روش های تضمینی برای درمان سردرد های میگرنی

روش های تضمینی برای درمان سردرد های میگرنی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های تضمینی برای درمان سردرد های میگرنی

میگرن

 

بهترین توصیه ها برای درمان سردرد میگرنی
برای اینکه سردردهای میگرنی خود را از بین ببرید برایتان راهکارهای طبیعی داریم که با گیاهان دارویی میتوانید سلامتی خود را بازیابید. اگر شما یا یکی از نزدیکان تان با سردرد های میگرنی درگیر هستید, حتماً با علائم این نوع سردرد آشنا هستید. سردرد های میگرنی در اغلب موارد به صورت یک طرفه,

تپش دار و با تاری دید همراه میباشند. این سردرد ها همین طور ممکن هست با علائم گوارشی نظیر تهوع و استفراغ همراه باشند. سردرد های میگرنی معمولاً مداوم و شدید میباشند و با دلالیلی از قبیل; تغییرات هورمونی در زنان, گرسنگی, بو یا عطر خاص, سیگار کشیدن یا بوی سیگار, خستگی یا خواب نامناسب, استرس, صداهای بلند, تابش نور مستقیم یا رقص نور به چشم, کمبود خواب و خوردن بیش از اندازه غذا, شروع یا تشدید شوند.

حتماً شما هم درمورد درمان سردرد های میگرنی به اندازه کافی اطلاعات کسب کرده‌اید. بجز مصرف برخی داروهای مسکن از قبیل پانادول یا ایبوپروفن, درمان های دارویی دیگری از قبیل پروپرانولول, آمی تریپتیلین, سوماتریپتان, ارگوتامین, دپاکین و … انجام می‌شود که مصرف چندان یا طولانی مدت انها عوارضی خواهند داشت.

سردرد های میگرنی را هم‌چنین با روشهای درمانی از قبیل; تزریق بوتاکس, ماساژ, طب سوزنی, بیوفیدبک نیز بازرسی می‌کنند که در برخی افراد کارساز خواهند بود.

چای فلفل قرمز, زنجبیل و نعناع در درمان سردرد های میگرنی
یک برش زنجبیل تازه, یک سر قاشق چایخوری فلفل قرمز و یک قاشق چایخوری نعناع خشک را درون دو فنجان آب جوش ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه بمانند. بعد از صاف کردن این چای را به منظور کاهش علائم سردرد های میگرنی بنوشید. هم‌چنین بهتر هست اندکی عسل طبیعی نیز به آن اضافه فرمایید. از این چای به طور منظم بهره گیری فرمایید.

همین طور برای بازرسی علائم سردرد های میگرنی می‌توانید؛ برگ نعناع تازه را به آب جوش اضافه فرمایید و بگذارید به مدت ده دقیقه بماند. سپس کمی عسل به آن بیافزایید و آن را بهره گیری فرمایید.

ریحان و کمک به کاهش سردرد های میگرنی
ریحان دارای بوی بسیار قوی هست که در درمان سردرد های میگرنی کارساز هست. یکی از روشهای بهره گیری از ریحان برای بهبود سردرد های میگرنی بهره گیری موضعی آن هست. روغن ریحان یک شل کننده عضلانی هست و در رفع دردهای عضلانی و ریلکس شدن عضلات کارساز هست. شما می‌توانید از این روغن برای ماساژ شقیقه ها و پیشانی خود برای کاهش سردرد و رفع اسپاسم آن ناحیه بهره گیری فرمایید.

نوشیدن چای ریحان نیز میتواند در کاهش سردرد های میگرنی کارساز باشد. چند برگ ریحان را در آب جوش به مدت ده دقیقه بجوشانید و بعد آن را صاف کنید و بنوشید.روش کارساز دیگر در سردرد های میگرنی؛ بهره گیری از ریحان به همراه عنبر سائل هست. مقدار دو قاشق چایخوری ریحان خشک را به مقدار سه فنجان آب جوش اضافه کنید

و بگذارید سرد شود. پس از آن اضافه کنید دو قاشق غذاخوری عنبر سائل را به این چای و آن را درون یک پارچه بریزید. آن پارچه را روی پیشانی بگذارید تا درد التیام پیدا کند.

دانه کتان و کاهش سردرد های میگرنی
دانه کتان دارای خواص ضدالتهاب میباشد, بذر کتان یک گزینه بینظیر برای کاهش التهاب در بدن و بازرسی سردرد های میگرنی هست. یک چای با افزودن یک قاشق چایخوری تخم کتان در یک فنجان آبجوش تهیه کنید. بگذارید مدتی بمانید و بعد مایع آن را صاف کنید و دست کم دو بار در روز از این چای بنوشید. شما میتوانید از این چای برای ماساژ عضلات بدن‌تان نیز بهره گیری فرمایید.

سرکه درمانی برای سردرد های میگرنی
استنشاق سرکه یکی از راه های تسکین سردرد های میگرنی هست. به مقدار مساوی از سرکه و آب با هم مخلوط کنید و بگذارید به جوش آید. بخور حاصل از آن را استنشاق کنید تا سردرد شما تسکین یابد. همین طور میتوانید لیف حمام خود را از سرکه خیس کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه داخل یخچال باقی بماند. سپس با کمی فشار از آن بر روی سر و گردن بهره گیری کنید که این میتواند نوعی ماساژ کارساز برای تسکین سردرد های میگرنی باشد.

نوشیدن قهوه موثر در تسکین سردرد های میگرنی
نوشیدن یک فنجان قهوه در ابتدای شروع سردرد های میگرنی میتواند به بازرسی و تسکین آن کمک بسزایی کند.

مصرف منیزیم موثر در درمان سردرد های میگرنی
بهره گیری از منابع خوراکی غنی از منیزیم از جمله; تخم کدو تنبل, لوبیا, سبزی ها برگ سبز, کلم بروکلی و مکمل منیزیم می‌تواند در کمک به بازرسی سردرد های میگرنی, بخصوص در کسانی که دچار کمبود منیزیم میباشند کمک کننده باشد.

ماساژ دادن انگشت کوچک دست و تسکین سردرد های میگرنی
ماساژ انگشت کوچک دست و پا می‌تواند به رفع سردرد های میگرنی شما کمک بسیاری کند. برای این درمان مدت ماساژ برای هر زمان دست کم ده دقیقه و به فواصل اینکار را تکرار فرمایید «دست کم سه بار» تا درمان انجام شود.

روغن ماهی و تسکین سردرد های میگرنی
روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هست که برای کمک به کاهش التهاب, کاهش احتمال لخته شدن خون و بازرسی فشار خون کارساز هست. شما می‌توانید از کپسول روغن ماهی یا روغن ماهی مایع با افزودن یک قاشق غذاخوری از آن در آب پرتقال بهره گیری کنید. مصرف روغن ماهی در درمان سردرد های میگرنی کارساز هست.

بوی سیب و تسکین سردرد های میگرنی
خوردن سیب و بویدن آن در تسکین سردرد های میگرنی کارساز هست.

بابونه در درمان سردرد های میگرنی موثر است
خواص ضد اسپاسم و ضد التهابی بابونه به تسکین درد و سردرد های میگرنی کمک می‌کند. ۲-۳ قاشق چایخوری از گل بابونه خشک را در یک فنجان آب داغ ریخته و بگذارید کمی بماند. پس از حاضر شدن, کمی آب لیمو و عسل به آن بیافزایید. این چای گیاهی را سه بار در روز برای تسکین سردرد های میگرنی بنوشید.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-26
https://www.rahafun.com/?p=69766
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا