روش های تضمینی برای کاهش صدای خروپف 

روش های تضمینی برای کاهش صدای خروپف 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های تضمینی برای کاهش صدای خروپف 

خروپف 

 

برترین روشها برای کاهش دادن صدای خروپف
صدای خروپف شبانه می‌تواند آزاد دهنده ترین حالت برای افراد باشد که می‌توان با بهره گیری از راه های زیر آن را کاهش داد. همه ی آدمها خروپف می‌کنند, اما برخی خوش شانس میباشند و صدایشان فقط در مواقع سرماخوردگی یا زمانی که راه تنفسشان بسته می‌شود به گوش می‌رسد. اما برخی دیگر همۀ وقت} موجب اذیت فردی میشوند که در کنارشان خوابیده هست.

دیدنی هست بدانید که به ادعای یک کارشناس خروپف و متخصص گوش, حلق و بینی در مرکز تخصصی مریضی های گوش, حلق و بینی در آستین, تگزاس, خروپف کردن ممکن هست به جدایی زن و شوهرها نیز منجر گردد. هم‌چنین می‌تواند علامت دشواری های جدی در سلامت بدن نیز باشد.

*خرناس میتواند علامت دشواری های جدی در بدن باشد
خرناس که با خشکی دهان و خارش حلق همراه هست می‌تواند علامت کمبود اکسیژن در خون, سردردهای مزمن, چاقی, فشار قلب و انسداد راه های جریان هوا باشد.

*چطور می‌توان از خروپف کردن جلوگیری کرد؟
روش هایی که در ادامه ذکر شده اند کاملا کاربردی میباشند. برخی از آنها آسان بوده و برخی دیگر به تلاش و ممارست نیاز دارند. در هر صورت, برای رفع خرناس کشیدن هنگام خواب و بهبود سلامت بدن خود بهتر هست این کارهای را انجام دهید.

۱- به پهلو بخوابید
اگر عادت دارید که به کمر «طاق باز» می‌خوابید, احتمال خرناس کشیدنتان نیز اکثر می‌شود. در این حالت, زبان به سمت حلق برگشته و راه هوا را مسدود میکند. این رخداد به هیچ عنوان خطرناک نیست, اما باعث ایجاد صداهای ناخوشایند میشود.برای رفع این اشکال, بهتر هست همۀ وقت} به پهلو دراز کشیده و بخوابید.

۲- دوش آب گرم بگیرید
آب داغ موجب باز شدن راه های تنفسی می‌شوند. برای این که بیشترین بهره گیری را از بخار آب ببرید, می‌توانید از بخور اکالیپتوس نیز کمک بگیرید. وقتی راه های بینی باز می‌شوند, نفس کشیدن نیز آسان تر شده و در نتیجه کمتر خرناس میکشید. بد نیست اشاره کنیم که دوش آب داغ گذشته از خواب موجب ریلکس شدن بدن نیز میشود.

۳- ورزش کنید
تناسب اندام نه تنها برای زیبایی ظاهری لازم هست, بلکه باعث می‌شود تا شمار زیادی از دشواری های امثال تنگی نفس یا خرناس کشیدن را هم تجربه نکنید. وقتی چاق هستید, حلق ضخیم تر میشود و در نتیجه راههای تنفسی باریک تر شده و ممکن هست هنگام خواب مسدود شوند. با کاهش وزن می‌توانید از این دشوار پیشگیری کنید.

۴- راه های تنفسی خود را پاک سازی کنید
همانطور که در بالا هم اشاره کردیم, حفره های بینی می‌توانند نقش مهمی در خروپف کردن ایفا کنند. اگر دشوار سینوسی یا آلرژی دارید, از داروهای بازکننده نفس یا گلدان های تصفیه کننده هوا بهره گیری کنید. مثلاً گلدان هایی که هوا را تمیز کرده و به نور کمی نیاز دارند را خریداری نموده و در اتاق خواب بگذارید. هوای پاکیزه و مملو از اکسیژن به نفس بهتر و در نتیجه, خرناس نکشیدن کمک می‌کند.

۵- روکش بالش و ملافه ها را هفته ای یک‌بار عوض کنید
گرد و خاک های ریزی که روی ملافه و روبالشتی ها می‌نشینند, می‌توانند حساسیت زا باشند و در سیستم تنفسی اضطراب ایجاد کنند.

۶- سیگار نکشید
خرناس کشیدن در خواب به درست نفس کشیدن مربوط میشود. سیگار نیز موجب از بین رفتن ریه شده و تنفس فرد را دچار اضطراب میکند. در نتیجه, با ترک سیگار می‌توانید انسدادهای موجود در حلق, بینی و ریه را به طور کل از بین ببرید.

بی تردید, ترک سیگار بسیار دشوار هست و یک شبِ حاصل نمیشود. اما این را به یاد اشته باشید که با ترک این عادت زیان آور, پوست شفاف تر, دندانهای تندرست تر, چروک کمتر و سلامتی عمومی بیشتری برای خود به ارمغان خواهید آورد.

۷- هوای اتاق خواب را نمناک نگه دارید
اگر هوای اتاق شما, راکد و خشک هست, یک دستگاه بخارساز و نمناک کننده خریداری کنید. نم هوا باعث میشود تا تنفس آسان تری داشته باشید, راه های بینی باز شده و در نتیجه, کمتر خرناس بکشید.

احتمالا با خواندن موارد بالا با خودتان فکر کنید که چقدر کار را باید انجام دهید تا کمتر در خواب خرناس بکشید. اما لازم به تذکر هست که خروپف, ۴ مدل گوناگون دارد که با اطلاع از انها متوجه می‌شوید که کدام روشها برای رفع دشوار شما مناسب تر خواهند بود.

*خرناس با دهان بسته
اگر جزو کسانی هستید که با دهان بسته خرناس می‌کشند, یعنی صدا از بینی انها خارج می‌شود و آزاردهنده تر هم هست. این افراد بهتر هست انتخاب های ۱, ۲, ۴ و ۷ را انجام دهند.

*خرناس با دهان باز
اشخاصی که با دهان باز خروپف می‌کنند, راه گلویشان مسدود شده و به دلیل این که بدن فعالیت بیش از اندازه دارد, صداهای ناهنجار از خود ساخت می‌کند. برای رفع این دشوار بهتر هست انتخاب های ۱ و ۷ را انجام دهید.

*خرناس هنگام خواب به صورت طاق باز
در این حالت بهتر هست که فقط راه حل اول را انجام دهید تا از صداهای آزاردهنده خود هنگام خواب بکاهید.

*خرناس کردن در هر حالتی
اگر در هر حالتی که می‌خوابید, طاق باز, دمر یا به پهلو, هم چنان صداهای آزاردهنده از گلویتان خارج می‌شود, احتمال این که به آپنه خواب مبتلا باشید, چندان هست.آپنه خواب یا وقفه تنفسی, یک اضطراب هست که باعث توقف تنفس برای مدت کوتاهی در طول خواب میشود. آپنه معمولاً بین ۱۰ تا ۳۰ ثانیه طول می‌کشد و ممکن هست صدها بار در هر شب تکرار شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-04
https://www.rahafun.com/?p=69798
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا