دلایل سفیدی مو در جوانی 

دلایل سفیدی مو در جوانی 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

دلایل سفیدی مو در جوانی 

مو

 

چهره پیر در دوران جوانی
دکتر زهره نیکبخت گفت: علت سفیدی مو در سنین نوجوانی و جوانی بیماری هایی هستند که سبب متوقف شدن رنگدانه سازی و از بین رفتن رنگدانه های مو در آن ناحیه می شود، یکی از این بیماری ها لک و پیس یا پیسی نام دارد. بیماری پیسی سبب می شود که سلول های رنگ در قسمتی ساخته نشده و موها در آن قسمت به رنگ سفید رشد کنند، این بیماری ممکن است به غیر از سر در قسمت های دیگری هم به وجود آمده و موهای هر قسمتی را که درگیر شده است سفید نشان دهد.
این متخصص پوست و مو و لیزر درباره درمان این بیماری گفت: درمان این بیماری از طریق لیزر در مرحله تحقیق و بررسی است، تاثیر مثبت درمان دارویی نیز به طور قطعی نیست و ممکن است در هر فردی متفاوت باشد، برای درمان گاهی زمان زیادی صرف می شود، اما در مورد همه افراد این طور نیست.

از عوامل مؤثر دیگر در پیدایش موی سفید در جوانان زمینه ارثی و فامیلی است و فرد با بررسی اینکه آیا در بزرگ ترهای خانواده، افراد نزدیک فامیل، فردی در جوانی و نوجوانی موهایش سفیده شده است یا نه، می تواند تا حدودی به علت ارثی بودن سفید شدن زودهنگام موی سر خود پی ببرد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا سوء تغذیه و استرس هم می تواند زمینه ساز سفیدشدن مو در سنین پایین باشد، گفت: البته مردم کشور ما چندان دچار سوء تغذیه نیستند و عامل سفید شدن زودرس موها را بیشتر در بیماری های از بین برنده رنگ دانه سلول های ناحیه رویش مو می توان یافت. استرس با پایین آوردن سیستم ایمنی بدن می تواند زمینه ساز بیماری لک و پیس شود، تشدید کننده بیماری پیسی باشد و در نهایت موجب سفیدی مو در جوانان شود، اما از لحاظ علمی ثابت نشده است که سفید شدن موها در جوانی به دلیل استرس باشد.

این متخصص پوست و مو و لیزر همچنین علت به وجود آمدن لک و پیس را در سه عامل ارثی، ناشناخته، خودایمنی دانست و گفت: این بیماری معمولا در خانم ها در تمام قسمت های بدن آشکار می شود و اگر افراد به محض اینکه متوجه پیدایش تغییراتی در رنگ پوست و موی خود شدند، برای بررسی و درمان اقدام کنند، تا حدودی می توانند از پیشرفت آن جلوگیری کرده و درمان مؤثرتری داشته باشند.

 

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-08
https://www.rahafun.com/?p=68862
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا