رنگ لباس پزشکان به چه دلیل است؟

رنگ لباس پزشکان به چه دلیل است؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

رنگ لباس پزشکان به چه دلیل است؟

رنگ لباس پزشکان به چه دلیل است؟

همانطور که میدانیم جراحان در قدیم از لباس هایی با رنگ سفید استفاده می کردند ولی امروز این رنگ تغییر کرده و از لباس هایی با رنگ سبز استفاده می کنند که به نظر خودشان این رنگ از لحاظی بهتر است…


اما بر اساس خبری که در یکی از شماره‌های نشریه Today» s Surgical Nurse در سال ۱۹۹۸ چاپ شد، در اوائل قرن بیستم یک دکتر مشهور رنگ لباسش را به سبز تغییر داد، چرا که تصور می‌کرد این رنگ برای چشمان جراح راحت‌تر است.
گرچه مشکل بتوان این نظر را تایید کرد که لباس‌های سبز به این دلیل رایج شده‌اند، اما رنگ سبز ممکن است به خصوص از این لحاظ مناسب باشد که به دکتر‌ها کمک می‌کند در اتاق عمل بهتر ببینند، زیرا رنگ متضاد یا مکمل رنگ قرمز به حساب می‌آید.

رنگ سبز به دو دلیل به دید بهتر پزشکان کمک می‌کند. اول اینکه نگاه کردن به رنگ آبی یا سبز می‌تواند دید دکتر از اشیای قرمز از جمله احشای خون آلود را تقویت کند. مغز رنگ‌ها را نسبت به یکدیگر تفسیر می‌کند. اگر جراح به چیزی خیره شود، که به رنگ قرمز یا صورتی باشد، حساسیتش را نسبت به آن‌ها از دست می‌دهد. در واقع پیام‌های مربوط به رنگ قرمز در مغز محو می‌شود، که می‌تواند باعث شود پزشک تفاوت‌های ظریف رنگ اجزای بدن را به درستی نبیند.
دوم اینکه چنین تمرکز شدید و مداومی بر روی رنگ‌های قرمز ممکن است باعث توهمات بینایی سبزرنگ روی سطوح سفید رنگ شود که حواس جراح را پرت می‌کند. این شبح‌های سبزرنگ در صورتی که نگاه جراح از بافت‌های قرمز بدن به چیزی سفید رنگ مانند پارچه‌های تخت یا لباس سفید متخصص بیهوشی بیفتد، ممکن است ظاهر شوند.

منبع:نیم روز نیوز

  • بدون دیدگاه
  • 2013-04-02
https://www.rahafun.com/?p=8978
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا