سوالات احکام رابطه جنسی و زناشویی

سوالات احکام رابطه جنسی و زناشویی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

سوالات احکام رابطه جنسی و زناشویی

سوالات احکام رابطه جنسی و زناشویی

سوالات احکام رابطه جنسی و زناشویی

سوال۱ : نزدیکی با همسر از پشت چنانچه خود او راضی باشد ایا از نظر شرعی اشکال دارد؟ مرجع:آیت الله خامنه ای(مدظله)
پاسخ: نزدیکی به همسر از پشت کراهت دارد.
انهار: نزدیکی با همسر از پشت عملی غیر طبیعی است و از نظر علمی و پزشکی نیز ثابت شده که این عمل پرخطر و موجب آسیبهای جسمانی برای زن است. در قوانین مجازاتهای اسلامی آمده: اگر مردی همسرش را مجبور به این عمل کند! زن می تواند از شوهر خود شکایت کند.
پزشکان گفته اند: دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکترsphincter می باشد:…

۱- اسفنکتر داخلی و غیر ارادی؛ که دریچه ورودی غذا به معده و خروج آن می باشد.

۲- اسفنکتر خارجی؛ که ارادی است و وقتی که غذا بلعیده می شود از طریق مری پایین آمده و به سمت معده می رود.

زمانی که شخصی احساس کند که نیاز به خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارد این همان زمانی است که اسفنکتر داخلی ۱ باز شده و همانطور که گفته شد غیر ارادی است. اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع؛ ارادی است و دست خود شخص می باشد و زمانی که شخص احساس نیاز به اجابت مزاج کرد و خود را نگه میدارد تا به محل مناسب برسد و سپس به اراده خود باعث خارج شدن مدفوعش می شود این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع؛ توسط اسفنکتر خارجی که ارادی است انجام می شود. و رابطه جنسی از پشت باعث آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی میشود و باعث می شود که دریچه خروجی مقعد(Anal) به درستی کارش را انجام ندهد یعنی از قدرت ارادی خارج می شود. و به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست می دهد. در این صورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از دریچه مقعد خارج میشود در این صورت همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس زیر مشاهده می گردد.

البته نزدیکی از پشت موجب بیماریهای عفونی و ویروسی همانند هپاتیت، ایدز، سفلیس و بیماریهای مقاربتی میگردد زیرا در درون مقعد باکتریهای زیادی می باشد، که موجب انتقال ویروسهایی نظیر ایدز و … میشود.

*****
سؤال: پنج ماه است که عقد کرده ایم گاهی در هنگام معاشقه من یا همسرم بدون دخول ارضاء میشویم . چه حکمی دارد؟ مرجع: مکارم شیرازی (مدظله)
پاسخ: اگر در ملاعبه و بازی با همسر، حتّی بدون دخول هرکدام از شما زن و شوهر ارضا شوید جنب شده اید و غسل واجب می شود.
*****
سؤال: اگر زن و شوهر در خیابان دست یکدیگر را بگیرند از نظر شرعی مشکل دارد؟ یا مثلاً در جایی مثل تهران که عرف است؟
پاسخ: حتّی اگر این عمل حرام هم نباشد، ولی از نظر عرف متشرعه کاری نا شایست و دور از اخلاق و ادب معنوی است خصوصا اینکه چنین صحنه هایی موجب دلگیری و دلسوختگی کسانی قرار میگیرد که مجرّد هستند یا اختلافات خانوادگی دارند و آنان در حسرت چنین روابط صمیمانه ای میباشند.
البتّه عزیزم؛ عرف تهرانی ها ملاک شرعی نیست و حتماً در عرف متشرعه مردم تهران چنین اخلاقی وجود ندارد و عرف غیرمتشرّعه و کسانی که نسبت به مسائل معنوی و دینی بی تفاوتند نیز ارزش الگوپذیری ندارد.
*****
سؤال:۱) حکم شرعی رابطه جنسی با همسر از پشت چیست؟ آیا مثل لواط حرام است یا چون بین زن و شوهر است اشکالی ندارد؟ مرجع: آیت الله بهجت (قدس سره)
۲) حکم خوردن یا لیسیدن الت همسر چیست؟
پاسخ: ۱) احتیاط در اجتناب از این کار است البته در صورت جواز؛ این عمل همچون لواط نیست که گناه کبیره باشد.
۲) اگر شرعاً هم بی اشکال باشد اما ترک این کار بهتر است و البتّه تداوم این کار (درصورتی آلودگی) موجب بیماری می شود.
*****
سؤال: همسر من ناراحتی زنانگی دارد که قابل درمان نیست و امکان نزدیکی وجود ندارد ولی من میل جنسی زیاد دارم لطفا من را راهنمائی کنید.
پاسخ: موضوع خود را با دادگاه خانواده (مدنی خاص) در میان بگذارید در صورت اثبات و احراز ادعای حضرتعالی مجاز به ازدواج مجدد می شوید. و در این صورت رضایت همسر لازم نخواهد بود.
*****
سؤال: آیا معاشقه با همسر خود در دوره پریود اشکالی دارد؟
پاسخ: معاشقه اشکال ندارد ولی آمیزش حرام است.
*****
سؤال:آیا زن ومرد باید بعد از هر نزدیکی غسل جنابت کنن؟ اگه اینطور باشه که دیگه اونلذت همیشگیشو نداره!! مرجع: آیت الله خامنه ای(مدظله)
پاسخ:غسل جنابت برای انجام عبادات و کارهایی که طهارت لازم دارد واجب می شود ولی اگر منظور شما این است که بلافاصله بعد از آمیزش غسل شود چنین نیست مگر در جایی که وقت نماز تنگ باشد و لازم باشد فورا غسل کرد و نماز خواند در غیر این صورت غسل واجب فوری نیست. از طرفی غسل مزایای بهداشتی و بدنی زیادی دارد که در کل به نفع سلامت جسم و جان و روح انسان است. می توانید به کتب علمی مفصلی که در این زمینه نوشته شده مراجعه کنید و از خواص علمی و بهداشتی غسل آگاهی پیدا کنید.
*****
سؤال: اگه زن وشوهری از هم دور باشن و شوهر از طریق تلفن به خواسته جنسی اش برسد حرامه؟
پاسخ: خیر حرام نیست. در صحبت با همسر و معاشقه و گفتگوی شیرین و عاشقانه با او گناهی ثبت نمی شود بلکه موجب اجر و ثواب است. موفق باشید
*****
سؤال:با سلام حکم لیسیدن وزبان کشیدن آلت مرد توسط زن و برعکس ازلحاظ شرعی وبهداشتی با توجه به ترشحات چیست؟ مرجع: آیت الله بهجت(قدس سره)
پاسخ: از نظر شرعی ظاهراً اشکال ندارد ولی در صورتی که ترشحاتی باشد یقینا آن ترشحات آلوده است و حتما مضر خواهد بود. و از نظر شرعی خوردن و فرو بردن هر چیزی که طبع انسان از آن متنفر است جایز نیست و حرام است
*****
سوال: مایع بیرنگ وچسبنده ای که با شهوت از مرد خارج میشود چه حکمی دارد؟
جواب: اگر با شهوت و جستن بیرون آمده و بدن سست شود آن مایع حکم منی دارد وجنابت حاصل شده وباید غسل جنابت کرد
*****
سوال: دختری هستم ۲۵ ساله و چند ماهی است که عقد کردم سوالم اینست که اگرفرد(خانم) برای رسیدن به حالت ارگاسم هنگام ملاعبه با همسر ، خودش به روش های مختلف به خود کمک کند تا به این حالت برسد آیا حکم استمنا دارد؟
جواب: اگر به صورت بازی با خود باشد به آن استمناء (خود ارضایی) گفته می شود و قطعاً گناه دارد ولی اگر با بازی با همسر به حالت «ارگاسم» برسد اشکال ندارد.
*****
سؤال:بعد ازهر دفعه دستشویی رفتن ویا بعد ادرار و یا قبل از ادرار،ازمن منی خارج می شود چه کار کنم؟ آیا جنب بودن شخص در استخاره تأثیر میگذارد یا نه؟
جواب: موردی که ذکر کرده اید دلیل بر جنابت نیست؛ خارج شدن رطوبت با غلظت و رنگ و بوی خاص دلیل بر منی بودن رطوبت نیست، منی آن است که در اثر ملاعبه و بازی با خود یا همسر رطوبتی با سه شرایط خارج شود:
۱) بدن سست شود؛ ۲) با جستن خارج شود ۳) با شهوت باشد(یعنی آن رطوبت در اوج لذت جنسی از انسان خارج شود)؛
بنابراین شما جنب نیستید و احکام جنابت بر شما نیست. برای استخاره بهتر است شخص با طهارت باشد ولی طهارت واجب نیست بنابراین می تواند شخصی بدون طهارت باشد و استخاره نماید.
*****
سؤال: در موردترشحات وغسل در دوران نامزدی ،آیا برای ترشحاتی که بعد یا حینبوس،لمس،بازی یا حرف باطرف مقابل از خانم خارج میشود غسل واجب میشود یانه؟
پاسخ: هر ترشحی که در این مواقع خارج شود پاک است و منی نیست و غسل ندارد مگر ترشحاتی که با شهوت (یعنی اوج لذت جنسی) خارج شود که منی است و نجس خواهد بود و غسل واجب می شود
*****
سؤال:من حدود ۵ ماه عقد کردم.می خواستم بدونم من بعد از معاشقه به همسرم لازم است که غسل کنم.البته باید بگم که من باکره هستم ولی لذت میبرم از رابطمون. به صورت دخول نیست.
پاسخ: هر ترشحی که در حین معاشقه خارج شود پاک است و منی نیست و غسل ندارد مگر ترشحاتی که با شهوت (یعنی اوج لذت جنسی) خارج شود که منی است و نجس خواهد بود و غسل واجب می شود. و برای رسیدن به اوج لذت جنسی لازم نیست حتما دخول صورت گیرد.خود فرد می تواند تشخیص دهد که چه زمانی به اوج لذت می رسد و بالاتر از آن، لذتی حس نمی کند.
*****
سؤال: ۱- اگر زن و شوهری با هم همبستر بشوند و مرد از کاندوم استفاده کند و زن هیچ تغییر حالتی پیدا نکند و از طرفی حتی قطره ای منی به بدن زن نخورد آیا غسل به زن واجب می شود و آیا زن نمی تواند روزه بگیرد و نماز بخواند
۲– اگر مرد اصرار کند که از طریق معقد دخول کند و باز هم از کاندوم استفاده کند آیا سئوال های بالا شامل زن می شود
۳- حکم ساک زدن ( آلت مرد را زن دهان گرفتن ) چیست؟
پاسخ:یکی از جاهائی که شخص جنب می شود آمیزش و دخول است خواه با کاندوم باشد یا نباشد، و خواه ارضا باشد یا نباشد، و خواه از جلو باشد یا از عقب.در همه این موارد غسل به زن و مرد هردو واجب می شود. ساک زدن منعی ندارد ولی اگر محل نجس باشد و فرو رود حرام است و اگر آلوده باشد این کار شایسته نیست .
*****
سؤال: هنگام اعمال زناشویی نگاه کردن در فرج زن چه حکمی دارد و اگر هنگام امدن اب منی ان را در خارج رحم زن ریخته شود ایا زن باید خود را غسل دهد
پاسخ:نگاه کردن اشکال ندارد. اما درحدیث آمده: که نگاه کردن دروقت جماع موجب می شود فرزند کور و نابینا شود(حلیه المتقین، فصل۴،در بیان آداب مجامعت) ۲- اگر منی در خارج رحم ریخته شود و دخولی صورت نگرفته باشدغسل به زن واجب نمی شود.
*****
سؤال: در ماه رمضان به علت ترک نزدیکی باهمسر ذهنم در طول روز مشغول او است و گاهی تحریک می شوم و مایع سفید رنگی مانند اب بینی ازمن خارج میشود حکم روزه و لباس من چیست؟این مایع همراه شهوت است وگاهی احساس میکنم بدنم در ناحیه کمر تاحدی سست شده ولی هرگز به مرحله انزال یا جستن نمی رسد
پاسخ:چنین رطوبتی حکم منی را ندارد و نجس نیست و غسل لازم نمی شود.
*****
سؤال : با سلام آبی که قبل از نزدیکی با زن از مرد خارج می شود(منظورم منی نیست) و بی رنگ است چه حکمی دارد آیا نجس است؟ وضو را باطل می کند؟ با آن می توان نماز خواند؟نیاز به غسل دارد
پاسخ:فقط منی نجس است و این رطوبتها هیچ کدام نجس نیست و غسل ندارد و روزه را باطل نمی کند
*****
سؤال: ۱) آیا مرد می تواند فقط در زمان مقاربت با زن خود،البسه زنانه بپوشد؟ ۲) آیا مقاربت با همسر در حالتی که ملبس بوده و عریان نباشد، معصیت است؟
پاسخ: اگر کسی لباس جنس مخالف را بپوشد معصیت کرده است و شایسته نیست شما چنین کاری انجام بدهید زیرا موجب می شود شئونات و زیّ مردانگیتان کاهش یابد، و مقاربت با همسر در هر دو حالت ملبس بودن یا عریان بودن مانعی ندارد و معصیت نیست.
*****
سؤال: آمیزش با همسراز دُبُر(عقب) جایز است؟ مرجع: آیت الله مکارم شیرازی(مدظله)
پاسخ: بنابر أقوی کراهت شدید دارد و در غیر موقع پریود بودن همسر کراهت شدیدتری دارد. (عروه الوثقی)
*****
سؤال: به فرض مردی در شهری دور از همسرش هست. اگر به تصاویر همسرش بحالت شهوت نگاه کند یا به همسرش و معاشقه با او فکر کند و یا تلفنی (یا از طریق صدای ضبط شده) صحبتهای عاشقانه همسرش را بشنود اشکالی دارد؟ اگر احیانا تحریک بحدی شود که (بدون هیچ فعل دیگری) بحالت انزال رسید آیا اشکال دارد؟ (فتوای امام ، و آیت الله سیستانی)

پاسخ: پسرم با پوزش از تأخیر در پاسخ شما هیچکدام از مواردی که نوشته اید اشکال ندارد و اگر در اثر این اعمال انزالی صورت گرفت غسل واجب می شود.
*****

سؤال: آبی اندکی که در هنگام بلند شدن از خواب در هنگام صبح از مردها بیرون میاید،حکم جنابت دارد، یا خیر؟

پاسخ: رطوبتی که می فرمایید حکم جنابت را ندارد مگر رطوبتی باشد که در اثر احتلام خارج شده باشد.

*****

سؤال: آبی که در اثر ملاعبه از انسان خارج میشود، چه فرقی با بقیه آب هادارد، منظورم این است که چگونه فرق آنرا با آبی که در اثر شهوت بیرون میاید را می توان فهمید؟ ۴-آبی که در اثر شهوت از انسان خارج می شود چه فرقی دارد؟

پاسخ: هر رطوبتی که از کسی در اثر ملاعبه خارج شود مادامی که با شهوت نباشد یعنی آن رطوبت در اوج لذت خارج نشده باشد حکم منی را ندارد ونجس نیست و غسل هم ندارد. اوج شهوت = آن وقتی است که زن یا مرد کاملا ارضاء شده و اشباع گردند و پس از آن تمایل جنسی دیگر ندارند.

  • ۱۲۶ دیدگاه
  • 2013-03-10
https://www.rahafun.com/?p=6719
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. پ گفت:

    سلام..باعرض خسته نباشید من موقع نطفه گیری فیلم پورن میدیدم که با اون فیلم ارضا نمیشدم فقط قصد نگاه کردن داشتم.الان خیلی ناراحتم یعنی فرزند من از راه درست نطفه گیری نشده

    • سعید گفت:

      با سلام
      تصمیم به بچه دار شدن قواعد و شرایط خاص خودش را دارد که بهتر است مو به مو رعایت شود ولی در صورتی که رعایت نشده باشد دلیل بر این نیست حتما بچه مشکلی برایش رخ دهد.
      شما کار شدیدا اشتباهی انجام داده اید که در این مورد باید توبه کنید و برای جبران از خداوند طلب فرزند صالح کنید و برای این منظور پیشنهاد میکنم همسرتون و شما قران تلاوت کنید و به نیت پاکی و صالح شدن فرزندتون بک یک بچه یتیم مبلغی رو بپردازید.

  2. سارا گفت:

    آیا بعد از رابطه از مقعد برایدخترغسل واجب است؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      بله ورود الت به اندازه ختنه گاه چه از عقب چه از جلو هردو باید غسل کنند

  3. م گفت:

    با سلام من و همسرم ۳ماه است عقد کردیم و عید۹۷به خانه خودمان میرویم،سوال من از شما این است که با توجه به اینکه رابطه زناشویی در صورتی که رو به قبله باشد حرام است،پس ما باید تخت خواب را به صورتی قرار دهیم که از پهلو به سمت قبله باشیم؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      نه دوست عزیز نیازی نیست تخت رو جابجا کنید, روی تخت خودتون طوری قرار بگیرید که رو یا پشت به قبله نباشید به همین راحتی .

  4. سائل گفت:

    سلام
    اگر مردی با همسر خود در یک روز چندین بار نزدیکی و دخول داشته باشد اما منی از او خارج نشود
    آیا پس از دست کشیدن از هر بار رابطه نزدیکی که منی خارج نشده غسل واجب است ؟

    • saeid گفت:

      با سلام
      دخول به اندازه ختنه گاه چه از پشت چه از جلو بر هر دو غسل واجب است

  5. فرشاد گفت:

    سلام.من بعد از رابطه با همسرم و ارضا شدن حدودا تا بیست روز هیچ تمایلی ب جنس مخالفم ندارم و این باعث ازار همسر میشه. حکمش چیه و چیکار کنم ک این بیست روز بی میلی مطلق ب حداکثر چند روز برسه؟

    • سعید گفت:

      سلام
      متاسفانه یکی از مشکلات زناشویی ازدواج فرد سرد مزاج با یک فرد گرم مزاج است
      برای حل مشکل پیشنهاد میکنم به متخصص ارولوژیست مراجعه بفرمایید

  6. شمسعلی گفت:

    سلام دختری هستم ک قبل از ماه رمضان نامزد کردم نامزدم روزه نمیگیره ونماز نمیخونه چون میگه ک وقتی پیشتم یا بهت فک میکنم ابم میاد خواهشا کمکم کنید ایا واقعا نمازه و روزش باطل میشه؟؟

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای پاسخ به سوال شما نیاز است تا یک سری مقدمه در مود طبیعت مردان خدمتتون عرض کنم :
      زمانی آب منی از یک مرد خارج میشود تا به اوج لذت جنسی برسد , اوج لذت جنسی در سه حالت اتفاق می افتد اول این که با همسر رابطه جنسی کامل برقرار کند تا انزال شود دوم زمانی که مرد خودارضایی کند و با دست خود کاری کند تا ارضا شود و سوم زمانی که مدت طولانی ارضا نشده باشد که در خواب انزال به صورت طبیعی رخ میدهد که در این صورت اصطلاحا میگوند فرد محتلم شده است , در هر سه حالت مرد جنب است , در حالت جنابت مرد نمازش باطل است و باید غسل جنابت کند , غسل جنابت همانطور که میدانید بسیار ساده است و در عرض یک دقیقه میتوان غسل کرد .

      و اما پاسخ سوال شما :
      با فکر کردن به همسر و مواردی که لذت بخش است از مرد آبی خارج میشود که شفاف است و مذی نام دارد , این آب پاک است و نیاز به غسل جنابت ندارد و نماز و روزه های مرد نیز صحیح است , باید فرق اب مذی و منی را دانست زیرا مایع منی در اوج لذت و با جهش زیاد از الت مرد خارج میشود و دارای بو و رنگ است و میزان آن قابل توجه است ولی اب مذی بدون جهش از الت خارج میشود و بدون رنگ است و شفاف شفاف است و مقدار آن شاید در حد چند قطره باشد .

      در نتیجه : اگر آب مذی از همسرتون خارج میشود پس نماز و روزه هایشان صحیح است ولی اگر آب منی از ایشان خارج میشود باز هم توجیهی برای عدم خواندن نماز و گرفتن روزه ندارند چون به راحتی میتوانند غسل کنند ولی اگر ایشان هر بار که با شما صحبت میکنند و یا درکنار شما هستند بدون هیچ رابطه و هیچ اقدامی ارضا میشوند ایشان دچار مشکل زودانزالی هستند که پیشنهاد میکنم قبل از هر گونه اقدام و رابطه با ایشان به پزشک مراجعه کنند زیرا در زندگی زناشویی دچار مشکل بزرگی خواهید شد .

      با توجه به توضیحی که دادید بیش از این نمیتوان به ان پرداخت زیرا از جزئیات باخبر نیستیم , طبق اموزش ها و متنی که خدمتتون تقدیم شد با همسرتون صحبت کنید , امیدوارم مشکل به راحتی حل شود .

      با تشکر

  7. بنده خدا گفت:

    من ١٣ سالمه و عاشق دختر دختر عموم هستم.واصلاً نمیخوایم حالا حالاها ازدواج کنیم. اونم ١٣سالشه لطفاً بگید چطور بهش بگم دوسش دارم و بعداز دوستی آیا میتونم ازش لب بگیرم یا…..

    • سعید گفت:

      با سلام
      دوست عزیز من نمیدانم این پیام شما شوخی است یا جدی ولی سعی کنید از افکار جنسی دوری کنید سن شما مناسب درگیر شدن با این مباحث نیست زیرا باعث افت شدید تحصیلی و اسیب های روحی و جسمی برای شما میشود
      همچنین وارد شدن در این رابطه ها جز گناه و نارضایتی خدا و عاقبت به شر شدن چیز دیگری ندارد با ورزش کردن سعی کنید انرژی خود را تخلیه کنید و به هیچ وجه تا سن مناسب وارد این رابطه با جنس مخالف نشوید

  8. تینا گفت:

    اگر در هنگام رابطه فرد منی شخص دیگر را قورت دهد ایا بعدا با غسل تطهیر میشود؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      منی نجس است و علت این که نحس است این است که الوده است , برای اثبات این جرف کافی یک دستمال اغشته به منی چند روز در اتاق بماند بعد چند روز بوی بد مردار در کل خانه میپیجد
      بله توبه کنید که دیگر این کار را تکرار نکنید خداوند شمارا میبخشد

  9. Mobin گفت:

    با سلام آیا وارد کردن جسمی خارجی مانند آلت مصنوعی یا هرچیز دیگر به داخل مقعد چه مرد چه زن و خارج شدن ترشحاتی که منی(در مردان از آلت) نیست و انسان به اوج لذت نمیرساند حرام است ونیاز به غسل دارد؟

  10. دل شکسته گفت:

    سلام.خوشحالم که میتونم درد بزرگ دلمو براتون بیان کنم.چون واقعا در عذابم
    ۱۳ساله که ازدواج کردم.اما زندگیم همیشه جنگ و دعوا وقهر بوده.هیچوقت هم راضی نشده طلاقمو بده.دوبار خودکشی کردم اما شوهرم نجاتم داده.استغفار کرده م.
    یک ونیم ساله که مشکل جدیدی برام درست کرده.از عید پارسال هر سه ماه یکبار سکس داشت.بازم سه ماهه باهام اصلا سکس نداره.شدیدا دلم سکس میخواد اما نمیدونم این مشکلمو به کی بگم.
    در سوره بقره اومده که اگر ۴ماه نزدیکی نکنه زن براو حرام میشه.تو رو خدا راهنماییم کنید.

  11. g گفت:

    لطفا زود جواب من رو بدین

  12. g گفت:

    سلام من چند سال پیش خود ارضایی میکردم و منی ازم خارج میشد که من فکر میکردم مذی هست و غسل نکردم یعنی بدون اینکه غسل کنم نماز و روزه میگرفتم
    حالا چیکار کنم‌لطفا جواب بدید

    • admin گفت:

      با سلام
      حکم کلی این است که تمام نماز و روزه هارا باطل است ولی برای حکم دقیق حتما باید به دفتر مرجعتون تماس بگیرید

  13. هادی گفت:

    لطفا لینک فتوا یا مبع که از ان رو ذکر میکنید رو بفرمایید خیالم راحتتر میشود که تحقیق کردم

  14. هادی گفت:

    سلام
    بنده تازه ازدواج کردم از همسرم دور هستم مرجعم اقای سیستانی هست
    اگه از طریق وسایل ارتباطی تصویری صوتی و… نگاه به عکس و صدا همسر بدون دخالت دست ارضا بشیم حک شرعی اش چیست
    اگه گاهی کنترل خود را از دست بدهیم با دست یا وسیله دیگر در اوج تحریک باعث انزال خود بشم حکمش چیست ؟

    بنده زنگ زدم به ۰۹۶۴۰ پاسخگویی به سوالات شرعی گفتن حرامه ولی در سایت شما نوشته حلال حالا تکلیف چیست ؟

    ممنون میشوم جواب دهید سریعا نیاز دارم
    من همیشه از خود ارضایی احساس گناه میکنم و انجام نمیدم ولی این دفعه احساس گناه نکردم ایا این نشانه بر درستس یا نادرستی حلال حرومی می باشد ؟

    • admin گفت:

      با سلام
      من جواب سوال تو سایت بررسی کردم ، مجوزی برای ارضا از راه دور نداده و صرفا گفت صحبت های عاشقانه مشکلی ندارد
      پس جواب ۰۹۶۴۰ صحیح است

  15. محراب گفت:

    سلام.اگه با دختری که شوهر داشته باشه زنا کنیم ولی دخول نداشته باشیم باز هم بهم حروم ابدی هستیم؟و اینکه اگه ندونسته باشیم حروم ابدی میشیم و بعد توبه کنیم توبه ی ما قبوله؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      این حکم غیر قابل تغییر است
      در ضمن توبه زمانی معنا دارد که نیت شوم و شیطانی در فکر نباشد
      شما اگر توبه واقعی کنید و جبران کنید به رحمت خدا امید داشته باشید

  16. 8585 گفت:

    اگر فردی خود ارضایی کند لذت ببرد از او منی خارج شود اما پشیمان شود و زود دست بکشد اما خود به خود ارضا شود روزه باطل است؟؟لطفا راهنمایی کنید
    ایمیل ندارم

  17. دختر از تهران گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    همسر من به مدت یکسال به مسافرت کاری رفته و مرخصی روزانه برای انجام کاری گرفته است اما من و همسرم به مدت نیمه روز همدیگر را میبینیم اگر نزدیکی کنیم حکم روزه چه میشود؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      در ماه مبارک رمضان فقط از افطار تا قبل سحر مجاز به نزدیکی هستید در ضمن باید غسل هم انجام بشه قبل سحر

  18. محمد گفت:

    ایا بعد افطار سکس کنیم گناه

    • admin گفت:

      با سلام
      از افطار تا قبل اذان صبح رابطه جنسی مشکلی نداره ، فقط قبل اذان صبح باید غسل کنید

  19. نازنین گفت:

    سلام خسته نباشید
    یک ساله عقد کردم و همسرم علاقه شدیدی به نزدیکی از مقعد دارد و همیشه برایش توضیخ میدهم که خیلی اذیت میشم و درد تحمل میکنم ولی اون اهمیت نمی دهد و در ماه چندبار انجام می دهد.
    حالا بعد یک سال یک بار هنگام مدفوع(ببخشید) خون قرمز روشنی دیدم خیلی ناراحتم آیا مشکلی دارم با همسرم چیکار کنم؟

    • admin گفت:

      با سلام
      رابطه مقعدی باعث بیماری های غیر قابل درمان همچون بی اختیاری در مدفوع میگردد !!!
      سعی کنید بهشون این مورد رو توضیح بدید و بگید نشانه های شروع بیماری در شما پیدا شده
      اصولا رابطه زناشویی یک رابطه دو طرفه است و یک نفر نباید به خاطر لذت یک طرفه دیگری خود رو ازار بدهد
      شما هیچ اجباری در خصوص انجام این کار ندارید کاری که هم مکروه است و هم باعث اسیب جسمی میشود
      بهترین راه صحبت منطقی است که دچار بیماری خواهید شد و غیر قابل درمان است …

      یک تحقیق در مورد بیماری های ناشی از رابطه مقعدی انجام بدید وبه شوهرتون نشون بدید

      با تشکر

  20. محمد گفت:

    سلام چند ماهی هست منو همسرم عقد کردیم همسرم بخاطر خانوادش خجالتی هستش که هم خوابی داشته باشیم یا ممکنه پدر ومادرش مخالفت کرده باشند و منم دوست دارم همخوابی داشته باشیم آیا از نظر شرعی این مخالفت همسرم جایز هستش

    • سعید گفت:

      با سلام
      این که همسرتون خجالت میکشد طبیعی است و باید با او کنار بیایید و با نوازش و حرف های محبت امیز اعتمادش را جلب کنید
      در ضمن اگر خانواده اش به وی گفته اند قبل عروسی بکارت از دست ندهد شما هم عمل کنید به این حرف

  21. مصصطفی گفت:

    با سلام
    اگر پسری با خود کاری کند که مذی از او خارج شود ولی منی خارج نشود ، گناه است؟
    آیا ضرری هم برای شخص دارد؟
    لطفا پاسخ دهید

    • admin گفت:

      سلام
      گناه گناه است تفاوتی نمیکند
      این نیز نوعی خودارضایی است با این تفاوت که جنب نشده است
      سعی کنید ترک کند چون این به خودارضایی افراطی تبدیل میشود

  22. فاطمه گفت:

    سلام من مقلداقای خامنه ای هستم میخواستم بدونم اگرزن رابطه ازمقعدداشته باشم و اگرارضا نشود آیاغسل جنابت بر اوواجب است یاخیر

    اگرمیشه جواب وبه ایمیلم بدین

    • سعید گفت:

      با سلام
      دخول به اندازه ختنه گاه یا بیشتر از عقب یا جلو غسل بر هر دو واجب است

  23. raha گفت:

    آیا زنی که همسرش نمیتواند او را ارضا کند وتا بحال چندین بار به ایشان گفته که فکری برای این مشکلش کند اما هر بار با بی تفاوتی مرد روبرو میشود میتواند خودارضایی کند البته به فکر همسر خویش

    • سعید گفت:

      با سلام
      در این شرایط باید به متخصص مراجعه نماید مرد برای حل مشکل
      در مورد بعدی باید توسط مرد با دست مرد ارضا صورت بگیرد

  24. امیر گفت:

    زوجی هستیم که به تازگی ازدواج کرده ابم. مقاربت ما در روز چندین مرتبه است. برای نماز خواندن آیا غسل در هر بار بعد از نزدیکی واجب است؟؟؟با توجه به مضرات آب در هر روز که موجب بیماری صرع می شود. و قابل ذکر است که سکونت ما در خانه پدر همسر بوده و نمی توان دائما در حمام بود. آیا نمازی که خوانده می شود با وجود این شرایط حرام است؟؟؟

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      توجه بفرمایید ، رابطه جنسی حد اکثر دو روز یکبار توصیه میشود زیرا هم باعث لذت بیشتر و نیز سالم ماندن بدن میشود
      رابطه جنسی چندین باره در روز باعث بیماری های مختلف میشود که مهم ترین آن واریکوسل در مردان میباشد
      سعی کنید در این کار افراط نکنید …

      در مورد نماز توجه کنید یک قانون کلی وجود دارد ، این که شما در حالت جنابت نمیتوانید نماز بخوانید ، یعنی اگر صدبار ارضا شوید با یک بار غسل از حالت جنابت خارج میشوید
      ولی اگر بعد غسل رابطه داشته باشید باز مجدد نیاز به غسل دارید پس هوشمندانه رفتار کنید

  25. محمدرضا گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.بنده حدود ده سال پیش با دختری رابطه داشتم که ایشان ازدواج کردند ومن در این مدت از ایشان خبری نداشتم تا چند روز پیش که به صورت تصادفی همدیگه رو ملاقات کردیم و در این ملاقات متاسفانه صحبت از رابطه جنسی شد که منجر به تحریک هر دوی ما گردید….

    • admin گفت:

      با سلام
      رابطه با زن شوهر دار چه از لمس دست گرفته و تا رابطه جنسی کامل گناهی بزرگ محسوب میشود که تنها راه ان توبه واقعی در پیشگاه خداوند است تا خداوند گناه شمارا درگذرد

  26. مرد گفت:

    با سلام و احترام
    آیا خوردن آلت همسر نیاز به غسل دارد.

  27. ارزو گفت:

    باسلام میخاستم ببینم اگر باشوهر قبل از ازدواج رابطه جنسی ینی بدون دخول داشته باشیم چه حکمی داره ؟اگه میشه به ایمیلم جواب روبفرستین باتشکر

    • admin گفت:

      با سلام
      رابطه با نامحرم گناه زنارا دارد
      اگر این دو فرد با یکدیگر ازدواج کنند و توبه کنند خداوند انشالله انهارا میبخشد
      ولی این که رابطه بر قرار کنند با بهانه این که میخواهند ازدواج کنند گناهی بزرگ است

      با تشکر

  28. مهمان گفت:

    میخواستم بدونم بعد از نزدیکی کردن با همسرم اگه من نزدیک به ارگاسم باشم و همسرم ارضا بشه من با ماساژ دادن خودم ارضا بشم چه حکمی داره

    • admin گفت:

      با سلام و احترام
      باید این مورد رو مرد کنترل کنه و از اون یکبار بخواهید که هنگامی که میخواهد ارضا شود
      از شما سوال کند و ارضا خود را با ارگاسم شما تنظیم نماید ، این کار بعد از چند بار به راحتی صورت میپذیرد
      فقط کافی است مرد هنگامی که دارد ارضا میشود حدود ۴ دقیقه دراز بکشد و نفس عمیق بکشد و اب خنک بنوشد

  29. سعید گفت:

    سلام درهنگام نزدیکی باهمسر اگر اسم نامحرمی دیگر درمیان بیاد که باعث تحریک بیشتر شود چه حکمی ازنظر شرعی دارد

    • admin گفت:

      با سلام
      بهتر در رابطه جنسی با همسر به همسرتون فکر کنید ولی فکر رابطه با زن دیگر گناه نیست ولی
      باز تاکید میکنم بهتر به همسرتون فکر کنید نه به نامحرم ولی گناه نیست چون فکر گناه گناه نیست
      توجه کنید فقط فکر نه کلام و یا …

  30. سعید گفت:

    سلام
    بعضی وقتها که با خانومم نزدیکی میکنم او ارضا میشود اما از من منی خارج نمیشود آیا من باید غسل کنم برای ادای فرایض دینی
    ممنون از شما

    • admin گفت:

      با سلام
      مرد در صورت خروج منی باید غسل جنابت کند
      در ضمن سعی کنید در رابطه جنسی زیاده روی نکنید و اگر چنین کردید هر بار حتما سعی کنید ارضا شوید تا ضرر براتون ایجاد نشود

  31. عرفان گفت:

    سلام یه سوال داشتم : من ……من الان توبه کردم و می خوام بدونم چی کار باید کنم و حکمم نسبت به اون دو تا. زن چیه اگر می شه واضح توضیح بدید ممنون

  32. علی گفت:

    سلام حرف امیزش جنسی با دختری که ندیدید عکسشو ولی او دیده است چه حکمی دارد؟ لطفا به ایمیلم بفرستید متشکرم

  33. آرش گفت:

    آیا خوردن سینه نامزدم در روز ماه رمضان چ حکمی دارد

  34. مریم گفت:

    سلام وخسته نباشید
    من یه سوال دارم لطفا جوابمو حتما بدین
    من3ماهه عقد کردم
    و میخواستم جلومو اپیلاسیون کنم که گفتن حرامه
    و زنگ زدم پرسیدم گفتن دیدن عورت برای هرکس غیر از همسر حرام هست
    حالا میخواستم بدونم آیا اپیلاسیون اون ناحیه برای خانم متاهل که قصد داره با همسرش باشه و قصد گناهی نداره هم حرام هست
    اگر اینجوره از چه راهی میتونم استفاده کنم
    منتظر پاسختان هستم
    باتشکر

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      اگر شوهرتون اسرار بر این موضوع دارد حکم فرق دارد ، در هر صورت باید به دفتر مرجع تماس بگیرید و پرسش کنید
      ساده ترین راه شما میتوانید موم گرم و یا سرد تهیه کنید و شخصا این کار را انجام دهید با هزینه بسیار پایین

  35. میلاد گفت:

    سلام
    اگر در هنگام جنب شدن در خواب متوجه شوی و کمک کنی برای جنب شدن (مثلا سریع رو به شکم بخوابی ) چه حکمی دارد . آیا روزه باطل است . ایمیل ندارم
    با تشکر

  36. m گفت:

    درصورت روزه بودن
    و دیدن فیلم ….. و امدن منی!!
    روزه ام باطل است؟
    لازم ب ذکر است
    نه با سستی بدن مواجه شدم
    نه جستن یا ارضا خود یا دست زدن
    مواجه شدم
    و در روز های عادی هم ترشحاتی بدون هیچ فکر یا عملی
    از بدنن خارج میشود.
    از دیدن فیلم و عملم
    خیلی پشیمانم.
    حکم چیست؟

    • admin گفت:

      با سلام
      فقط با خروج نی روزه باطل میشود !!!
      توجه کنید قبل از منی اب دیگری خارج میشود که نجس نیست و نیاز به غسل ندارد
      تحقیق کنید در موردش

  37. میثم گفت:

    با سلام….
    میخواستم بپرسم که غسل واجب زن و شوهر در مقابل هم مشکلی دارد؟

  38. خودم گفت:

    سلام
    اگر انسان(مرد) از طریق مکاتبه با شخصی نامحرم(زن)
    تحریک شود چنانچه آن شخص را نشناسد وصدای اورا
    نشنود و منی از او خارج نشود چه حکمی دارد؟

  39. مهسا گفت:

    هنگام روز در ماه مبارك رمضان اگر زن و شوهر با هم در حد معمول رابطه داشته باشند و خانم نداند كه آيا ارضا كامل شده يا خير حكم روزه چيست؟؟

  40. میثم گفت:

    از پشت کردن روزه را باطل میکند اگر زن روزه باشد ?

    • admin گفت:

      با سلام
      دخول روزه رو باطل میکند
      از مقعد که در روایات نهی شده به شدت و خطرات زیادی دارد برای زن

  41. رها گفت:

    با سلام پیرو سوال قبلی این قسمت را پاسخ ندادید که آیا جنب شدن زن منوط به خروج منی از وی و دخول می باشد ؟ آیااوج لذت به جنب شدن زن ربطی ندارد ،در این صورت حکم شرعی چیست ؟

  42. محمد گفت:

    سلام در ادامه سوال قبلیم که در ماه رمضان بود وقتی روزه باطل بشود آیا باید کفاره آن روزه را داد یا باید طبق مقررات 60 روزه گرفت لطفا یکم توضیح بیشتری بدید ممنون.

    • admin گفت:

      با سلام
      اگر حکمش را نمیدانستید شرایط فرق میکند
      بهتر با دفتر مرجع خود تماس بگیرید تا جواب دقیق به شما داده شود

  43. محمد گفت:

    سلام

    در پاسخ به این سئوال:
    محمد در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۳ سلام یک ماهه که عقد کردم ایا با همسرم نزدیکی کنم چه حکمی دارد حتما باید تا زمان ازدواج صبر کنم یا خیر.

    چنین نوشته اید:
    با سلام و عرض ادب
    این مورد بر میگردد به شرایط و رسم و رسومات
    یک رسم به صورت همه گیر است این است که تا قبل از شبکه عروسی دخول به هیچ وجه نباید صورت بگیرد و پرده بکارت باید حفظ شود

    آقا جان بر اساس شرع این چیزی که شما گفتید درست نیست. رسم و رسومات یعنی چه؟ دختر و پسر اذیت بشن که رسم و رسومات چی میگه؟ هزار تا رسم و رسوم غلط داریم باید به همه رعایت کنیم؟ از شما انتظار میره فقط حکم شرعی بگید و از اظهار نظر های شخصی که در ثقلین نیستند و نظر مراجع نیستند شدیدا پرهیز کنید

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      توجه بفرمایید سایت یک سایت مشاوره ای است و ما در بند رسومات نیستیم ، موردی که صحیح تر است را خدمت سوال کنندگان اعلام مینماییم
      درست میفرمایید در شرع زن و شوهر بعد از عقد هر گونه لذتی از هم میتوانند ببرند و هیچ اشکالی بر آن نیست ولی متاسفانه در ایران
      به علت عدم اطلاعات کافی و مهارت در رابطه جنسی ، از دست دادن بکارت برای دختران و پسرانی که هنوز مستقل نشده اند باعث ایجاد استرس ها و مشکلات عدیده ای میشود
      برای مثال بارداری های بی موقع در هنگام دوران نامزدی که نه دختر و نه پسر شرایط مستقل شدند رو ندارند و زندگی برایشان جهنم میشود ، زیرا خانواده دختر برای یک الی دو سال دیگر
      برنامه خرید جهزیه را داشتند ! حال باید سیسمونی هم تهیه کنند! این در حالی است که هیچ بودجه ای در این مورد ندارند !! و از آن طرف آقا پسر که به یک باره مهلت دو ساله اش
      برای مهیا کردن خانه ، تهییه شیربها ، خرج عروسی و… میشود یک ماه و این چیزی نیست که هدف ازدواج است ….

      به جوابی که به این سوال کننده دادیم دقت فرمایید : ((( هیچ قسمتی از شرایط سوال کننده برای ما مشخص نیست ، پس باید تمام جوانب در نظر گرفته شود و در اخر خدمتشون عرض شده در هر صورت به هیچ وجه دخول انجام ندهید تا عقد صد درصد شود >>> یعنی بعد از قطعی شدن عقد دائم شما میتوانید دخول انجام دهید :

      توسط : احمد در تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۳

      اگر کسی با نامزدش با اجازه پدر دختر عقد موفت کرده باشد و در مورد روابط جنسی هیج حدودی مشخص نشده باشد تا چه حدی می توانند روابط جنسی داشته باشند ؟

      توسط : admin در تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۳

      با سلام و عرض ادب
      این مسئله کاملا یک تصمیم شخصی و مهم است که باید با خانواده ها در میان بگذارید …
      ولی در ایران رسم و عرف حکم میکنه قبل از عروسی ! نه حتی عقد دائم ! به هیچ وجه دخولی صورت نگیرد
      در مورد شما هم باید حتما ببینید شرایطتتون چیه ؟ برای چی عقد موقت شدید ؟! ایا فقط برای اشنایی بیشتر ؟ یا مقدمه صد درصد برای عقد دائمی
      که در هر صورت به هیچ وجه دخول انجام ندهید تا عقد صد درصد شود و یا بنا به عرف تا عروسی

      توجه بفرمایید من با اصل حرف شما موافق هستم که باید شرع رو نیز به سوال کنندگان دقیق فهماند ، ولی عرف نیز نمیشود از اهمیتش غافل شد ، اگر بخواهیم خلاف رودخانه شنا کنیم
      زیان های جبران ناپذیری قسمت ما میشود ، ما باید شرع را رعایت و حفظ داریم در عین حال توجهی هم به عرف داشته باشیم …

      با احترام

  44. رها گفت:

    حکم خوردن و لیسیدن آلت مرد و زن در حالت روزه جیست ؟ آیا بازی کردن با آلت همسر در حالت روزه اشکالی به روزه وارد میکند ؟ آیا جنب شدن زن منوط به خروج منی از وی و دخول می باشد و اوج لذت به جنب شدن زن ربطی ندارد ،در این صورت حکم شرعی چیست ؟
    با تشکر از شما لطفا” در همین جا پاسخ دهید چون ایمیلم مشکل داره . مقلد رهبر

    • admin گفت:

      با سلام
      اگر مرد و یا زن بدن همدیگر ر خوردند و مک زند نباید اب دهان به حلق برسد پس بهتر این موارد بعد از افطار باشد که به روزه صدمه نرسد
      در مورد سوال دوم در هر صورتی منی از شما خارج شود روزه باطل است

  45. محمد گفت:

    سلام در ماه مبارک رمضان اگر زنو شوهری روزه باشن و با هم آمیزش جنسی پیدا کنن و هردو ارضا شوند چه حکمی دارد؟؟

  46. رضا گفت:

    باسلام اگر بعد از نماز صبح در ماه مبارک رمضان زن و شوهر هنگام خواب به علت لمس یکدیگر آب شهوت (بی رنگ)منی نباشد خارج شود روزه را باطل می کند؟

  47. امیر گفت:

    باسلام ببخشید می خواستم بدونم لب گرفتن ازهمسرحرام است؟؟

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      هر گونه لذت از همسر جایز است ولی برخی از اقدامات منجمله دخول از دبر یاهمان از پشت به شدت نهی شده است
      اگر منظورتان لب گرفتن در ماه رمضان است باید خدمتتان عرض شود اگر اب دهان ایشان را بخورید روزه باطل میگردد

  48. مهمان گفت:

    سلام میخواستم بدونم اگه فرد روضه باشد و به متن و عکس نگاه کند ولی با الت خود بازی نکند و جلوی او خیس شود روضه باطل است؟غسل لازم است؟لطفا جواب بدید

  49. پسر گفت:

    ایا مالیدن الت تناسلی پسر به پسر دیگر برای هر دو چه حکمی دارد

  50. ع گفت:

    با سلام
    ازدواج با زنی که دو جنسه است چ حکمی دارد؟

  51. Fatemeh گفت:

    اگر در هنگام نزدیکی با همسر،مرد به اوج شهوت برسد و بخواهد از مقعد رابطه ی جنسی برقرار کند و زن راضی نباشد،باید چه کار کرد؟

    • admin گفت:

      با سلام
      رابطه مقعدی کاری ناپسند و مکروه میباشد و نیازی نیست زن به ان تن بدهد ولی از راه واژن حتما باید زن تمکین کامل داشته باشد

  52. نیما گفت:

    سلام.خسته نباشید
    خواستم بپرسم که در خواب آب منی روی لباسم ریخته میشود با شستن میتوانم بپوشم ونماز بخونم

    • admin گفت:

      با سلام در صورت احتلام حتما باید غسل جنابت کرد
      در این حالت نماز باطل است

  53. سعید گفت:

    سلام ببخشید آیا فرو کردن انگشت یا شی خارجی توسط مرد به مقعد خودش اشکال شرعی دارد یا نه؟؟منم ابن سوال رو داشتم

  54. سعید گفت:

    سلام حکم فرد لواط کننده و خورنده الت دیگری چیست؟
    اگر فرد بشدت پشیمان شود حکم نماز برای او چیست؟
    لطفا سریع تر پاسخ دهید

    • admin گفت:

      با سلام
      توبه واقعی شود و دیگر گناه نکند
      خداوند بخشنده و مهربان است
      به هیچ وجه جایی باز گو نکند

  55. جلال گفت:

    یاسلام.
    اگرمرددرهنگام نزدیکی ازکاندوم استفاده کندغسل برزن واجب میشود؟

  56. امیرحسین گفت:

    باسلام.درزمان عقد موقت بنا به درو بودن دوطرف اگر مرد با نگاه کردن به تصاویر همسرش و با عشقبازی و زدن حرف های جنسی از طریق تلفن یا پیام و لمس کردن آلت تناسلی خود ارضاء شود چه حکمی دارد؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون

    • admin گفت:

      با سلام
      حرف های عاشقانه زدن با همسر مشکلی ندارد ! ولی اگر با دست خود را ارضا کنید این خود ارضایی محسوب میشود

  57. محمد گفت:

    سلام یک ماهه که عقد کردم ایا با همسرم نزدیکی کنم چه حکمی دارد حتما باید تا زمان ازدواج صبر کنم یا خیر.

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      این مورد بر میگردد به شرایط و رسم و رسومات
      یک رسم به صورت همه گیر است این است که تا قبل از شبکه عروسی دخول به هیچ وجه نباید صورت بگیرد و پرده بکارت باید حفظ شود
      در مورد رابطه عادی بهتر با مادر مشورت نمایید

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      این مورد بر میگردد به شرایط و رسم و رسومات
      یک رسم به صورت همه گیر است این است که تا قبل از شبکه عروسی دخول به هیچ وجه نباید صورت بگیرد و پرده بکارت باید حفظ شود
      در مورد رابطه عادی بهتر با مادر مشورت نمایید

  58. احمد گفت:

    اگر کسی با نامزدش با اجازه پدر دختر عقد موفت کرده باشد و در مورد روابط جنسی هیج حدودی مشخص نشده باشد تا چه حدی می توانند روابط جنسی داشته باشند ؟

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      این مسئله کاملا یک تصمیم شخصی و مهم است که باید با خانواده ها در میان بگذارید …
      ولی در ایران رسم و عرف حکم میکنه قبل از عروسی ! نه حتی عقد دائم ! به هیچ وجه دخولی صورت نگیرد
      در مورد شما هم باید حتما ببینید شرایطتتون چیه ؟ برای چی عقد موقت شدید ؟! ایا فقط برای اشنایی بیشتر ؟ یا مقدمه صد درصد برای عقد دائمی
      که در هر صورت به هیچ وجه دخول انجام ندهید تا عقد صد درصد شود و یا بنا به عرف تا عروسی

  59. احمد گفت:

    به فرض مردی در شهری دور از همسرش هست. اگر به تصاویر همسرش بحالت شهوت نگاه کند یا به همسرش و معاشقه با او فکر کند و یا تلفنی (یا از طریق صدای ضبط شده) صحبتهای عاشقانه تحریک کننده همسرش را بشنود و جنب شوداشکالی دارد؟ اگر خود مرد در همین حین عمدا خود را تحریک کند که منی خارج شود چطور ؟

    • admin گفت:

      با سلام
      این مورد به این شکل که فرمودید حکم خودارضایی را دارد
      ولی صحبت کردن با همسر هیچ اشکالی ندارد حتی با نیت لذت .

  60. رضا محمدی گفت:

    سلام خسته نباشید.بی اختیار و غیر ارادی منی خارج میشه در روز ممکنه سه یا چهار بار اتفاق بیوفته البته خیلی کم در حد قطره ایی که احساس میکنم و وقتی نگاه میکنم متوجه میشوم منی هست برای هر بار جنب شدن باید به حمام بروم و غسل جنابت انجام بدهم؟دکتر هم مراجعه کردم گفان چون اسپرم درون کیسه بیضه زیاد هست اینجور پیش میاد لفطا بگید که من برا هر بار جنب شدن باید حمام برم یا اینکه یکبار کفایت میکند یا اینکه اگه باز هم جنب شدم تیمم بدل از غسل کنم.
    این رو باز هم بگم اصلا دست من نیست بی اختیار اینجور میشم هیچ حسی هم ندارم فقط موقع خروج قطره ایی منی متوجه میشوم.

  61. محمد گفت:

    .اگر2پسربدن یکدیگر را لمس کنند وخودشان راببوسند چه حکمی دارد؟

    • admin گفت:

      حکم لواط دارد و گناه بسیار شنیع است و حکم شدیدی دارد
      بایست سریعا توبه شود و دیگر تکرار نشود

  62. مینا گفت:

    باسلام
    آیا منظور از نزدیکی حتماً دخول میباشد؟

  63. امیر گفت:

    رابطه با همجنس مذکر چه حکمی دارد؟

    • admin گفت:

      رابطه جنسی با هم جنس و یا هر نوع ارتباط با قصد لذت جنسی حرام است.
      اگر خدای نکرده دو پسر مرتکب لواط شود مرتکب گناه بزرگ می شوند و لواط از گناهان بزرگی است و قبح گناه لواط و هم جنس گرائی به اندازه ای است که اگر نزد حاکم شرع ثابت شود، با رعایت شرایط، برای حکم اعدام آنها، شدید ترین نوع آن را صادر می کند.(1)
      امام صادق عليه السلام فرمود: حرمت لواط از زنا بيشتر است، به درستي که خداوند قومي را براي عمل لواط هلاک فرمود ولي کسي را براي زنا هلاک نفرمود. (2)

  64. دختر گفت:

    سلام. من یک ماه است که عقد کردم و با همسرم معاشقه می کنیم. در حال معاشقه احساس مرطوب شدن می کنم که این رطوبت پاک است.می خواستم بدانم اگر در معاشقه به اوج لذت برسم و در آن حال احساس خروج مایع یا مرطوب شدن نکنم اما بعد از معاینه خود ببینم که دهانه رحم مرطوب است آیا باید غسل کنم یا این ٬ رطوبت قبل از به اوج رسیدن است؟

  65. محمود گفت:

    اگر در ماه رمضان و در حال روزه آب منی خارج شود روزه باطل است؟

    • admin گفت:

      اگر به قصد کاری کنید که منی خارج شود روزه باطل میشود و باید غذا شود
      ولی حق خوردن ندارید در صورت خوردن باید 60 تا کفاره روزه بگیرید

  66. امید گفت:

    در دوران نامزدی دختر و پسری که عقد کرده هستند نزدیکی کردن و آمیزش چه حکمی دارد؟

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا