روش های تضمینی برای درمان فوری سرماخوردگی

روش های تضمینی برای درمان فوری سرماخوردگی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های تضمینی برای درمان فوری سرماخوردگی

سرماخوردگی

 

بهترین روش ها برای درمان فوری سرماخوردگی
با فرا رسیدن پاییز و زمستان مریضی سرماخوردگی نیز در بین جامعه آشکار می شود و شمار زیادی از ما حتماً در طول سال یکبار سرما میخوریم. درمان سرماخوردگی به طور معمول چند روز طول می کشد اما با چند روش ساده و خانگی می‌توانید طول مدت بهبود را به سرعت کاهش دهید.

با این که سرما عامل مستقیم بروز سرماخوردگی نیست, اما شما را مستعد ابتلا به مریضی میکند, خستگی, پریشانی و استرس روحی, آلرژی‌های بینی و حلق نیز از عواملی میباشند که به بروز سرماخوردگی کمک می کنند, معمولا درمان سرماخوردگی به طور کامل حدود ۵ روز طول میکشد اما اگر رژیم خوراکی و سبک زندگی‌خود را تغییر دهیم می توانیم سیر بهبود این مریضی ویروسی را سریع‌تر کنیم.

وقتی میخوابید و یا استراحت می کنید, در واقع به بدن خود اجازه میدهید که همه ی انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی به‌کار بگیرد, خوابیدن و دراز کشیدن موجب می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش پیدا کند و همۀ قدرت خود را برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی بهره گیری کند بنابراین دست کم ۸ ساعت در طول شب بخوابید و افزون بر آن در طول روز نیز چند خواب کوتاه داشته باشید.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که ویتامین C, جلوی سرماخوردگی را نمی گیرد, اما مصرف میوه‌هایی که سرشار از این ویتامین میباشند, به شما کمک می کند تا سریع‌تر بهبود پیدا کنید هم‌چنین این قبیل میوه‌ها مقداری خاصیت ضد حساسیتی دارند که به کاهش عارضه های تنفسی نیز کمک می کنند, این میوه ها شامل مرکباتی مثل پرتقال, لیمو ترش و انواع توت ها میباشند.

وقتی که شما سرماخورده اید, می‌توانید با نوشیدن چندان مایعات مثل چای‌ها و دمنوش‌های مناسب و آبمیوه‌های طبیعی به جنگ با این مریضی بروید, مشروبات الکلی شرایط را بدتر و رگ‌های کوچک را گشاد می‌کن و منجر به ایجاد حس گرفتگی در سینوس‌ها می شود و توان بدن برای مبارزه با عفونت کاهش پیدا می کند.

برای درمان سریع سرماخوردگی گوشت قرمز کم چرب و غذا های دریایی مصرف کنید, این دسته از مواد خوراکی را به دلیل میزان پروتئین موجود در آن‌ها انتخاب کنید و به دلیل داشته باشید که آن‌ها منابع غنی روی میباشند پس بنابراین به شما کمک می کنند تا به مریضی سرماخوردگی مبتلا نشوید .

از مصرف نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای سیاه غلیظ اجتناب کنید, زیرا این نوشیدنی‌ها به جای آنکه به بدن شما آب‌رسانی کنند, آب بدن شما را کم میکنند در عوض نوشیدن آب چندان به بدن شما کمک می کند که سموم و مواد زائد را سریع‌تر دفع کند و موجب می شود که خون و سلول‌های شما به خوبی کار کنند.

سوپ مرغ حاوی ماده‌ای به اسم سیستئین هست که میتواند در بهبود مخاط و گرفتگی حلق کارساز باشد هم‌چنین خوردن آن می تواند از التهاب ریه‌ها کم کند بنابراین پیشنهاد می شود این سوپ در طول هفته یک‌بار در برنامه خوراکی افراد قرار بگیرد.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-24
https://www.rahafun.com/?p=69902
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا