روشهایی کم هزینه برای بزرگتر کردن فضای خانه های کوچک

روشهایی کم هزینه برای بزرگتر کردن فضای خانه های کوچک
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روشهایی کم هزینه برای بزرگتر کردن فضای خانه های کوچک|www.rahafun.com|

ممکن است برای این که خانه را برای فروش به بنگاه بسپارید یا وام زیادی برای بازسازی خانه یا ساختن خانه دیگر بگیرید، زمان مناسبی نباشد. طرحهای معاوضه کردن یا ساختن یک خانه دیگر، را فراموش کنید اما این به این معنی نیست که در خانه تنگ و کوچکتان باید بمانید.

معمار متخصص فضاهای کوچک و مولف ” تغییر مدل نه چندان بزرگ ” ، Sarah Susanka می گوید با تنها چند صد یا چند هزار دلار می توانید مکان زندگیتان را بزرگتر کنید بدون اینکه واقعاً ابعاد خانه را بزرگتر کنید.

ما در اینجا 9 راه حل خلاقانه برای خانه های کم جا و شلوغ آورده ایم:

1 –  اتاق نهارخوری چندکاره
اگر شما در آشپزخانه جایی برای نهارخوری دارید، اتاق نهارخوری تان را احتمالاً برای مواقع خاص، استفاده می کنید.
Susanka می گوید چرا فضایی را فقط برای استفاده دو یا سه بار در سال، بی استفاده رها کرده اید؟
هر روز به عنوان یک اتاق یا دفتر کارتان از فضای آن بهره ببرید، بدون اینکه جشنهای مهمانی شام را مجبور باشید از دست بدهید.
در و قفسه یا کمد برای نگهداری لوازم نصب کنید، رومیزی متناسب و زیبا انتخاب کرده و بر روی سطح میز قرار دهید تا خراب و کثیف نشود.

2 – اتاق مهمان
یک اتاق کامل را به مهمانهایی که شاید یکی دو بار در سال از شهرستان برایتان می آیند، اختصاص ندهید.
با یک بالش، مبل تخت شو یا تشک بادی، تخت اضافه را می توانید از اتاق خارج کنید و از این به بعد از فضای اتاق برای خودتان استفاده کنید ( اگر می خواهید تشک بادی بخرید، بهتر است سعی کنید که مدلهای دارای با موتور برقی را انتخاب کنید تا باد کردن آن آسان تر شود )
مبلمان به اتاق اضافه کنید. اتاقی که فقط به عنوان اتاق مهمان گه گاهی در سال استفاده می شد، حالا می تواند به عنوان اتاق تلویزیون یا بازی یا دفتر کار استفاده شود.

3 – اتاق زیبایی”>آرایش
اگر زیر زمین تکمیل نشده برای لوله گذاری ها، یا فضایی در زیر پله دارید، می توانید به سادگی یک اتاق زیبایی”>آرایش در طبقه همکف بسازید. به دنبال یک فضای موجود بگردید، حتی یک گنجه یا اتاق لباس، فضای خوبی می تواند باشد.
برای صرفه جویی بیشتر، از کاشی کاری صرف نظر کنید. کمترین فضای مورد نیاز معمولاً 75 یا 135 سانتیمتر است، اما شما حتی کوچکتر از آن را هم اغلب می توانید درست کنید.

4 –  کمد در اتاق بسازید.
اگر تعداد افراد خانواده شما زیاد است به نظر می رسد نمی توانید اتاق کار داشته باشید، اما هر یک از افراد خانواده حداقل به یک میز کوچک برای پرداختن به کارهای شخصی و قرار دادن یک سیستم اینترنت نیاز دارند و شما معمولاً می توانید همه آنها را در یک کمد یا قفسه جا کنید.
در ساده ترین آن، همه چیزی که شما نیاز دارید 5 یا 6 قفسه بزرگ و بلند ساخته شده از چوب یا فلز یا چیزهای دیگر است که کمتر از 40 دلار می تواند باشد. در کمد، ارتفاع پایین ترین طبقه را 75 سانتیمتر قرار دهید که بتوانید یک صندلی را در آن قرار دهید.

5 – لباسشویی را در طبقه بالا بگذارید.
بالا و پایین رفتن طبقه ها با رختهای شستنی در دست، کافیست تا هر کسی را خسته کند و به فکر خانه جدید بیندازد. به جای آن، می توانید فقط ماشین لباسشویی را انتقال دهید.
ماشین لباسشویی و خشک کن های با کیفیت بالا و اندازه بزرگ، همه به زیبایی طراحی شده اند. شما می توانید فضای کمی بیشتر از 120 سانتیمتر مربع، از کمد، راهرو یا گوشه بگیرید. تینا گوان (Tina Govan ) معمار در نیویورک سیتی، می گوید لازم است که دوباره کمی لوله و سیم برای جای جدید لباسشویی بکشید. نزدیک حمام باشد بهتر است و کمک می کند هزینه ها پایین بماند. مطمئن شوید که ظرف تخلیه دارد تا آب خروجی یا ریخته شده را در خود جمع کند.

6 – مدل ساختمان را بازتر کنید.
یک طرح تو در تو از اتاقهای کوچک هر خانه ای را تنگ و دلگیر نشان می دهد.
توماس لارنس (Thomas Lawrence ) معمار سیاتلی می گوید : مردم خانه های قدیمی را دوست دارند، اما کارکرد آنها برایشان جالب نیست.
برای باز کردن طرح ساختمان بدون هزینه، درها را از اتاقهایی که به آنها نیاز ندارید، حذف کنید. دیوارهای داخلی می توانند با هزینه ای کم برداشته شوند مگر اینکه پایه ساختمان باشند و یا لوله ها داخل آنها جایگذاری شده باشد. در این حالت پنجره یا دیوار کوتاه ( مثل اپن آشپزخانه ) راه حل بهتری می تواند باشد.

7 –  از کمد دیواری به جای کمد معمولی استفاده کنید.
اگر می خواهید کمد را حذف کنید تا فضا را بزرگتر و دلباز تر کنید، تعدادی کمد دیواری یا قفسه در دیوار اتاق بسازید تا فضای گرفته شده با کمدها را دوباره قابل استفاده کنید. لاری استفن ( Lori Stephens ) معمار در اورگون، می گوید طبقات با ارتفاع 10 تا 25 سانتیمتر در دیوار تقریباً هیچ تاثیری در گرفتن فضای اتاق ندارد.
در این کمد یا قفسه می توانید چند برابر ظرفیت کمد، لوازم نگهداری کنید. ممکن است هزینه دو سه میلیون تومانی برای حذف کمد و ایجاد قفسه یا کمد دیواری بپردازید یا اگر بعضی از کارهای کابینت کاری آن را خودتان انجام دهید هزینه کمتری خواهید پرداخت.

8 – جلو آمدگی در ساختمان
ترفند دیگر برای بزرگ کردن خانه بدون تخریب و ساختن خانه، جلو آمدگی های ساختمان هستند. شما فضای اضافی را می توانید از دیوارهای خانه بیرون بزنید مثل پنجره های جلو آمده بزرگ.
از نظر ساختاری بیشتر از حدود 90 سانتیمتر از محل دیوار کنونی، نمی تواند بزرگ شود اما همین 90 سانتمیتر جلو آمدگی می تواند تقریباً در تمامی طول ساختمان اجرا شود و فضای کافی برای اضافه کردن محدوده ای برای میز غذا خوری در آشپزخانه یا کمد دیواری برای اتاق خواب اصلی تان ایجاد کند. به دلیل اینکه هیچ کار بنیادی انجام نشده است، هزینه این کار زیاد نمی شود.

9 – فضای غیر قابل استفاده را به کار بگیرید.
طبقه زیر زمین با ارتفاع زیاد یا پارکینگ را به فضای داخل خانه تبدیل کنید تا فضای شما با هزینه ای کم، بزرگ شود. شما نیاز به کفپوش، دیوارها و سقف دارید اما کار ساختاری یا فونداسیونی و بام لازم نیست پس در مقابل هزینه واقعی چنین فضایی، این هزینه چیز زیادی نیست.
اتاق زیر شیروانی نیز مکانهای خوب اما مشکل تری برای این اهداف هستند، به دلیل اینکه ممکن است نیاز به اضافه کردن پلکان و احتمالاً گسترش لوله کشی و سیستم سرمایش و گرمایش تا آنجا دارید. انجام همه این کارها هزینه را حدود چند صد هزارتومان تمام می کند.

  • بدون دیدگاه
  • 2012-08-23
https://www.rahafun.com/?p=786
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا