مزایا و معایب رابطه جنسی در دوران بارداری

مزایا و معایب رابطه جنسی در دوران بارداری
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

مزایا و معایب رابطه جنسی در دوران بارداری

مزایا و معایب رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در بارداری چه فوایدی دارد؟
شکم‌تان نفخ دارد و پشت‌تان درد می‌کند… اولین کلمه‌ای که در این شرایط برای توصیف بارداری‌تان به کار می‌رود قطعا جذاب نیست. شاید با خودتان فکر کنید که نمی‌توانید خیلی کارها را در این دوره انجام دهید که از جمله آنها برقراری رابطه جنسی با همسرتان است. در حالی که رابطه جنسی برای مادر، پدر و حتی جنین مزایایی دارد.

 

رابطه جنسی برای مادران باردار بی خطر است مگر در مواردی که پزشک دستور داده داشتن رابطه جنسی در طول بارداری خطرناک است. اما مهم است که این کار را به آرامی انجام دهید. بارداری با تغییرات هورمونی همراه است و به همین دلیل ممکن است برخی تمایل بیشتری به رابطه جنسی داشته باشند و برخی برعکس هیچ میل جنسی نداشته باشند. خشکی و گردن رحم حساس و لکه بینی تمام دلایل ممکن برای انجام این کار به آهستگی است.

 

برخی از مزایای برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری
– رابطه جنسی باعث می شود راحت تر بخوابید
هر مرحله از بارداری می‌تواند بر خواب مادر اثر بگذارد. تکرر ادرار از سه ماهه اول تا سوم ادامه دارد و میتواند باعث شود، مادر راحت نخوابد. رابطه جنسی می‌تواند راه‌حل خواب ناراحت باشد زیرا بلافاصله بعد از ارگاسم، پرولاکتین ترشح می‌شود که به احساس آرامش و خواب آلودگی مادر کمک می‌کند و باعث می‌شود مادر صبح را با انرژی شروع کند.

 

– رابطه جنسی منظم سیستم ایمنی را تقویت می کند
تحقیقات نشان داده است که افرادی که رابطه جنسی منظم دارند کمتر بیمار می‌شوند. زنان باردار در حال حاضر سیستم ایمنی سرکوب شده دارند. رابطه جنسی آنتی‌بادی‌ها را افزایش می‌دهد و می‌تواند سرماخوردگی را از شما دور کند.

– عضلات کف لگن با رابطه جنسی تقویت می شود
بسیاری از زنان هستند که با عطسه، خنده یا تعجب ممکن است به طور غیرمنتظر نشت ادرار داشته باشند. کف لگن شما مکانی برای نگه داشتن همه اعضای لگن از جمله مثانه است. یکی از راه‌های تقویت کگل برقراری رابطه جنسی است. کگل عضلات ماهیچه‌های کف لگن است که می‌تواند از جریان ادرار جلوگیری کند. رسیدن به ارگاسم باعث انقباض این عضلات می‌شود که خود تمرینی به حساب می‌آید.

 

– رابطه جنسی می‌تواند مانع بروز درد شود
برخی از زنان در طول روز مدام روی تخت دراز می‌کشند زیرا به هیچ عنوان احساس راحتی نمی‌کنند. رشد سریع رحم می‌تواند اثری منحصر به فرد در بدن به جا بگذارد که گاهی اوقات باعث درد می‌شود. با این حال رابطه جنسی می‌تواند مانع بروز درد شود. اکسی‌توسین یا همان هورمون عشق حین ارگاسم ترشح می‌شود و می‌تواند تحمل درد را بیشتر کند.

 

– رابطه جنسی باعث بهتر شدن خلق و خو می شود
گاهی اوقات بارداری سخت است. خستگی و عوارض بارداری می‌تواند خلق و خوی مادر را تحت تاثیر قرار دهد اما رسیدن به ارگاسم در طول رابطه جنسی می‌تواند با آزاد کردن اندورفین به تقویت خلق و خو کمک کند. اکسی توسین آزاد شده باعث رشد دلبستگی و نزدیکی بین پدرو مادر می‌شود و موجبات شادی بیشتر را فراهم می‌کند.

 

– رابطه جنسی باعث کاهش فشار خون می شود
رژیم غذایی مناسب کمک زیادی به حفظ فشار خون سالم در دوران بارداری می‌کند اما مشخص شده است که رابطه جنسی در کاهش فشار خون سیستولیک بسیار موثر است. نگهداشتن فشار خون در محدوده سالم می‌تواند به معنای بارداری کم خطر و نوزاد سالم است.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-05-14
https://www.rahafun.com/?p=55047
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا