دوران نامزدی و رازهای نهفته آن

دوران نامزدی و رازهای نهفته آن
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

دوران نامزدی و رازهای نهفته آن

دوران نامزدی و رازهای نهفته آن

دوران نامزدی می‌تواند تنها بخش هیجان‌انگیزی از رابطه شما با کسی که مطمئنید قرار است همسرتان شود، باشد یا اینکه بیشتر به یک آزمون و خطای ارتباطی که جوابش را از پیش تعیین نکرده‌اید، تبدیل شود. تصوری که شما از این چند ماه دارید و سوال‌هایی که در ذهن‌تان است و به دنبال پاسخ‌شان می‌گردید، می‌تواند تا اندازه‌ای آینده‌ای که قرار است به آن وارد شوید را پیش‌بینی کند؛ پس مراقب خشت اول باشید!

اگر از همان روزهای نامزدی، اولین خشت این رابطه را کج بگذارید، مقدمات از دست دادن کسی که دوستش دارید یا وارد شدن به رابطه‌ای که تحمل ماندن در آن را ندارید، فراهم می‌کنید.

نامزدی را طولانی نکنید
شرایط رفتن به خانه بخت را ندارید اما می‌خواهید با به رابطه تان رسمیت دهید؟ پیشنهاد می‌کنیم اگر نمی‌توانید پس از ۶ماه یا نهایتا یک سال از نامزدشد‌ن‌ به خانه خود بروید، به جای عجله کردن در رسمیت بخشیدن به این رابطه، برای فراهم کردن مقدمات ازدواج‌تان تلاش کنید. نامزدی طولانی می‌تواند به رابطه شما آسیب بزند.

کار را تمام  شده ندانید
نامزدی تنها دوره شناخت است نه بخشی از دوران متاهل شدن شما. اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می‌شود، بر تفاهم میان شما مقدم شود و حق تصمیم‌گیری درست و منطقی را از شما بگیرد. چشم‌های‌تان را باز کنید. چه تفاوت‌ها و چه مشابهت‌هایی دارید؟ این تفاوت‌ها تا چه اندازه می‌توانند باعث زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ در برابر کدام‌شان می‌توانید چشم‌های‌تان را ببندید و کدام‌شان اگر یک عمر در زندگی‌تان تکرار شوند، می‌توانند آرامش شما را بگیرند؟ نباید به‌خاطر ترس از حرف دیگران یا نگرانی در مورد احساسات فرد مقابل‌تان خود را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید. شاید اگر نامزد بودن‌تان را فریاد نزنید و آن را تنها به اطلاع آشنایان نزدیک برسانید، برهم زدن این قرارداد در صورت نبود تفاهم برای‌تان آسان‌تر باشد.

فاصله ها را حفظ کنید
حتی اگر صیغه محرمیت میان‌تان جاری شده، باز هم تا گرفتن جشن عروسی و رفتن به خانه خودتان، فاصله‌ها را حفظ کنید تا بخاطر درگیر شدن بیش از اندازه احساسات‌تان  چشم‌های شما بر واقعیت ها بسته نشود. ممکن است به‌خاطر آغاز کردن رابطه زناشویی در این دوره، احساس کنید که امکانی برای قطع این ارتباط، به هم زدن نامزدی و ازدواج در آینده با فردی دیگر وجود ندارد. از آنجا که قرار نیست نامزدی شما زیاد طول بکشد، به خودتان این مجال را بدهید که بدون وجود عواملی از این دست، با چشم باز یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی‌تان را بگیرید.

همه رازها را نگویید
درست است که شما نباید جز حقیقت چیزی را به زبان بیاورید اما می‌توانید گاهی در مورد برخی حقایق سکوت کنید. اگر رازی در خانواده شما هست که گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترک‌تان نمی‌گذارد، می‌توانید آن را به زبان نیاورید. تصور نکنید زندگی مشترک یعنی داشتن اطلاعات مشترک در مورد گذشته و احساساتی که سراغ‌تان می‌آید. گاهی شکستن این سکوت می‌تواند کام رابطه شیرین شما را تلخ کند.

آزمون عشق برگزار نکنید
نامزدتان چقدر دوست‌تان دارد؟ برای داشتن شما حاضر است تا کجا پیش برود و از چه چیزهایی بگذرد؟ شاید چنین سوال‌هایی که در ذهن اغلب ما چرخ می‌خورد، خیال راه انداختن چند آزمون عشق را به ذهن شما بیندازد. «اگر من را دوست داری با فلانی قطع رابطه کن!»، «اگر من را دوست داری نباید هیچ محدوده خصوصی‌ داشته باشی و باید رمز عبور حساب‌های اینترنتی‌ات را در اختیار من بگذاری و اجازه دهی گوشی‌ات را وارسی کنم» و…؛ اینها خواسته‌هایی است که از نظر برخی خانم‌ها و حتی آقایان، به عنوان آزمونی برای سنجیدن میزان عشق طرف مقابل به آنها، معرفی می‌شود اما اگر شما هم اهل برگزار کردن چنین آزمون‌هایی هستید، دست نگه ‌دارید. هرگز به حریم شخصی نامزدتان وارد نشوید و اجازه ندهید او هم حریم شما را زیر پا بگذارد. سعی کنید میزان عشق همسرتان را در وفاداری‌ به قول‌هایش، احترام گذاشتن به شما و کسانی که دوست‌شان دارید و تلاشش برای ساختن آینده‌ای بهتر بسنجید، نه ویران کردن پل‌های پشت سرش برای جلب رضایت شما.

 

خودتان را زیر و رو نکنید
درست است که سازگاری بعد از ازدواج، می‌تواند به نفع شما و رابطه‌تان تمام شود، اما این سازگاری به معنی زیر پا گذاشتن خودتان و اولویت‌های‌تان نیست. هرگز بخشی از خودتان را زیرپا نگذارید که بعدها به‌خاطر از دست دادنش حسرت بکشید یا اینکه به فرد مقابل‌تان فشار بیاورید. قرار نیست زندگی بعد از ازدواج شما دقیقا مثل دوران مجردی‌تان باشد و هیچ محدودیتی به زندگی شما پا نگذارد، اما قرار نیست خودتان هم به فرد دیگری تبدیل شوید که نمی‌شناسیدش و نمی‌توانید در قالب او زندگی کنید.

به تغییر دادنش دل‌خوش نکنید
اینکه آدم‌ها بعد از تشکیل خانواده تغییر می‌کنند عجیب نیست. همه ما با قرار گرفتن در موقعیت‌های تازه اندکی تغییر می‌کنیم و به‌خاطر سازگار شدن با شرایط تازه، برخی خواسته‌های‌مان را کنار می‌گذاریم و خواسته‌های جدیدی را جایگزین آن می‌کنیم اما اگر با خیال تغییر کردن شریک زندگی‌تان پس از وارد شدن به خانه مشترک، می‌خواهید با وجود همه ایرادهایی که از نظر شما دارد پای سفره عقد بنشینید، مطمئن باشید که آینده خوبی در انتظارتان نیست.
اگر قصد ازدواج با او را دارید، باید بپذیرید که او همین است؛ با همین کاستی‌ها یا حتی عاداتی که گاهی ناراحت‌تان می‌کند. شاید به مرور زمان در برخی زمینه‌ها تغییر کند، اما این تغییرات حتمی نیستند. باید با این پیش فرض که همسر فردای شما دقیقا همین فردی است که امروز در کنارش راه می‌روید، برای ادامه دادن این رابطه و به سرانجام رساندنش برنامه‌ریزی کنید، نه اینکه با رویای ساختن کس دیگری- که ممکن است حتی خود نامزدتان ادعا کند که به او تبدیل می‌شود- به خانه مشترک‌تان وارد شوید.

ناشناس نمانید
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات شما در دوران نامزدی می‌تواند درست معرفی نکردن خودتان باشد. اغلب افراد تصور می‌کنند دوران نامزدی یعنی شناخت فرد مقابل؛ اما مهم‌تر از اینکه شما فرد مقابل‌تان را بشناسید، این است که درست خودتان را معرفی کنید. شما چه کسی هستید؟ چه باورهایی دارید؟ چه انتظاراتی از آینده دارید؟ می‌خواهید چطور زندگی کنید؟ اگر شما خودتان را درست به فرد مقابل‌تان معرفی کنید و او با توجه به همین شناخت دقیقی که از شما به دست آورده حاضر شود در کنارتان بماند، یعنی بخش مهمی از راه را پشت سر گذاشته‌اید.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-01-25
https://www.rahafun.com/?p=52984
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا