رکورهای ثبت شده ایرانیان در گینس

رکورهای ثبت شده ایرانیان در گینس
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

رکورهای ثبت شده ایرانیان در گینس

رکورهای ثبت شده ایرانیان در گینس

همان طور که میدانید کتاب گینس ، کتابی است که در آن رکورهای مهم و بی نظیری را که در سراسر جهان انجام می شود ثبت می کنند که البته این امر با حضور نمایندگاه مخصوص گینس انجام می شوند که حتما باید در موقع رکورگیری حضور داشته باشند وگرنه آن رکورد در گینس جایی پیدا نمی کند.

رکورهای زیادی هم از کشور عزیزمان در گینس به ثبت رسیده است که به آن اشاره می نماییم…

بزرگترین فرش دست‌باف

بزرگ‌ترین فرش دستباف با پنج هزار و ۶۳۴ متر مربعی در مسجد شیخ زائد ابوظبی گسترانده شده است. طول این فرش ۱۳۳ متر و عرض آن ۴۰ تا ۴۸ متر است و این فرش به مدت ۱۸ ماه توسط یک هزار و ۲۰۰ بافنده نیشابوری بافته شده است. وزن این فرش ۳۵ تن است. این فرش سال ۲۰۰۷ در کتاب گینس ثبت شده است.

 

طولانی‌ترین نقاشی

یک نقاشی چهار کیلومتری با عنوان “به سوی نور” که به زندگی و تلاش‌های پیامبر اکرم (ص) می‌پردازد، به عنوان طولانی‌ترین نقاشی جهان در کتاب رکوردهای بین‌المللی ثبت شده است. پنج هزار کودک همدانی در اردیبهشت ۱۳۸۶ برای تهیه این نقاشی همکاری کرده‌اند.

 

علی دایی

نام علی دایی فوتبالیست سرشناس ایرانی با ۱۰۹ گل ملی به عنوان بازیکنی که بیشترین تعداد گل ملی را به ثمر رسانده به صورت افتخاری در کتاب گینس قرار گرفته است.

رکورهای ثبت شده ایرانیان در گینس

 

قوی‌ترین مرد جهان

حسین رضازاده دیگر ورزشکار ایرانی‌ست که رکوردی جهانی را ثبت کرده. حسین رضازاده قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک است که سنگین‌ترین وزنه را جابه‌جا کرده است. وی توانست در سال ۲۰۰۰ در سیدنی استرالیا وزنه ۴۷۲ کیلوگرمی در مجموع حرکات یک ضرب و دو ضرب را بالای سر ببرد. در سال ۲۰۰۴ نیز بار دیگر نام وی با مهار وزنه ۲۶۳ کیلوگرم در حرکت دو ضرب در کتاب گینس ثبت شد.

رکورهای ثبت شده ایرانیان در گینس

 

مسافرت اولین ایرانی به فضا

انوشه انصاری اولین زنی است که برای سفر تفریحی به فضا رفت. نام او به‌‌عنوان اولین توریست فضایی زن در کتاب رکوردهای بین‌المللی ثبت شده است. خانم انصاری تابعیت ایرانی آمریکایی دارد و برای این سفر حدود ۲۰ میلیون دلار پرداخت کرد. وی در سال ۱۳۸۵ مدت ۹ روز را در یک ایستگاه بین‌المللی فضایی سپری کرد.

 

رکورهای ثبت شده ایرانیان در گینس

روپایی با توپ تنیس

مهدی حب درویش با شکستن رکورد روپایی سرعتی با توپ، نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد. او موفق شد در سال ۱۳۹۰ خورشیدی در شهر دبی امارات متحده عربی در یک دقیقه ۱۴۴ بار با توپ تنیس رکورد سرعتی روپایی را ثبت کند.

 

شنا در آب‌های آزاد

محمدحسین کبادی، شناگر اهل استان هرمزگان نیز نامش در سال ۲۰۱۲ در کتاب گینس ثبت شده است. او موفق شد در مدت ۸۵ روز و طی‌ مسیر یک هزار و ۱۰۰کیلومتر رکورد اولین و سریع‌ترین زمان برای شنا در خلیج فارس‌ را ثبت کند.

استاد بزرگ شطرنج

نام احسان قائم مقامی نیز در وب‌سایت رسمی گینس ثبت شده است. این استاد بزرگ شطرنج توانست در سال ۲۰۱۱ با بازی هم‌زمان شطرنج با ۶۱۴ شطرنج‌باز عنوان بیشترین بازی شطرنج هم‌زمان را ثبت کند. وی بیش از ۹۷درصد بازی‌هایش را برد.

 

امام خمینی در گینس

نام حضرت امام خمینی نیز در وب‌سایت گینس ثبت شده است. از مراسم تشییع جنازه آیت‌الله خمینی به عنوان بیشترین تعداد شرکت کننده نام برده شده است. به نوشته‌ی گینس  ۱۰ میلیون و ۲۰۰هزار نفر در این مراسم شرکت داشته‌اند که در حدود یک ششم جمعیت آن زمان ایران بوده است.

 

نفت و قم در گینس

بزرگترین فوران چاه نفت در تاریخ مربوط به نشت چاه نفتی در نزدیکی شهر قم در سال ۱۳۳۵ است که سه ماه ادامه داشت. این فوران روزی ۱۲۵هزار بشکه بود و ارتفاع آن به ۵۲ متر می‌رسید. این رکورد در کتاب گینس ثبت شده است.

 

امپراطوری هخامنشیان

در وب‌سایت گینس از امپراطوری هخامنشیان به عنوان بزرگترین امپراطوری جهان از نظر جمعیت نام برده شده است. بیش از ۴۹ میلیون نفر از ۱۱۲ میلیون جمعیت جهان آن زمان در این امپراطوری زندگی می‌کردند.

 

عبور از صحرا

نام رضا پاک‌روان به عنوان سریع‌ترین عبور از صحرا با دوچرخه در کتاب گینس ثبت شده است. وی در سال ۲۰۱۱ توانست با دوچرخه در مدت ۱۳ روز از الجزایر به سودان سفر کرده و ۱۷۳۴ کیلومتر را در این زمان طی کند.

 

گرم‌ترین نقطه جهان

به گفته برخی کارشناسان ایرانی، گندم بریان شهداد در کویر لوت با بیش از ۷۰ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین نقطه جهان ثبت شده است. گرچه از العزیزیه لیبی با ۵۸ سانتیگراد و دره مرگ در آمریکا با دمای ثبت شده ۵۷ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین نقاط جهان نام ‌برده می‌شود. شهر اهواز در خوزستان نیز با ۵۳ درجه به عنوان یکی از گرم‌ترین نقاط جهان شناخته می‌شود.

 

بزرگترین ساندویجی که خورده شد

مهر ماه ۱۳۸۷ طولانی‌ترین ساندویچ جهان با ۱۵۰۰ متر طول تهیه شد اما به گزارش خبرگزاری رویترز در هنگام نمایش این ساندویچ در پارک ملت تهران تماشاگران بخش‌هایی از آن را خوردند و بررسی ناظران گینس ناکام ماند.

 

تولید مواد غذایی

برخی وب‌‍‌سایت‌های ایرانی از رکوردهای بیشتری که در گینس ثبت شده خبر می‌دهند، از جمله بیشترین تولید پسته، خاویار، خانواده توت، زعفران (۸۰% کل تولید جهانی)، زرشک و میوه‌های آلویی. البته این آمار در وب‌سایت گینس دیده نمی‌شود.

 

shafaqna.com

  • بدون دیدگاه
  • 2013-04-03
https://www.rahafun.com/?p=9056
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا