمان ، از طریق علوم خفیه و علم نجوم بوده است . کاهنان مصری با استفاده از محاسبات دقیق ریاضی و نجومی ، موقعیت خورشید و ماه و دیگر کرات آسمانی را در لحظۀ تولد افراد محاسبه و سرنوشت حال و آیندۀ او را حدس می زدند.

امروزه تحقیقات دانشمندان نشان داده که قرار گرفتن ماه و خورشید در نزدیکی هر یک از اجرام آسمانی تاثیر شگرف و متفاوتی روی کلیۀ موجودات زندۀ زمینی از جمله انسان دارد .

تحقیقات نجومی و پزشکی تایید دارد که میزان هورمون موجود در بدن مونث ، با موقعیت ماه در محدودۀ مجموعه ستارگان همخوانی دارد . به همین علت به هنگام ظهور بدر ماه ، رفتارهای غیر عادی در زنان ظاهر می گردد .

همچنین تحقیقات نشان داده که موقعیت خورشید و ماه و محل قرار گرفتن آنها ، در موجودات ضعیف ، به خصوص نوزادان تازه متولد که دارای جمجمه ای نرم و غضروفی هستند ، تاثیر به سزایی دارد . ضمناً تایید گردیده که در لحظه های اول تولد ، کوچکترین تغییر در میدان مغناطیسی و جاذبه زمین ، باعث جهش و فعال شدن سلولهای مغز نوزاد می شود و این جهش بستگی به میزان تغییرات مغناطیسی و جاذبه از یک طرف ، و محل تاثیر پذیری از طرف دیگر دارد .

به طور مثال اگر این تاثیر در بخش میانی و حافظل عمیق باشد ، نوزاد در آینده دارای حافظه ای قوی خواهد شد و اگر تاثیر در مرکز احساسات مغر عمیق تر باشد ، نوزاد در آینده طبعی هنری و زیبا شناسه خواهد داشت .

علاوه بر تاثیر جاذبۀ خورشید و ماه ، تاثیر میدانهای انرژی مجموعه ستارگان و کهکشان ها که ماه یا خورشید در محدودۀ آنها قرار گرفته اند ، بر موجودات زنده محرز گردیده است .

به طور مثال هرگاه خورشید در محدودۀ کرۀ مشتری باشد ، هم خورشید ، هم ماه و هم زمین در معرض تکان های شدید قرار می گیرند .همچنین هرگاه خورشید به مشتری و به خصوص به مریخ نزدیک شود ، طوفانها و زلزله های شدیدی روی زمین اتفاق می افتد .

این تاثیر گاه آنچنان قوی است که در مسیر حرکت زمین به دور خورشید ، ایجاد می کند و این نوع حرکت موجب تکان های شدید زمین می شود . بر این اساس بسیاری از منجمین و مورخین بر این عقیده اند که این تغییر مسیر و لرزش ، به طور ناخودآگاه ، سلسله اعصاب موجودات زنده را تحریک کرده و باعث بروز ناهنجاری های اجتماعی می گردد . همچنین بسیاری بر این باورند که همین مسئله موجب بروز جنگها و شورش ها و اختلافات عظیم بشری بوده و هست .

همان طور که می دانیم ، ظهور کامل بدر ماه باعث تغییرات زیادی روی جمادات ، نباتات ، حیوانات و از جمله ذهن افراد بشر می شود . به خصوص روی متولدین تیرماه . یکی از تاثیرات مهم کره ماه بر زمین ، بروز جزر و مد است. این تاثیر چنان شدید است که آب دریاها و اقیانوسها ، گاه تا ارتفاع شش متر بالا و پایین می رود . حال چنانچه بدر ماه در موقعیت برج جوزا ( خرداد ) قرار بگیرد ، جاذبۀ ماه بالا رفته و میزان جزر و مد تغییر خواهد کرد .

همچنین اثر ارتعاشی انرژی ماه در شبهای بدر کامل ، بر روی ضمیر ناخودآگاه انسان ، بسیار بیشتر از مواقع دیگر است . در چنین مواقع رفتار غیر متعارف و گاه جنون آمیزی از بعضی افراد سر می زند . تغییر حالات و رفتار بعضی خانمها ، به خصوص متولدین تیرماه ، در شبهای بدر کامل نشانگر همین اثر است .

علاوه بر کرۀ ماه ، هر یک از اجسام دیگر آسمانی به صورت یک مرکز انرژی ، ارتعاشاتی را به سوی زمین می فرستند که این ارتعاشات با برخورد به کرۀ زمین و تماس با کانون حیاتی ما و اثر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه ما تغییراتی در منش رفتاری و شخصیتی ما به وجود می آورد .

به طور مثال ، بنا به نظر دانشسمندان ، خورشید نمایانگر ضمیر ناخود آگاه و شخصیت اصلی افراد است . عطارد نمایانگر برقراری ارتباط ما با دیگران است . ستارۀ زهره نمایانگر ارتباط عاطفی بین افراد است . مریخ نمایانگر رابطۀ خصومت آمیز و کینه توزی است . ژوپیتر نمایانگر پیشرفت و توسعه ماست . زحل نمایانگر تجربیات زندگی و دینی ماست . اورانوس نمایانگر ارتباط اجتماعی و درک عقاید است . نپتون نمایانگر دنیای غیر متعارف و تجربیات فراسوی ضمیر آگاه است . پلوتون نمایاگر تسلیم ما به خواسته ها و آرزوهای درونی است که مایلیم از آنها در زندگی مادی برخوردار شویم .

باید توجه داشت که هر چه فاصلۀ این کرات و سیارات ، به خصوص در وقت تولد ، از زمین بیشتر باشد ، به همان نسبت اثری ملایم تر بر ضمیر ناخودآگاه ما می گذارند و هر چه نزدکتر باشند  ، اثر شدید تری خواهند داشت .

اما ترتیب سیارات منظومۀ شمسی که در بالا به آنها اشاره کردیم ، به شرح ذیل می باشند :

 

1-    عطارد : اولین سیارۀ منظومه شمسی کرۀ عطارد است . رنگ این کره قرمز است و می توان آن را به هنگام غروب آفتاب در سمت مغرب ، یا قبل از طلوع خورشید در سمت مشرق مشاهده کرد . این سیاره دارای تاثیرات زیادی روی ذهن متولدین خرداد و شهریور ماه می باشد .

2-    زهره : دومین سیارۀ منظومۀ شمسی کرۀ زهره است . این کره را می توان قبل از طلوع خورشید در مشرق یا بعد از غروب آفتاب در مغرب مشاهده کرد . این سیاره تاثیرات زیادی روی ذهن متولدین اردیبهشت ، مهر و دی ماه دارد .

3-    زمین : سومین سیارۀ منظومۀ شمسی زمین است که از نظر بزرگی در مقام پنجم قرار دارد . همین ارزش برای زمین بس است که انسان یعنی اشرف مخلوقات ، در آن حیات و سکنا گزیده و برای شناخت کائنات و تسخیر فضا از روی آن گام بر می دارد .

4-    مریخ : چهارمین سیارۀ منظومۀ شمسی کرۀ مریخ است . رنگ این کره نارنجی است . این سیاره تاثیرات زیادی روی ذهن متولدین فروردین ماه دارد .

5-    مشتری : پنجمین سیارۀ منظومۀ شمسی کرۀ مشتری است . این کره از لحاظ بزرگی در مقام اول است و به آن غول منظومۀ شمسی می گویند . این سیاره با جاذبۀ عظیمش ، تاثیر زیادی روی ذهن متولدین آذر ماه دارد .

6-    زحل : ششمین سیارۀ منظومۀ شمسی کرۀ زحل است . این سیاره از لحاظ بزرگی در مقام دوم قرار دارد . این سیاره تاثیر زیادی روی ذهن متولدین آبان ماه دارد .

7-    اورانوس : هفتمین سیارۀ منظومۀ شمسی کرۀ اورانوس است . این سیاره تاثیرات زیادی روی ذهن متولدین بهمن ماه دارد .

8-    نپتون : هشتمین سیارۀ منظومۀ شمسی کرۀ نپتون است . این سیاره تاثیرات زیادی روی ذهن متولدین اسفند ماه دارد .

9-    پلوتون : نهمین سیارۀ منظومۀ شمسی کرۀ پلوتون است . این سیاره مانند زحل ، تاثیرات زیادی روی ذهن متولدین آبان ماه دارد .

چنانچه قبلاً اشاره کردیم ، مصریان باستان ، طالع اشخاص را در رابطه با تاثیر اجرام آسمانی ستارگان و سیارات و خورشید و ماه ، بر روی آنان پیشگویی می کردند . طبیعی است که انجام این عمل ، مستلزم داشتن اطلاعات دقیق از محل استقرار سیارات در بروج و مجموعه های اسمانی است . به ویژه محل قرار گرفتن ماه و خورشید در موقعیت های مختلف آسمان در لحظۀ تولد فرد است . این که در زمان تولد شخص ، خورشید و ماه تحت چه زاویه و در کدام برج واقع شده بودند و …

همان طور که می دانیم ، اساس طالع بینی ، آگاهی داشتن به چگونگی قرار گرفتن ستارگان آسمانی در وقت تولد است . یعنی هر یک از ما انسانها در زمان تولد ، با اولین نفسی که می کشیم ، یک ارتعاش یا انرژی کیهانی ، سلول های حیاتی ما را متاثر می سازد که در طول زندگی هر یک از ما تکرار و دوام خواهد داشت و در فرآیند رفتاری و شخصیتی ما ، اثر محسوس خود را عیان می دارد .

البته نحوۀ قرار گرفتن سیارات ، ما را مجبور به انجام کاری نمی کنند ، بلکه انرژی و ارتعاشات خاص را به سوی ما منتشر می کنند که هر یک از ما بر اساس پیش زمینه و میزان حساسیتی که داریم ، کمتر یا بیشتر ، از آن متاثر می گردیم .

جسم ما یک میدان مغناطیسی دارد که با مراکز انرژی روانی ما به نام ( چاکراها ) ترکیب شده و یک دایرۀ چرخشی حیاتی کامل را برای ما به وجود می آورد . این مراکز علائه بر نظم دهی و تاثیر گذاری بر چرخۀ حیات فیزیکی ، روانی ما، از امواج و انرژی حیاتی دیگر موجودات هستی ، از جمله امواج و ارتعاشات اجرام کیهانی اثر می گیرند و طبعاً این اثر به شکل محسوس بر جسم و روان ما منتقل و بر الگوهای رفتاری و شخصیتی ما منعکس می گردد .

می دانیم که زمین در هر سال یک بار به دور خورشید گردش می کند و در این گردش سالیانه ، تمام اطراف خورشید را طواف می کند . لذا گاه در مقابل آتش فشان های خورشید قرار گرفته و گاهی نیز در مقابل لکه های تاریک و سرد آن قرار می گیرد .طبیعی است که در چنین شرایطی ، نیروی جاذبه و اثر تابش و امواج الکترومغناطیسی خورشید بر روی زمین در فصول مختلف سال یکسان نخواهد بود . علاوه بر آن ، نیروی جاذبۀ سیارات منظومۀ شمسی نیز همزمان وارد عمل شده به صورت هماهنگ روی متولدین دوازده ماه سال ، این تاثیرات را شدت می بخشد .

شدت این عمل به حدی است که می توان اثرات آن را در متولدین هر روز از ماه تشخیص داد . به عبارتی می توان گفت که هر نقطه از دایرۀ مسیر گردش زمین به دور خورشید ، یک کد اخلاقی خاصی برای متولدین همان نقطه تعیین می کند .

می دانیم که بعضی از روزهای مختلف سال برای گروهی از مردم خوش یمن و برای گروهی دیگر بد یمن تشخیص داده می شود . این عمل ناشی از تاثیر اشعه های گوناگون قسمتهای مختلف خورشید است که در طول سال از مقابل آنها عبور می کنیم .

میلیون ها سال است که نور خورشید به سطح کرات و اقمار منظومۀ شمسی که دارای عناصر و فلزات مختلف می باشند ، برخورد کرده و با رنگ و فرم دیگری بر روی زمین منعکس می گردد . طبیعی است که این اشعه های برگشتی از طرف کرات منظومۀ شمسی ، بر روی ذهن و ناخود آگاه انسان به گونه ای خاص تاثیر خواهند گذاشت .

به طور مثال ، رنگ های قرمز ، نارنجی ، زرد و آبی روی پوست میوه ها ، به خصوص رنگ قرمز پوست سیب ، به علت تابش اشعۀ برگشتی نور خورشید از سوی کرۀ زهره می باشد .

چنانچه قبلاً اشاره کردیم ، بیشترین تاثیری که توسط کرات و سیارات ، روی زمین گذاشته می شود ، از جانب کرۀ ماه است . از این جهت روی جمادات ، نباتات و حیوانات اثری شدیدتر از کرات دیگر می گذارد .

از آنجا که ضمیر و ذهن انسان و همچنین مراکز نیروهای محرکۀ روانی و جسمانی او بسیار ظریف تر و حساس تر از دیگر اجسام روی زمین می باشد ، لذا اثرات ناشی از امواج حرکتی و گردشی ماه بر روی ذهن و ناخود آگاه انسان بسیار عمیق تر خواهد بود .

همان طور که می دانیم ، به مجموعۀ دوازده گانه از ستارگان برج گفته می شود . هر یک از بروج ، مجموعه ای از ستارگان و اجرام آسمانی هستند که ستارگان تشکیل دهندۀ این مجموعه ها ، میلیاردها بار از خورشید سنگین تر و حجیم تر هستند و چنانچه خورشید و ماه در محدودۀ جاذبۀ آنها قرار بگیرند ، تاثیری شگرف در آنها پیدا می شود که به ظاهر برای موجودات زندۀ زمینی محسوس نیست ، اما اثرات آن در حیات این موجودات از جمله انسان روشن و آشکار است .به این مجموعۀ ستارگان که تشکیل دهندۀ بروج می باشند ، صورت های فلکی گفته می شود که به شکل اشیاء یا حیوانات تجسم و نامگذاری شده اند . قرار گرفتن منظومۀ شمسی در مجاورت هر یک از این  صورتهای فلکی ، مسئله ای بسیار مهم است و در طالع بینی این مجاورت و قرار گرفتن منظومه شمسی ، به خصوص خورشید و ماه و سیارات در جوار این مجموعه ها در زمان تولد ، بسیار مهم تلقی می شود .

در تحقیقات به عمل آمده ، محل استقرار مریخ و ماه و زمین و سایر سیارات در محدودۀ هر یک از این مجموعه ها ، در تکامل و شکل گیری سلول های مغز و اعصاب ، کم و بیش به اثبات رسیده است .

قبلاً اشاره کردیم که تاکنون 88 صورت فلکی کشف و ثبت گردیده است . در بین آنها ، صورت های فلکی دوازده گانۀ دایره البروج از سایرین مهمتر بوده و موقعیت کلیۀ ستارگان و همچنین وضعیت کره زمین و خورشید را در طول یک سال شمسی مشخص می سازند .

صورت های فلکی دوازده گانۀ دایه البروج که خورشید و سیاراتش در داخل آنها گردش می کنند عبارتند از :

1- حمل ( بره )

 2- ثور ( گاو )

 3- جوزا ( دو پیکر )

 4- سرطان ( خرچنگ )

 5- اسد ( شیر )

6- سنبله ( خوشه )

 7- میزان ( ترازو )

 8- عقرب (کژدم )

 9- قوس ( کمان )

 10- جدی ( بز )

 11- دلو ( ظرف آب )

 12- حوت ( ماهی )

 

1-    صورت فلکی حمل یا بره ، اولین صورت فلکی در نوار دایره البروج است که در فروردین ماه هر سال خورشید در آن سوی منزل گرفته و زمین بعد از خورشید در امتداد آن قرار می گیرد . مدت اقامت و عبور خورشید از این منطقه 31 روز می باشد . در شبهای فروردین ماه هر سال ساعت 24 هر شب این صورت فلکی را می توان در قسمت جنوبی آسمان مشاهده کرد .

2-    صورت فلکی ثور یا گاو ، دومین صورت فلکی در نوار دایره البروج می باشد که در اردیبهشت ماه هر سال خورشید در آن سوی منزل کرده و زمین بعد از خورشید در امتداد آن قرار می گیرد . مدت اقامت و عبور خورشید از این منطقه 31 روز می باشد . ساعت 24 هر شب در طول اردیبهشت ماه ، این صورت فلکی را می توان در قسمت جنوبی آسمان مشاهده کرد .

3-    صورت فلکی جوزا یا دو پیکر ، سومین صورت فلکی در نوار دایره البروج است که در خرداد ماه هر سال خورشید در آن سوی منزل گرفته و زمین در امتداد آن قرار می گیرد . مدت اقامت و عبور خورشید از این منطقه 31 روز می باشد . در طول خرداد ماه هر شب ساعت 24 می توان این صورت را در قسمت جنوبی آسمان مشاهده کرد .

4-    صورت فلکی سرطان یا خرچنگ ، چهارمین صورت فلکی در نوار دایره البروج است که در تیر ماه هر سال خورشید در آن سوی منزل گرفته و زمین بعد از خورشید در امتداد آن قرار می گیرد . مدت اقامت و عبور خورشید از این منطقه 31 روز می باشد . ساعت 24 هر شب در طول تیر ماه هر سال می توان این صورت فلکی را در قسمت جنوبی آسمان مشاهده کرد .

5-    صورت فلکی اسد یا سیر ، پنجکین صورت فلکی در نوار دایره البروج است که در مرداد ماه هر سال خورشید در آن سوی منزل گرفته و زمین بعد از خورشید در امتداد آن قرار می گیرد . مدت اقامت و عبور خورشید از این منطقه 31 روز می باشد . در طول مرداد ماه ، ساعت 24 هر شب می توان این صورت فلکی را در قسمت جنوبی آسمان مشاهده کرد .

6-    صورت فلکی سنبله یا خوشه ، ششمین صورت فلکی در نوار دایره البروج است که در شهریور ماه هر سال خورشید در آن سوی منزل گرفته و زمین بعد از خورشید در امتداد آن قرار می گیرد . مدت اقامت و عبور خورشید از این منطقه 31 روز می باشد . ساعت 24 هر شب در طول شهریور ماه می توان این صورت فلکی را در قسمت جنوبی آسمان مشاهده کرد .

7-    صورت فلکی میزان  یا ترازو ، هفتمین صورت فلکی در نوار دایره البروج است که در مهر ماه هر سال خورشید در آن سوی منزل گرفته و زمین بعد از خورشید در امتداد آن قرار می گیرد. مدت اقامت و عبور خورشید از این منطقه 30 روز می باشد . ساعت 24 هر شب در طول ماه مهر ، این صورت فلکی را می توان در قسمت جنوبی آسمان مشاهده کرد .

8-    صورت فلکی عقرب یا کژدم ، هشتمین صورت فلکی در نوار دایره البروج است که در آبان ماه هر سال خورشید در آن سوی منزل گرفته و زمین بعد از خورشید در امتداد آن قرار می گیرد . مدت اقامت و عبور خورشید از این منطقه 30 روز می باشد . ساعت 24 هر شب در طول آبان ماه هر سال می توان این صورت فلکی را در قسمت جنوبی آسمان مشاهده نمود .

9-    صورت فلکی قوس یا کمان ، نهمین صورت فلکی در نوار دایره البروج است که در آذر ماه هر سال خورشید در آن سوی منزل گرفته و زمین بعد از خورشید در امتداد آن قرار می گیرد . مدت اقامت و عبور  خورشید از این منطقه 30 روز می باشد . ساعت 24 هر شب در طول آذر ماه می توان این صورت فلکی را در قسمت جنوبی آسمان مشاهده نمود .

10- صورت فلکی جدی یا بزغاله ، دهمین صورت فلکی در نوار دایره البروج می باشد که در دی ماه هر سال خورشید در آن سوی منزل گرفته و زمین بعد از خورشید در امتداد آن قرار می گیرد . مدت اقامت و عبور خورشید از این منطقه 30 روز می باشد . در طول دی ماه هر سال ساعت 24 هر شب می توان این صورت فلکی را در قسمت جنوبی آسمان مشاهده نمود .

11- صورت فلکی دلو یا ظرف آب ، یا زدهمین صورت فلکی در نوار دایره البروج است که در بهمن ماه هر سال خورشید در آن سوی منزل گرفته و زمین بعد از خورشید در امتداد آن قرار می گیرد . مدت اقامت و عبور خورشید از این منطقه 30 روز می باشد . در شبهای بهمن ماه هر سال ساعت 24 می توان این صورت فلکی را در قسمت جنوبی آسمان مشاهده نمود .

12- صورت فلکی حوت یا ماهی ، دوازدهمین صورت فلکی در نوار دایره البروج می باشد که در اسفند ماه هر سال  خورشید در آن سوی منزل گرفته و زمین بعد از خورشید در امتداد آن قرار می گیرد. مدت اقامت و عبور خورشید از این منطقه 29 روز می باشد . در طول اسفند ماه هر سال ساعت 24 هر شب می توان این صورت فلکی را در قسمت جنوبی آسمان مشاهده نمود .

 

تا این جا مشخص گردید که زمین در طی یک سال گردش خود به دور خورشید ، در محدوده و مسیر کدام مجموعۀ کیهانی قرار می گیرد و ممکن است چگونه تا ثیراتی را از این مجموعۀ کیهانی دریافت و به سیستم عصبی موجودات زندۀ روی زمین منعکس نماید .

همچنین دانستیم که غیر از ماه و خورشید ، سیارات عطارد – زهره – مریخ – مشتری – زحل – اورانوس – نپتون و پلوتون ، نیز بر حسب جاذبه و جرم خود ، کم و بیش تا ثیراتی بر موجودات کرۀ زمین می کذارند و همین تا ثیرات است که در طالع بینی مصر باستان مورد توجه بوده و اکنون نیز اساس طالع بینی را تشکیل می دهد .

  • بدون دیدگاه
  • 2013-03-23
https://www.rahafun.com/?p=7226
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا