روش های درمان ترک خوردگی کف پا 

روش های درمان ترک خوردگی کف پا 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های درمان ترک خوردگی کف پا 

ترک خوردگی کف پا

 

ترک خوردگی کف پا را این گونه درمان کنید
شما می توانید ترک خوردگی کف پا را به راحتی درمان کنید البته با استفاده از راه های زیر که ما به شما ارائه داده ایم که در زیر می بینید. ترک کف پا عارضه شایعی است که در صورت بی توجهی و عدم درمان می‌تواند به عفونت باکتریایی و درد شدید منجر شود، اما با چند راهکار خانگی و ساده میتوان ترک پا را در کمترین زمان ممکن درمان کرد.

خشکی کف پا می‌تواند به خونریزی و عفونت‌ های باکتریایی منجر شود که به ویژه در بیماران دیابتی بسیار خطرناک است. خشکی پوست، استفاده از مواد شوینده شیمیایی، رژیم غذایی، اضافه وزن، ایستادن زیاد در طول روز، بی توجهی به بهداشت پا و سایر شرایط پزشکی مانند اگزما، پسوریازیس، دیابت و کم کاری غده تیرویید و استفاده از صندل می‌تواند خشکی پا را تشدید کند.

***بهترین درمان‌های خانگی برای ترک خوردگی کف پا
-استفاده از سنگ پا
سنگ پا یکی از روش‌های حذف پوست اضافه و مرده از کف پاست. برای این کار کافی است کف پا را چند دقیقه در وان آب ولرم قرار دهید، سپس با سنگ پا پوست مرده را حذف کنید.

-چرب کردن و مرطوب کردن پوست
استفاده از روغن زیتون، نارگیل و بادام بهترین روش برای نرم کردن کف پاست. برای این کار کافی است شب قبل از خواب پای خود را بشویید و سپس به روغن آغشته کنید و جوراب بپوشید و بخوابید. صبح شاهد نرمی کف پا خواهید بود.

– استفاده از سرکه
مخلوط سرکه سفید و آب ولرم یک روش مناسب برای اسکراب کف پا و از بین بردن لایه های مرده پوست است.

-عسل
ترکیب آب ولرم و عسل یک معجون ضدعفونت باکتریایی مناسب برای ضد عفونی کردن کف پا و درمان ترک پاست. این روش سه بار در هفته توصیه شده است.

-جوش شیرین
جوش شیرین باعث از بین رفتن التهاب کف پا می‌‌شود. کافی است پا را به مدت ۱۰ دقیقه در وان آب ولرم که در آن سه قاشق غذاخوری جوش شیرین حل شده است قرار دهید و پس از آن از سنگ پا استفاده کنید.

-آرد برنج
ارد برنج، سرکه سیب و عسل را مخلوط کنید و کف پا را با این خمیر ماساژ دهید و پس از چند دقیقه بشویید. سه بار این عمل را در هفته تکرار کنید.

-سولفات منیزم
سولفات منیزیم باعث تحریک گردش خون در پاها می‌شود. می توان علاوه بر نمک سولفات منیزیم، از عصاره نعناع نیز در یک وان آب ولرم استفاده کرد و دو بار در هفته پاها را با این مخلوط ماساژ داد. این کار از بروز عفونت در پا جلوگیری می‌کند.

-لیمو
آب و پوست لیمو یک روش طبیعی فوق العاده برای نرمی کف پا است.‌ می توان از ترکیب آب ولرم و لیمو برای نرمی کف پا استفاده کرد و پا را به مدت ۱۰ دقیقه در این ترکیب ماساژ داد. یک راه دیگر آغشته کردن ترکیب وازلین و آب لیمو به کف پا، قبل از خواب است.

-موز
در این روش توصیه شده است موز کاملا رسیده را دررون مخلوط کن کاملا له کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی ترک های پا قرار داد و سپس پا را با آب ولرم شست.

-پراکسید هیدروژن
پراکسید هیدروژن را با آب ولرم مخلوط کرده و پا را به مدت ۳۰ دقیقه در این مخلوط قرار دهید و سپس از سنگ پا استفاده کنید.

-آلوئه ورا
آلوئه ورا به صورت طبیعی یک روش قوی برای نرمی و لطافت کف پا است.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-10
https://www.rahafun.com/?p=69841
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا