روش های کم کردن اشتها

روش های کم کردن اشتها
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های کم کردن اشتها

اشتها

چطور کمتر غذا بخوریم؟

ترفندهایی برای اینکه به پرخوری بی میل شوید

تا به حال افرادی را دیده اید که خیلی راحت رژیم غذایی سالمی انتخاب می کنند و می توانند آن را ادامه دهند؟ از سوی دیگر افرادی را دیده اید که دائم رژیم غذاییشان را عوض می کنند و کتاب های مختلفی در مورد رژیم غذایی می خوانند اما طولی نمی کشد که بدون نتیجه دست از رژیم برمی دارند؟ بسیاری از مردم به سالنهای ورزشی پناه می برند چون نمیتوانند دست از خوردن غذاهایی که به آنها اعتیاد دارند بردارند. بسیاری هم اصلا نمیتوانند روش زندگی خود را عوض کنند، حتی نمی توانند به آن فکر کنند چون معتقدند حتی فکر کردن به تغییر عادت های غذایی باعث ایجاد تنش و اضطراب در آنها می شود. چرا این اتفاق برای بعضی ها می افتد؟ تنها دلیلی که میتوان برای آن درنظر گرفت نبود نظم شخصیتی در بعضی افراد است. در اینجا سه نکته عنوان شده که چرا غذا می تواند اعتیادآور باشد و چه میتوان برای بی میلی نسبت به آن انجام داد. تبلیغات نقش بسیار موثری دارند تا خریدار را وسوسه کنند که البته خریدار هم عواقب از دست دادن سالمتی خود را متحمل میشود و تاوان وسوسه شدن را می پردازد.

محصولات غذایی که با آرد پخته می شوند مثل نان، ماکارونی و تمام غلات به همراه چیزهای شیرین مثل بستنی و نوشابه ها جزو مضرترین موادغذایی اعتیادآور هستند. ترکیب این مواد با چربی ها اگرچه خوشمزه است اما می تواند به مرور اثرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. چیپس حاوی نشاسته و روغن چربی ، کیک حاوی شکر، آرد و روغن و برگرها حاوی گوشت، نان و پنیر آب شده است. اینها فقط نمونه هایی از مواد غذایی خوشمزه و مضرند. همه این غذاها ارزان، خوشمزه و در دسترس هستند که تاثیرات منفی در عملکرد هورمون ها و فعالیت سلولها دارند. همچنین پاسخ مغز در مقابل مصرف این مواد غذایی همانند مصرف مواد مخدر است. بنابراین طبیعی است که مصرف دائم این مواد ایجاد اعتیاد کرده و قطع مصرف این مواد هم چون افراد معتاد به مواد مخدر باعث بروز حالت افسردگی و بی قراری در فرد می شود. افراد چاق باید بسیار جدی با این مشکل برخورد کنند و برای حل آن حتما با پزشک مشورت کنند. سه روش کنترل اعتیاد به غذا خوردن شاید برای شما هم موثر باشد.

 

چگونه میل به غذا را کاهش دهیم , چگونه از غذا های مضر دوری کنیم

۱ برای فائق آمدن بر استرس به جای غذا خوردن از روش های دیگری استفاده کنیم. کربوهیدراتها سطح استرس را پایین می آورند. به همین دلیل است دانشجوهایی که امتحانات پایان ترم دارند یا افرادی که باید کاری را تا زمان معینی تحویل دهند و دچار استرس می شوند بیشتر تمایل دارند غذاهای نشاسته دار مصرف کنند. درحالیکه نمی دانند این روش برای از بین بردن استرس موقتی است. به محض از بین رفتن شکر تولید شده در بدن استرس دوباره برمی گردد و تنها اثری که برجا می گذارد چاقی است. به جای خوردن این غذاها میتوان ورزش کرد و از بدن کار کشید. نوشتن خاطرات و حالات میتواند روش موثر دیگری برای کاهش استرس باشد چون نوشتن باعث میشود ذهن از افکار منفی خالی شود و به جای ایجاد حالت استرس و ناراحتی راه حل ارائه دهد.

۲ غذاهای مضر را جلوی چشم تان نگذارید عوامل متعددی باعث می شوند فرد ترغیب به خوردن شود که یکی از آنها دیدن غذاهایی است که اشتها آورند. گاهی دیدن ظرفها و کاسه های رنگی بزرگ هم میتواند اشتیاق فرد را به خوردن بیشتر کند. بنابراین قرار دادن خوردنی های مضر در طبقات آخر کابینت، جایی که زیاد آنها را نمی بینید بسیار راه گشاست. استفاده از ظرف ها و قاشق و چنگال های کوچک می تواند به شما کمک کند کمتر غذا بخورید. نشستن بیش از اندازه جلوی تلویزیون هم یکی دیگر از عوامل ترغیب کننده است.

۳ غذاهایی را انتخاب کنید که شکم پرکن ترند و احساس سیری بیشتری می دهند. سعی کنید غذاهای فیبردار، پروتئین دار، آبدار و غذاهایی که دیر هضم ترند مصرف کنید. تنقلات، گوشت، میوه هایی با فیبر بالا مثل سیب، سبزی های برگ دار و لوبیا بسیار مفیدند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-25
https://www.rahafun.com/?p=69475
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا