سوالات متداول درباره مشکلات جنسی +جواب

سوالات متداول درباره مشکلات جنسی +جواب
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

سوالات متداول درباره مشکلات جنسی +جواب

1111
1- شایع ترین علت مشکلات جنسی در میان زنان و مردان چیست ؟
مشکلات جنسی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد که به این صورت تعریف می شود، هر مسئله جنسی یا عاطفی که مانع شود زن و شوهر به یک رابطه رضایت بخش دو جانبه دست یابند.
شایع ترین مشکلات مردان شامل: پروستات ، کاهش جریان خون به آلت تناسلی مرد به علت ابتلا به دیابت ، بیماریهای قلبی و یا بیماریهای دیگر ، آسیب های عصبی به نخاع و یا کاهش در هورمون تستوسترون است.
مشکلات جنسی متداول در بین زنان شامل : عدم تمایل جنسی به علت کاهش هورمون استروژن ، اختلالات تیروئید ( که می تواند در بعضی از مردان نیز تأثیر گذار باشد )، درد در هنگام مقاربت به علت مشکلات واژن از جمله کم بودن ترشحات واژن می باشد. در بعضی از زوجین، متخصصین استفاده از برخی داروها را علت مشکلات جنسی می دانند که عبارتند از : الکل ، نیکوتین، مواد مخدر ، برخی از داروهای فشار خون ، آنتی هیستامین ها و داروهای ضد افسردگی خاص.

 

2- شایع ترین مشکلات جنسی در مردان چیست ؟
مطالعات نشان می دهد که 75% از مردان تحت تأثیر انزال زودرس قرار می گیرند. از نظر بالینی انزال زودرس به این صورت تعریف می شود: آغاز انزال ( خروج منی ) از آلت تناسلی که قبل از مقاربت یا به سرعت بعد از شروع ، معمولاً در عرض کمتر از 15 بار دخول رخ می دهد.
هر مرد حداقل یک بار انزال زودرس را در زندگی خود تجربه کرده است. اما برای بعضی از مردان تبدیل به یک مشکل مزمن می شود. انزال زودرس می تواند به حساسیت بالا ، تحریک سیستم عصبی ، وسواس فکری – عملی و گاهی اوقات عدم کنترل واکنش بدن نسبت به برانگیختگی جنسی ( هیجان ) مربوط شود.بی توجهی به انزال زودرس اغلب موجب عفونت در غده پروستات می شود که یک دوره استفاده از آنتی بیوتیک ها این مشکل را حل خواهد کرد.

 

مشکلات موقتی می تواند ناشی از استرس یا استفاده برخی داروها از قبیل قرص سرماخوردگی باشد. درمان انزال زودرس شامل داروهای ضدافسردگی که باید 12 ساعت قبل از عمل زناشویی خورده شود و استفاده از کاندوم برای کاهش احساس می باشد.گاهی اوقات کرم لیدوکائین می تواند به کاهش احساس کمک کند اما این کرم بر روی همسر نیز تأثیر می گذارد.
3- تعریف واقعی از نقص عملکرد جنسی چیست و شایع ترین علل کدامند ؟
نقص عملکرد جنسی در مرد (impotence)  نیز نامیده می شود که عبارت است از ناتوانی در به دست آوردن نعوظ (erection)، عدم توانایی در حفظ نعوظ کافی برای مقاربت و همچنین ناتوانی در انزال به صورت مداوم .
زمانی علت این مشکل را مسائل عاطفی می دانستند. اما امروزه پزشکان بیماریهایی همچون فشارخون بالا ، نارسایی کلیه ، بیماری های قلبی زودرس ، مشکلات پروستات ، افسردگی و علاوه بر این ها زیاده روی در مصرف الکل و در بعضی از مردان استعمال سیگار را علل این بیماری می دانند. استرس مزمن و برخی از داروها از قبیل داروهای فشار خون بالا و داروهای ضد افسردگی نیز می توانند نقش داشته باشند.
4- علت اختلال عملکرد در زنان چیست ؟
بر خلاف مردان که برای کاهش مقاربت به رویدادهای خاص فیزیولوژیکی نیاز دارند. زنان این گونه محدودیت ها را ندارند. شایعترین دلایل ناتوانی جنسی زنان غالباً در مسائل مربوط به تمایل ، انگیختگی جنسی و یا بعضی وقتها مقاربت دردناک است. بعضی از زنان ناتوانی در داشتن لذت ( اوج لذت جنسی ) و تجربه درد را گزارش می کنند.

 

کاهش تمایل از وجود یک رابطه سرد و ضعیف با همسر یا تنش های دیگر در زندگی ، ایجاد می شود .عوامل فیزیکی به کاهش هورمون های استروژن و تستوسترون که در زمان یائسگی اتفاق می افتد مربوط می شود . این عوامل نه تنها تمایل را کاهش می دهد ، همچنین سبب کاهش ترشحات مهبل می شود و در نتیجه تحریک مشکل تر و مقاربت دردناک خواهد بود.
بیماریهای خاص مانند اختلال تیروئید یا افسردگی نیز می توانند در تمایل زن تأثیرگذار باشد . عدم لذت به ندرت از مشکلات فیزیکی ناشی بوده اغلب از تحریک نادرست توسط همسر ایجاد می شود.
5- چه چیزی باعث ایجاد درد در آلت تناسلی مرد می شود ؟
درد در آلت تناسلی مانند هر بخش دیگری از بدن می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله عفونت ، آسیب (ضربه) یا بیماری باشد. در برخی مواقع دستکاری مفرط ، نیش حشره یا جوش می تواند منجر به درد شود . ضایعات دردناک یا زخم در آلت تناسلی ممکن است تبدیل به پروستات یا عفونت های دیگر شود. علاوه بر آن التهاب پروستات ، urethritis ( عفونت لوله ادراری که اغلب باعث سوزش و کلامیدیا می شود.

 

گاهی کم خونی سلول های داسی نیز می تواند موجب درد در آلت تناسلی شود . بیماری Peryronies که موجب نابهنجار شدن شکل آلت تناسلی می شود مقاربت دردناک را برای مرد در پی خواهد داشت. در موارد نادر درد می تواند نشانه سرطان باشد. از این رو اگر ناراحتی شما قابل ملاحظه بود و ظرف چند روز فروکش نکرد به پزشک مراجعه کنید.
6- چرا بعضی از زنان مقاربت دردناک دارند ؟
از نظر پزشکان مقاربت دردناک در 80% از زنان علت فیزیولوژیکی دارد. این علل عبارتند از : کاهش در هورمون زنانگی که منجر به خشک شدن مهبل ( واژن ) می شود. وجود مخمر یا سایر عفونت های رحمی ( جنسی) ، uretherietis cystitis( از عفونتهای دستگاه ادراری ) و برخی از مشکلات ارتوپدی و در مواردی نیز یبوست مزمن می تواند نقش داشته باشد. یک عامل شناخته شده دیگر  valvar vestibulitis می باشد که به صورت التهاب در بخش خاصی از واژن است و شایعترین علت مقاربت دردناک که اغلب نادیده گرفته می شود.

 

یک نوع خاصی از مقاربت دردناک که به عنوان vaginismus ( گرفتگی عضلات مهبل ) شناخته شده است که باعث گرفتگی غیر ارادی ماهیچه های واژن شده و گاهی می توانند چنان قوی باشند که واژن بسته شده و نفوذ ( دخول ) فوق العاده دردناک و یا غیر ممکن می گردد . این مشکل اغلب ریشه در یک آسیب روانی دارد.
7- انزال رتروگراد (پس رونده) چیست و چگونه درمان می شود ؟
به دلیل وجود نوعی عفونت در آلت تناسلی مرد ، گاهی مایع منی به جای خارج شدن به داخل مثانه بر می گردد و باعث ترشح ادرار و مایعات ناهنجار می گردد. این مسئله خطرناک نیست مگر این که زوج تصمیم به بچه دار شدن داشته باشند. پس رفت انزال می تواند به صورت کامل یا جزئی رخ دهد.

 

از علل دیگر می توان به عمل جراحی پروستات یا مـجاری ادراری ( ختنه نادرست ) ، دیابت و استفاده از داروهای خاص مثل داروهای فشار خون بالا اشاره کرد .کنترل فشار خون به بهبود مسئله کمک می کند. گاهی با تغییر داروی فشار خون ، این مشکل خود به خود برطرف می گردد.
8- آیا داشتن نعوظ برای مدت زمان طولانی خطرناک است ؟
جواب این سوال مقدار زیادی بستگی به تعریف شما از طولانی بودن دارد. اگر نعوظ چهار ساعت یا بیشتر ،  بدون تحریک جنسی طول بکشد ،  نعوظ دائم (priapism) نامیده می شود.
به طور معمول تحریک باعث می شود که خون در آلت تناسلی جریان پیدا کند که این جریان خون ، باعث ایجاد نعوظ می شود. بعد از انزال ( خروج منی ) – یا اگر تحریک قطع شود – جریان خون قطع شده و نعوظ پس رفت می کند. ممکن است گاهی خون فرستاده شده به آلت تناسلی برای ایجاد نعوظ به دام بیفتد و سبب ایجاد نعوظ دایم (priapism)شود که می تواند بسیار دردناک باشد و اگر زود درمان نشود موجب ایجاد زخم در درون آلت تناسلی شده و در برخی موارد اختلال نعوظ دائم را در پی خواهد داشت.

 

نعوظ دایم ( priapism) ممکن است در هر مردی اتفاق بیافتد حتی در نوزادان ، اما در سنین 5 ، 10 ،20 و 50 ساله رایج تر است. درمان این مشکل می تواند خیلی ساده باشد مثل استفاده از بسته های یخ یا به صورت تزریق دارو به آلت تناسلی و یا کشیدن خون از آلت تناسلی برای کاهش درد و تورم. ولی گاهی به عمل جراحی برای بازگرداندن جریان خون مناسب و انجام تخلیه کامل رگ ها از خون نیاز است.
9- معمولاً چه داروهایی باعث کاهش جنسی در مردان و زنان می شود ؟
شناخته شده ترین داروها ، داروهای ضدافسردگی از قبیل Prozac و یا آرام بخش هایی از قبیل والیوم هستند که هر دو می توانند در تمایل زنان و مردان تأثیر گذار باشند.  قرص های ضد حاملگی و نیز بعضی از فرمولاسیون های HRT استفاده شده در درمان علائم یائسگی می تواند در زنان باعث کاهش تمایل بشوند.

 

داروهایی که باعث ایجاد ضعف جنسی در مردان می شوند عبارتند از : برخی داروهای فشار خون ، آنتی هیستامین های استفاده شده برای سرماخوردگی یا آلرژی ، برخی از داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی (NSAIDS) مثل ایبوپروفن،داروهای سوزش معده از قبیل Tagamet ,Zantac,Pepcid بعضی از داروهای پایین آورنده چربی و برخی از داروهای مورد استفاده  در درمان بیماریهای پارکینسون و سرطان.
10- آیا این درست است که رابطه جنسی می تواند در بعضی افراد باعث سردرد شود ؟
بله ، درست است و در پزشکی به عنوان سردرد مقاربتی شناخته شده است. جالب است که بدانید تأثیر آن در مردان بیشتر از زنان است. در حالی که به طور کلی سردرد در زنان بیشتر از مردان است . هنوز علت دقیق این مشکل را هیچ کس نمی داند بعضی می گویند ممکن است مربوط به تغییر ناگهانی در جریان خون و متعاقب آن افت فشار خون در زمان اوج لذت جنسی باشد و بعضی دیگر آن را ناشی از آزاد شدن آدرنالین در بدن در طی دوره فعالیت جنسی می دانند.
این سردرد ها در بعضی از افراد ممکن است چند هفته طول بکشد و سپس بهبود یابد و در بعضی دیگر به طور نامشخص و یا فقط در مواقعی که رابطه جنسی داشته باشد رخ دهد.اگر چه شما ممکن است از سردردهای میگرنی رنج نبرید ، تصور می شود که سردردهای مقاربتی مربوط به فعل و انفعالات شیمیایی باشد و مشابه سردردهای میگرنی درمان شوند.
برای هشدار :
تصور نکنید که هر سردردی که بعد از سکس تجربه می کنید لزوماً سردرد مقاربتی است. کارشناسان معتقدند گاهی اوقات ضایعات خوش خیم در مغز یا آنوریسم aneurysms  ( اختلال در رگ های خونی ) نیز می توانند موجب سردرد پس از عمل زناشویی شوند در این گونه موارد به پزشک مراجعه کنید.

منبع : ir-med.com

  • بدون دیدگاه
  • 2015-03-20
https://www.rahafun.com/?p=49579
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا