روش های طلایی برای جلوگیری از سرطان

روش های طلایی برای جلوگیری از سرطان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های طلایی برای جلوگیری از سرطان

سرطان

 

در دوران پرشتاب امروز، تندرستی بهای گرانی است که شاید گاه ب یآنکه بدانیم در میانه این شلوغی و سرعت در حال از دست دادن آن باشیم. در چنین شرایطی در میان آشنایان دور یا نزدیک و بسیاری دیگر که آنها را نمی شناسیم کسانی هستند که از دردهایی جانکاه رنج می برند و گاه چراغ زندگیشان آرام آرام بی فروغ می شود و چشم از این جهان فرو می بندند. گاهی نیز بیماریشان مداوا می شود و رو به بهبودی می روند و البته این آرزوی همه دوستداران سلامت است. بیماری سرطان یکی از این دردهاست که بر پیکر بسیاری هجوم می آورد و رنگ دیگری به زندگی شان می دهد.

 

چه می توان کرد!
به احتمال زیاد تا به حال، از طریق رسانه ها یا پزشکان مختلف با راهکارهای بسیاری در مورد پیشگیری از سرطان آشنا شده اید. موارد متعددی که گاه به نظرتان متناقض هم بوده اند. در هر حال، باید همواره برای حفظ سلامتی خود ، به دنبال سبک زندگی سالم باشید و به شایعاتی که در مورد بیمار یهای مختلف مطرح می شود اهمیت ندهید و تنها از پزشکان متخصص و دلسوز خود راهنمایی بگیرید.

 

علاوه بر این ، پیروی از اصولی اساسی و مهم در زندگی به شما کمک می کند که بتوانید تا حدود زیادی از بیماری های خاص و مزمن و حتی سرطان پیشگیری کنید. این را هم فراموش نکنید که گاه ایجاد تغییراتی کوچک در سبک زندگی می تواند مسیر سلامت زندگی شما را تا حدود زیادی تغییر بدهد. پیشنهاد می کنیمی ن هفت اصل را بخوانید و درباره عملی کردن آنها با پزشک خود مشورت کنید

۱ – توتون و تنباکو را از زندگیتان حذف کنید
قلیان کشیدن به یک تفریح دائمی در بسیاری از جوا نها و حتی خانواده ها تبدیل شده است. چراکه افراد تصور می کنند دود قلیان بر خلاف سیگار به بدن آنها ضرری وارد نمی کند. این در حالی است که استفادها ز هر نوع توتون و تنباکو شما را در معرض ابتلا به سرطان های ریه، مثانه، رحم و کلیه قرار م یدهد. سرطان حفره دهان و لوزالمعده نیز در اثر مصرف این مخدرها و همچنین سیگار پدیدار می شود. این را هم باید بدانید که حتی اگر شما مصرف کننده توتون و تنباکو نباشید، قرار گرفتن در معرض دود سیگار محیطی ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه را در شما افزایش بدهد.

۲ – رژیم غذایی سالم داشته باشید
اگرچه انتخاب و مصرف غذاهای سالم نمی تواند پیشگیری از ابتلای شما به سرطان را تضمین کند، اما ممکن است تا حدود زیادی خطر ابتلا به سرطان را در شما کاهش بدهد. برای اثر بخشی مواد خوراکی، این دستورالعم لها را در نظر بگیرید:

هر روز مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید. در واقع پایه رژیم غذایی خود را روی میو هها، سبزیجات و منابع گیاهی دیگر مانند غلات سبو سدار و حبوبات بگذارید.
مصرف چربیها را محدود کنید. شبه ا سبکتر غذا بخورید و غذاهای پر چرب را از چرخه تغذیه دایمی تان خارج کنید. به ویژه غذاهایی که چربی آنها منبع حیوانی دارد. وعد ههای غذایی که چربی بالایی دارند ، کالری بیشتری دارند وخطر ابتلا به اضافه وزن و چاقی را نیز در شما افزایش م یدهند که این خود عاملی برای افزایش خطر ابتلا به سرطان است.

۳ – ورزش کنید
حفظ تناسب اندام و داشتن وزن سالم، خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان مانند سرطان سینه، پروستات، ریه، روده و کلیه را کاهش می دهد. بنابراین انجام فعالی تهای بدنی را در برنامه زندگی روزمره بگنجانید. فعالیت بدنی و کنترل وزن، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می دهد. برای داشتن وزن اید هآل ،انجام دست کم ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی در روز برای شما ضروری است و البته بهتر است که به یک تیم پیاده روی دوستانه یا باشگاه ورزشی بپیوندید تا انگیزه بیشتری برای ورزش کردن داشته باشید.

۴ – از خودتان در برابر آفتاب محافظت کنید
سرطان پوست یکی از شایع ترین و البته قابل پیشگیری ترین سرطان هاست.
برای پیشگیری ا ز سرطان پوست نکات زیر را رعایت کنید:

زمانی که اشعه خورشید در قوی ترین حالت خود می تابد ، یعنی از حدود ۱۰ صبح تا چهار بعدازظهرا ز ماندن در زیر آفتاب پرهیز کنید.
در سایه بایستید. اگر مجبور هستید در این ساعات از خانه یا محل کارتان بیرون بروید ، مسیرها یا مکا نهایی که سایه هستند را انتخاب کنید. علاوه بر آن همواره از کلاه استفاده کنید.
از پوشش مناسب استفاده کنید. پوشیدن لباسهای آستین بلند شما را از خطر برخورد اشعه های مضر خورشید محفوظ نگه می دارد. برعکس رنگ های تیره ، رنگ های روشن نیز با انعکاس و بازگرداندن نور به حفاظت از پوست شما کمک می کنند.
زمانی که بیرون از خانه هستید ، روزی چندبار از ضدآفتابا ستفاده کنید.
برنزه کردن با آفتاب گرفتن یا سولاریوم را نیز فراموش کنید. زیرا تاثیر مخربی بر پوست شما می گذارند که به طور حتم از آن بی خبرید.

 

سرطان

 

۵ – واکسیناسیون انجام بدهید
پیشگیریا ز سرطان شامل حفاظتا ز بدن در برابر برخی از B عفون تهای ویروسی نیز می شود. برای مثال هپاتیت نوع مسری ، م یتواند خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش به طور معمول به نوزادان B دهد.ا زا ین رو، واکسن هپاتیت تزریق م یشود. بزرگسالان نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. ویروس پاپیلومای انسانی؛ این بیماری از راه جنسی منتقل می شود و ممکن است به سرطان رحم منجر شود. برای پیشگیری از این بیماری و ایجاد سرطانهای مرتبط ، می توانید واکسن هپاتیت بزنید. این واکسن در سه دوره برای شما تزریق می شود

۶ – از رفتارهای پر خطر بپرهیزید
پیشگیری از ایجاد رفتارهای پرخطر یکی دیگر از تاکتی کهای موثر جلوگیری سرطان و عفونتا ست. از روابط جنسی خارج از چارچوب و پر خطر پرهیز کنید. ضمنا ینکه حواستان به ضریبا یمنی جنسی نیز باشد . احتمال دارد HIV یا HPV به عنوان عفونت منتقله از راه جنسی تندرستی شما را تهدید کند. افرادی که HIV داردند خطر ابتلا به سرطان مقعد، رحم، ریه و سیستما یمنی هستند.

۷ – به طور منظم چکاپ کنید
یکی از رفتارهای درست و اصولی برای پیشگیری از ایجاد و پیشرفت بیمار یهای خطرناک در بدن انجام غربالگری و آزمایشهای منظم است. این آزمایشها می توانند تا حدود زیادی ، آغاز فعالیت این بیماری در بدن را رصد کنند و با درمان در مراحل اولیه بیمار را از خطر مرگ نجات دهند. بنابراین از پزشک خود در مورد انجام بهترین برنام ههای غربالگری سرطان سوال کنید تا بتوانید از بروز چنین بیماری سخت و جانکاهی پیشگیری کنید.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-16
https://www.rahafun.com/?p=69216
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا