دلایل کاهش میل جنسی

دلایل کاهش میل جنسی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

دلایل کاهش میل جنسی

jensi 28 azar (5)

عوامل موثر در کاهش میل جنسی
رابطه‌ی جنسی تاثیر بسیار زیادی در زندگی زناشویی شما دارد به همین دلیل کشف دلایل کاهش میل جنسی می‌تواند قدم بزرگی در رفع مشکلات زندگی به حساب بیاید.
دلایل زیادی وجود دارد که میل جنسی شما را کاهش می‌دهد که برخی از آنها آشکار نیستند.

استرس، مشکلات عاطفی در رابطه، مشروبات الکی، کم خوابی، بچه‌دار شدن، مصرف برخی از داروها، نارضایتی از ظاهر، اختلال نعوظ، سطح پایین هورمون تستوسترون، افسردگی، یائسگی و عدم صمیمیت از دلایل مهم و بارز کاهش میل جنسی به شمار می‌روند.

 

برخی از افراد هرچند که استرس داشته باشند، می‌توانند کارهایی را به خوبی انجام دهند ولی برقراری رابطه‌ی جنسی شامل این موارد نمی‌شود. استرس در محل کار، خانه و یا در رابطه می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیافتد. ولی اینکه چگونه قادر باشید استرس خود را کنترل کنید می‌تواند کمک بزرگی باشد. شما خودتان می‌توانید نقش مهمی را در این فرایند ایفا کنید و یا از یک مشاور یا پزشک کمک بگیرید.
وجود مشکل با همسر جزء مهمترین دلایل برای کاهش میل جنسی است. برای خانم‌ها، احساس صمیمت و نزدیکی بخش مهمی از احساس نیاز جنسی محسوب می‌شود. برای هر دو گروه خانم‌ها و آقایان مشاجره، ارتباط ضعیف، احساس خیانت و یا موضوعات دیگری که به اعتماد مربوط است، دلایلی برای کاهش میل جنسی به حساب می‌آید.
هرچند که تصور می‌شود مشروبات الکی می‌تواند در ابتدا میل شما را افزایش دهد، ولی مصرف آن نتیجه‌ی عکس خواهد داشت؛ مست بودن شما همسرتان را دلسرد خواهد کرد.
اگر شور و شوق جنسی شما از بین رفته شاید به خاطر این است که دچار کم خوابی شده‌اید. آیا خیلی دیر وقت می‌خوابید و یا خیلی زود از خواب بیدار می‌شوید؟ هر مشکلی که خواب کافی و مناسب شما را مختل کند می‌تواند تاثیری منفی در روابط جنسی داشته باشد. سعی کنید روی عادات خواب خود کار کنید و اگر حل نشدند حتما با یک پزشک مشورت کنید.
شما به محض اینکه بچه‌دار می‌شوید میل خود را از دست نمی‌دهید بلکه واقعیت این است که زمان کمی برای نزدیکی دارید. سعی کنید زمان خود را مدیریت کنید و اگر امکانش برای شما وجود دارد از کسی کمک بگیرید که در نگهداری نوزادتان شما را یاری کند.
بعضی از داروها وجود دارند که میل جنسی شما را به شدت کاهش می‌دهند. برخی از این داروها شامل موارد زیر می‌شود:
-داروهای ضد افسردگی
-داروهای مخصوص فشار خون
-داروهای ضد بارداری
-شیمی درمانی
-داروهای ضد HIV
زمانی که شما از ظاهر خود راضی هستید، میل جنسی بالاتری هم خواهید داشت. روی تصور خود از فیزیکتان کار کنید و سعی کنید آن را همانطور که هست بپذیرید. داشتن احساس خوب در مورد خودتان خلق و خوی شما را مثبت می‌کند و میل جنسی‌تان را افزایش می‌دهد. اگر همسر شما هم اعتماد به نفس کمی دارد سعی کنید به او اطمینان بدهید که برای شما جذاب است.

 

 

مردانی با اختلال نعوظ اغلب اوقات نگران عملکرد خود در حین برقراری رابطه‌ی جنسی هستند. اختلال نعوظ قابل درمان است و زوج‌ها باید مراقب باشند این مشکل تاثیری منفی به روی رابطه‌ی آنها نداشته باشد.

هورمون تستوسترون سوخت میل جنسی به حساب می‌آید. به مرور که سن آقایان بالا می‌رود، سطح این هورمون در آنها کمی کاهش می‌یابد ولی همه‌ی آنها میل جنسی خود را از دست نمی‌دهند.موارد بسیار دیگری -از رابطه تا وزن- می‌تواند در میزان میل جنسی و سطح تستوسترون موثر باشد.

 

افسرده بودن، می‌تواند شور و شوق را در هر موردی مثل رابطه‌ی جنسی از بین ببرد. برای حل این مشکل حتما باید از متخصصین کمک گرفت. اگر فرایند درمان شما شامل مصرف دارو می‌شود، حتما در مورد سطح میل خود با پزشکتان صحبت کنید به این دلیل که اکثر داروهای مخصوص افسردگی سطح میل به برقراری رابطه‌ی جنسی را کاهش می‌دهد.

 

برای بسیاری از خانم‌ها، میل جنسی نزدیک یائسگی و در حین آن به مرور کاهش می‌یابد. بخشی از دلیل این موضوع می‌تواند در مورد نشانه‌هایی نظیر خشکی واژن و درد در حین برقراری رابطه‌ی جنسی باشد. ولی هر زنی متفاوت است و ممکن است کسی با وجود رابطه‌ی خوب، اعتماد به نفس بالا و سلامت جسمی و روحی مناسب، رابطه‌ی جنسی خیلی خوبی بعد از یائسگی خود داشته باشد.
رابطه‌ی جنسی بدون احساس صمیمیت می‌تواند میل را به شدت کاهش دهد و در واقع صمیمیت بیشتر از خود رابطه‌ی جنسی مهم است. سعی کنید زمان بیشتری را به صمیمیت و باهم بودن اختصاص دهید. راه‌هایی را بیابید که بتوانید عشق خود را به هم ابراز کنید، به هم نزدیکتر شوید و میل جنسی خود را افزایش دهید.

  • بدون دیدگاه
  • 2014-12-19
https://www.rahafun.com/?p=44747
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا