روش های درمان سریع زانو درد 

روش های درمان سریع زانو درد 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های درمان سریع زانو درد 

زانو درد

 

اصلی ترین علتهای زانو درد

آسیبهای زانو میتواند به هر کدام از رباطها، تاندونها یا کیسه های پر از مایع اطراف مفصل زانو و استخوان زانو وارد شود. برخی از آسیبهای

شایعتر زانو عبارتند از: به استخوان ران متصل است و منجر به حفظ ثبات آسیب ACL: یکی از چهار رباط اصلی که زانو میشود،ACL نام دارد. پاره شدن این رباط صلیبی منجر به زانو درد میشود. علت پارگی این رباط که بیشتر اوقات در زمان ورزش رخ میدهد، ضربه دیدن زانو است.

پارگی مینیسک:

هریک از زانوها دو مینیسک خارجی و داخلی دارند. مینیسکها که خاصیت ارتجاعی دارند، دارای بافتی شبه غضروفی هستند که محکم و لاستیک مانندند. این بالشتک ها در بین استخوان ران و ساق قرار دارند و وظیفه آنها گرفتن شوک وارد شده به زانوهاست. مینیسکها ممکن است دچار پارگی شوند که نتیجه آن دردناک شدن زانوهاست. چرخیدن ران روی ساق یا ضربه دیدن شدید، علت ایجاد این پارگی است.

بورسیت زانو:

در زیر تاندونها کیسه های کوچکی به نام بورس قرار دارد که در آنها مایعی وجود دارد. ملتهب شدن این قسمت درد و تورم ایجاد میکند. این التهاب به طور معمول با آرتروز زانو و التهاب تاندون همراه است.

التهاب تاندون کشکک:

بروز درد در ناحیه کشکک ممکن است به دلیل بروز التهاب و سوزش در یک یا چند تاندون آن باشد. دوندگان، اسکیبازان و دوچرخهسواران در معرض ابتلا به التهاب تاندون متصل به عضله چهار سر ران هستند.

قفل شدن زانو :

گاهی اوقات آسیب یا انحطاط استخوان یا غضروف میتواند به شکسته و شناور شدن یک قطعه استخوان یا غضروف در فضای مفصلی منجر شود. این اتفاق مانند این است که در الی در شیئی گذاشته شود که مانع باز و بسته شدن آن شود. در چنین حالتی ناگهان زانوی فرد قفل میکند و او قادر به خم یا باز کردن آن نیست.

 

زانو درد

 

درد پا یا لگن :

اگر شما دچار درد پا یا لگن هستید، ممکن است شیوه راه رفتنتان را برای مدتی تغییر بدهید. راه رفتن شما به شیوه جدید، تراز بین زانویهای شما را از بین میبرد و موجب فشار آمدن بیش از حد بر یک زانو میشود. نتیجه بروز زانو درد است.

ابتلا به انواع آرتریت:

فرد مبتلا به آرتروز دچار سایش غضروفی میشود و سایش غضروفهای زانو آن را دردناک میکند. آرتریت روماتوئید نیز در مفاصل ورم ایجاد میکند و به خصوص روی مفصل زانو بسیار تاثیرگزار است. همچنین بیماری نقرس که بیشتر انگشتان پا را تحت تاثیر قرار میدهد و ورم مفاصل ایجاد میکند، ممکن است روی زانوها اثرگذار باشد. آزمایش و تشخیص راه تشخیص مشکل اصلی انجام آزمایشهای گوناگون است. پزشکان برای تشخیص علت اصلی درد زانو به طور معمول برای تشخیص مشکلات استخوانی و تشخیص سستی بدن، سی تی اسکن و برای بررسی سازه های داخل و اطراف زانو، سونوگرافی و برای تشخیص عفونت یا نقرس آزمایش خون تجویز میکنند.داروهای تجویز شده هم بر اساس شرایط تشخیص شده متفاوت است و در نهایت به شما کمک میکند تا دردتان را تسکین بدهد. درمان روشهای درمانی زانو درد به طور معمول به سه شیوه انجام میشوند.

تمرینهای فیزیکی:

درمان درد زانو در بیشتر موارد به صورت فیزیکی انجام میشود. این فعالیتها عضلات اطراف زانو را تقویت و آن را با ثباتتر میکنند. تمرینهای ورزشی مناسب برای افرادی که زانودرد دارند، بیشتر روی عضلات چهار سر ران و عضلات پشت ران تکیه میکند. ورزش برای بهبود تعادل نیز مهم است.

تزریق:

یکی از روشهای درمانی زانو درد تزریق است. بهاین ترتیب که یک داروی کورتیکواستروئیدی به داخل مفصل زانو تزریق میشود که میتواند به کاهش علائم و نشانه های آرتریت و تسکین درد کمک کند. این روش درمانی ممکن است چند ماه طول بکشد. البته روش درمانی تزریق که به کاهش التهاب کمک میکند، در تمام موارد موثر نیست. باشد، به احتمال زیاد نیاز به عمل جراحی دارد.

عمل جراحی:

اگر زانوی شما آسیب دیده البته برای زانو، انجام جراحی سریع لازم نیست و فرد باید قبل از هر گونه تصمیم گیری، جوانب مثبت و منفی آن را در نظر بگیرد. اگر جراحی را انتخاب میکنید،بعد از عمل باید این کارها را انجام دهید: و ناپروکسن ممکن است به کاهش درد زانو کمک داروهای ضد درد مانند استامینوفن، ایبوپروفن کند. لیدوکائین یا بیحسکننده های دیگر هستند، ماساژ دادن زانو با کرمهایی که حاوی به تسکین درد زانو کمک میکند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-15
https://www.rahafun.com/?p=69203
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا