روش های تضمینی برای از بین بردن بوی بد دهان

روش های تضمینی برای از بین بردن بوی بد دهان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های تضمینی برای از بین بردن بوی بد دهان

دهان

 

راه کارهای قطعی برای رفع بوی بدن دهان
اگر می‌خواهید بفهمید منشاء بوی بد دهان شما چیست و همین طور راه درمان آن را برای شما در مقاله خلاصه و خوب زیر آماده نموده ایم. بوی بد بدن و دهان، یکی از مشکلاتی هست که افراد زیادی در جامعه به شدت از آن رنج می برند. آیا می دانید که رعایت بعضی نکات ساده مثل خوردن یا نخوردن گروهی از مواد خوراکی، میتواند در تشدید یا برطرف کردن این بوی نامطلوب، مناسب باشد؟

میتوان برای رفع بوی بد بدن و دهان، مصرف کلروفیل را در برنامه خوراکی افزایش داد. مواد خوراکی پروتئینی به‌عنوان مغذی‌ترین خوراکی‌ها شناخته می شوند و حاوی غلظت بالایی از اسیدهای آمینه ضروری، چربی‌ها، ‌ویتامین‌ها و املاح میباشند، اما همچنان سبزی‌ها جایگاه خاصی در رژیم خوراکی دارند و نمیتوان اهمیت انها را نادیده گرفت.

این نکته خصوصا درمورد سبزی‌های سرشار از کلروفیل، ارزش بیشتری پیدا می کند. کلروفیل، رنگدانه سبزی هست که در گیاهان سبز وجود دارد، نور خورشید را جذب و درنهایت آن را به انرژی تبدیل میکند.سبزی‌های دارای برگ سبز،‌ سرشار از کلروفیل میباشند که به‌عنوان نوعی آنتی‌اکسیدان قوی و به‌عنوان نوعی بو‌زدای قدرتمند عمل می کند.

بنابراین، مصرف این سبزی‌ها می تواند تاثیر زیادی در مقابله با بوی بدن دهان و بدن داشته باشد. اسفناج و جعفری، بیشترین میزان کلروفیل را برای بدن فراهم میکنند چون به ‌ترتیب در هر نصف فنجان، ۲۴ و ۱۹ میلی‌گرم کلروفیل دارند. دیگر سبزی‌های سرشار از کلروفیل عبارت‌اند از لوبیا سبز، کلم بروکلی، جلبک، مارچوبه و کدو سبز. به این ترتیب در ادامه این مقاله، با مهم ترین خوراکی‌هایی که در تشدید یا رفع بوی بد بدن و دهان موثر میباشند، آشنا میشوید.

خوراکی‌هایی که باعث ایجاد بوی بد دهان و بدن می شوند
۱٫ گوشت قرمز: مصرف انواع گوشت قرمز، یکی از دلایل بوی ناخوشایند بدن هست. تحقیقات موسسه Chemica- Senses در سال ۲۰۰۶ میلادی نشان داده رژیم خوراکی بدون گوشت قرمز، بوی مطبوع‌تری ایجاد میکند و شدت بوی بدن را کاهش میدهد. عبور کردن ترکیبات گوشت قرمز از دستگاه گوارش به ‌زمان خاصی نیاز دارد

و مقداری از این ترکیبات در همین مدت فاسد می شوند. در نتیجه، افرادی که گوشت قرمز مصرف میکنند، ‌با بوی بد در تنفس، تعریق و اجابت مزاج مواجه می شوند.

۲٫ قهوه: تعداد زیادی از مردم دنیا از قهوه به‌‌عنوان نوشیدنی صبحگاهی بهره گیری می کنند تا سطح هوشیاری خودشان را افزایش بدهند، اما ترکیبات موجود در قهوه میتوانند غدد عرق را نیز فعال کنند. قهوه، یکی از نوشیدنی‌های ادرارآور «دیورتیک» هست که احساس تشنگی شدیدی ایجاد می کند، مزه و بوی خاصی به دهان می دهد و درنهایت باعث خشکی دهان میشود. ‌خود این خشکی دهان نیز به رشد باکتری‌ها در دهان کمک میکند.

۳٫ کاری و زیره: بوی ادویه‌هایی مثل کاری و زیره می تواند آشپزی را کاملا تحت‌تاثیر قرار بدهد، اما ترکیبات همین ادویه‌ها می توانند بوی طبیعی بدن را تغییر بدهند و حتی برای چند روز در منافذ پوستی باقی بمانند. محققان دانشگاه کالیفرنیا، اگر زنان در دوران بارداری به‌طور منظم از ادویه‌هایی مثل کاری، زیره و شنبلیله بهره گیری کنند، ‌بوی بدن نوزاد نیز می تواند تحت‌تاثیر همین ادویه‌ها قرار بگیرد و تغییر کند.

۴٫ بهره گیری نکردن از سبزی‌ها: خوردن سبزی‌ها نه‌تنها برای سلامت خوب هست، بلکه بوی مطبوعی هم به بدن می‌‌بخشد. در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ میلادی از کلروفیل موجود در گیاهان به‌عنوان دئودورانت خوراکی بهره گیری می کردند تا زخم‌های بدبو را بازرسی کند. «دانشگاه اورگان» به‌طور کلی، مصرف سبزی‌های غنی از کلروفیل مثل اسفناج و شاهی میتواند به خنک کردن بدن و جلوگیری از بوی بد آن کمک کند.

۱٫ آب: این مایع بدون بو، باکتری‌های باقیمانده از مواد خوراکی را تا حدودی خنثی میکند و اجازه نمیدهد بوی بدی در دهان ایجاد شود. ویژگی دیگر آب، این هست که ترشح بزاق را در دهان افزایش میدهد. شاید این موضوع بی‌اهمیت به نظر برسد، اما بزاق به‌عنوان نوعی پاک‌کننده عمل می کند و ترکیبات بدبوی مواد خوراکی و نوشیدنی‌ها را از بین می برد.

۲٫ سبزی‌ها و میوه‌ها: مواد خوراکی سرشار از ویتامین C، مثل فلفل دلمه‌ای قرمز و کلم بروکلی، محیط نامناسبی برای فعالیت باکتری‌های دهان ایجاد میکنند. حتی مصرف این مواد خوراکی به‌صورت خام، عملکرد انها را در مقابله با بوی بدن دهان تقویت میکند. ساییده شدن سبزی‌ها و میوه‌های خام به دندان‌ها و لثه‌ها،‌ خرده‌های باقیمانده مواد خوراکی را از بین دندان‌ها و لثه‌ها بیرون می‌آورد که سبب کاهش بوی بد دهان میشود.

۳٫ ماست: محققان ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن تقریبا ۸۵ گرم از ماست پروبیوتیک بدون قند به ‌اندازه ۲ بار در روز و به ‌مدت ۶ هفته، سطح ترکیبات گوگردی ایجادکننده بو را در بدن کاهش می دهد و درنتیجه بوی بد دهان را کمتر میکند. ماست‌های غنی‌شده نیز منبع خوبی برای دریافت ویتامین D محسوب می شوند و به‌طور کلی، باکتری‌های دهان را کاهش میدهند.

۴٫ گیاهان و ادویه‌ها: جعفری، ‌یکی از گیاهانی هست که کلروفیل دارد و میتواند بوی بد دهان را به‌طور موثری از بین ببرد. گیاهان دیگری که تاثیرگذار میباشند، ‌عبارت‌اند از میخک و رازیانه. مصرف بعضی از گیاهان و ادویه‌ها برای کاهش بوی بد دهان، اکثر در فرهنگ عامه یا طب سنتی ریشه دارد که از نظر علمی هم پیشنهاد می شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-19
https://www.rahafun.com/?p=69701
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا