راه حل هايي براي جلوگيري از معتاد شدن فرزندان

راه حل هايي براي جلوگيري از معتاد شدن فرزندان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

راه حل هایی برای جلوگیری از معتاد شدن فرزندان

etiad

نمی‌خواهید فرزندتان معتاد شود؟
هیچ پدر و مادری شکست و ناراحتی فرزندش را نمی‌خواهد و با توجه به این‌که اعتیاد یکی از راه‌هایی است که قطعا مانع سعادت و خوشبختی فرزندان می‌شود، از نظر والدین بسیار آزاردهنده است و حتی فکرش والدین را نگران می‌کند.

 

اما بهتر است بدانید اگر می‌خواهید فرزندتان جذب مواد مخدر نشود باید موارد زیر را رعایت کنید:
شنونده خوبی باشید:
باید به گونه‌ای رفتار کنید که فرزندتان بتواند در مورد احساساتش یا طرح مسائل و مشکلاتش با شما براحتی گفتگو کند.

در دسترس باشید:
فرزندتان باید بداند و احساس کند که در مورد هر مساله‌ای که نیاز به اطلاعات و تبادل نظر داشت، می‌تواند روی شما حساب کند. نه این‌که اینقدر دیر به او وقت بدهید که او گزینه‌ای جایگزین را انتخاب کند.

 

‌ الگو باشید:
توجه داشته باشید نحوه مصرف یا عدم مصرف و نگرش شما در مورد سیگار، مواد مخدر یا الکل تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر فرزندتان دارد و این رفتار و نگرش نباید با کلامتان تناقض داشته باشد.

اطلاعات و دید خود را گسترش دهید:
مطالعه کنید. تلویزیون ببینید و از اخبار و اطلاعات روز عقب نمانید تا فرزندتان بتواند درباره واقعیت‌های روز با شما به تبادل‌نظر بپردازد.
مفید باشید:
والدین خوب باید بتوانند راه‌های مناسب و سالمی‌ را برای مواجهه با استرس و مشکلات به فرزندان یاد بدهند. راه‌هایی مانند پرداختن به فعالیت ورزشی مورد علاقه یا شیوه‌های آرام‌سازی فکر و مدیریت خشم تا احساس کنند که هنگام مشکل می‌توانند روی کمک شما حساب کنند نه این‌که با اضطراب خود شرایط را وخیم‌تر کنید.

صادق و روراست باشید:
بگذارید فرزندتان بداند لازم نیست برای جلب توجه و موافقت دیگران کاری اشتباه کند. اگر کاری خوب نیست پس نباید آن را انجام داد چه دیگران خوششان بیاید و چه بدشان بیاید.

 

بزرگ‌ترین طرفدار و حامی ‌فرزندتان باشید:
فرزندان در هر سنی که باشند، نیازمند عشق بی‌قید و شرط و حمایت شما هستند، تا بتوانند بر مسائل خود غلبه کنند. پس به آنها نشان دهید بزرگ‌ترین حامی‌ و طرفدارشان هستید و آنها هر چه باشند، تمام عشق و توجه شما را برای موفقیت خواهند داشت. این موضوع، انرژی و انگیزه آنها را مضاعف می‌کند.

منبع : seemorgh.com

 

  • بدون دیدگاه
  • 2015-02-01
https://www.rahafun.com/?p=47238
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا