دندان هایتان را سفیدتر کنید !

دندان هایتان را سفیدتر کنید !
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

دندان هایتان را سفیدتر کنید !

hee606-4

لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد برای سفید کردن دندان های زرد و لکه دار مفید است. این ماده طبیعی همچنین برای کاهش جرم دندان و خوشبو کردن دهان کاربرد دارد.

سلامت و استحکام دندان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، زیبایی آنها نیز مهم است و تاثیر زیادی در زیبایی لبخند و صورت دارد.

درست است که بعضی ها با سیگار کشیدن و برخی عادت های نادرست دیگر به زیبایی دندان هایشان رحم نمی کنند، اما کم نیست تعداد افرادی که از آن ور بام می افتند و به دنبال بلیچینگ و سفید کردن دندان ها با روش های عجیب غریب هستند.

از آنجایی که ما طرفدار روش های طبیعی و بی دردسر هستیم، چند روش کاملا ساده و کم هزینه و البته طبیعی برایتان داریم تا بتوانید قبل از رسیدن عید، دندان هایتان را سفیدتر کنید.

بهتر است بدانید که لیموترش، خاک رس و جوش شیرین به مرواریدی شدن دندان هایتان کمک می کنند. لطفا با ما همراه باشید.

بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین خودمان
بیکربونات سدیم یا همان جوش شیرین، بخشی از درمان های طبیعی و بسیار موثر برای سفید کردن دندان هاست. در ترکیب اکثر خمیر دندان های صنعتی از این ماده ی سفید کننده استفاده می شود.
جوش شیرین به کمک دانه های ریز خود کمک می کند که لکه های کدر کننده دندان ها از بین برود. در واقع مانند لایه بردار پوست عمل می کند. البته لازم است که دندان هایتان را با دقت مسواک بزنید.

روش استفاده
خیلی ساده است. اگر می خواهید تا عید دندان هایتان را سفیدتر کنید، می توانید برای مسواک زدن از این ماده استفاده کنید. به این ترتیب که مقداری از آن را روی مسواک تان ریخته و دندان ها را با دقت و به آرامی مسواک بزنید.

نیازی به استفاده از خمیردندان نیست، چون در این صورت خاصیت سایندگی جوش شیرین بیشتر شده و خطر آسیب های احتمالی به دندان ها نیز افزایش پیدا می کند.

با دقت همه ی دندان ها را مسواک بزنید و در نهایت مثل همیشه آنها را با آب بشویید.

  لیموترش: ضد لک دندان ها
لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، برای سفید کردن دندان های زرد و لکه دار مفید است.

این ماده طبیعی همچنین برای کاهش جرم دندان و خوشبو کردن دهان کاربرد دارد.

لیموترش سرشار از ویتامین ث هست و به این ترتیب می تواند باعث تمیزی و تقویت لثه هایتان نیز شود.

روش استفاده
کافیست که دندان هایتان را با مقداری آب لیموترش تازه بسابید. قبل از شستشو هم به آرامی دندان هایتان را مسواک بزنید. این کار را دو مرتبه در هفته انجام دهید نه بیشتر.

توجه داشته باشید که لیموترش اسیدی است و استفاده افراطی از آن به مینای دندان آسیب می زند.

برای یک دوره کوتاه سفید کردن دندان ها می توانید ۷۵ گرم جوش شیرین را در آب نصف لیموترش حل کنید و به مدت یک هفته، صبح ها دندان هایتان را با این محلول به آرامی و با دقت مسواک بزنید.

حواستان باشد نباید از این روش به مدت طولانی استفاده شود.

 کربن گیاهی روشی شگفت آور
کربن گیاهی از سوزاندن چوب برخی از گیاهان به دست می آید. در کشورهایی مانند هند سالیان زیادی است که مردم از آن برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می کنند.

بهتر است بدانید که کربن گیاهی خطری برای بدن ندارد و حتی از پودر آن برای برطرف کردن مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و استفراغ، بوی بد دهان و غیره نیز استفاده می شود.

 روش استفاده
می توانید از پودر خالص کربن گیاهی استفاده کنید. کافیست مقداری از این پودر را روی مسواک تان ریخته و مانند همیشه دندان هایتان را مسواک بزنید.

توجه داشته باشید که نیازی به خمیر دندان ندارید، چون در این صورت احتمال سایش و آسیب دندان ها زیاد می شود.

همچنین می توانید پودر کربن گیاهی را با چند قطره آب لیموترش یا آب معمولی ترکیب کرده و یک ماده ی خمیر مانند تهیه کنید. می توانید از این ترکیب خمیری شکل نیز برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید.

توصیه می کنیم از این روش دو مرتبه در هفته استفاده کنید نه بیشتر. معمولا در داروخانه ها و عطاری ها، پودر کربن گیاهی به فروش می رسد.

خودتان خمیردندان طبیعی تهیه کنید
برای اینکه با طبیعی ترین شکل ممکن، همیشه دندان های سفید و مرواریدی داشته باشید، دست به کار شوید و یک خمیردندان دست ساز داشته باشید.

می توانید یک تا دو مرتبه در هفته از خمیردندان خودتان استفاده کنید و از سفیدی دندان هایتان لذت ببرید.

روش استفاده
خیلی ساده است. مسواک را به مقداری خاک رس سبز یا جوش شیرین آغشته کنید.

سپس یک قطره عصاره ی روغنی (افشره ی خوراکی) لیموترش یا نارنگی روی آن بچکانید.

دندان هایتان را به آرامی با این ترکیب مسواک بزنید و در نهایت بشویید.

می توانید در پایان نیز از جوشانده نعنا به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

 

منبع:tebyan.net

  • بدون دیدگاه
  • 2015-03-08
https://www.rahafun.com/?p=49067
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا