در اتاق سرد بخوابید تا بدنی سالم داشته باشید

در اتاق سرد بخوابید تا بدنی سالم داشته باشید
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

در اتاق سرد بخوابید تا بدنی سالم داشته باشید

خواب

 

تضمین سلامت بدن با خوابیدن در اتاق سرد
اگر در اتاق سرد بخوابید بدنی سلامت خواهید داشت, پس اگر یک مفید مفید در شب می‌خواهید دمای اتاق را کاهش دهید. آنهایی که ترجیح می دهند هنگام خواب, دمای اتاق خواب را پایین بیاورند, کار درستی انجام میدهند! بنا بر مطلب‌ای از پزشک کریستوفر وینتر, وقتی پای یک خواب مفید شبانه به میان می آید, دمای اتاق خواب ما میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

هرچند اکثر ما شاید تصور می کنیم هنگام خواب باید هوای اتاق نسبتا گرم باشد تا سرما نخوریم و آسان بخوابیم, اما به قول‌ی پزشک وینتر, دمای اتاق خواب باید ۶۰ تا ۶۷ درجه‌ی فارنهایت باشد تا یک خواب بینظیر داشته باشیم. اگر دمای اتاق, اکثر از ۷۵ درجه یا کمتر از ۵۴ درجه بشود, میتواند منجر به بیخوابی‌تان شود.

چرا باید در اتاق سرد بخوابید
چرا شماره دماسنج مهم هست؟ دمای بدن به طور طبیعی طی یک دوره‌ی ۲۴ ساعته, بالا و پایین می شود؛ بیشترین دمای بدن در اواخر بعد ازظهر و کم‌ترین دمای بدن حدود ۵ صبح هست.خواب, معمولاً زمانی شروع میشود که دمای بدن ما افت می کند, بنابراین اتاق خنک‌تر, ما را وامی‌دارد تا سریع‌تر به خواب برویم. اگر زودتر به خواب رفتن, به تنهایی متقاعدتان نمیکند که دمای اتاق را پایین بیاورید, پس سایر مزایای خوابیدن در اتاق سرد را بخوانید:

خواب عمیق‌تری خواهید داشت
تحقیقات انجام شده در دانشگاه استرالیای جنوبی دریافت, انواع خاصی از بیخوابی زمانی روی می دهند که دمای بدن, تنظیم مناسبی ندارد. اگر معمولاً در طول شب از خواب بیدار میشوید, یک اتاق خنک‌تر میتواند به شما کمک کند بدنتان به دمای مناسبی برسد و خوابی عمیق‌تر داشته باشید.

جوان‌تر به نظر خواهید رسید
خوابیدن در اتاقی گرم‌تر از ۷۰ درجه, مانع ترشح ملاتونین در بدنتان میشود که یکی از برترین هورمون‌های بدن در مبارزه با پیری هست. وقتی در ظلمات کامل به خواب می‌‌رویم و دمای بدن‌مان افت میکند, ملاتونین ترشح شده و فوایدش به بدن می رسد.

کمک‌تان میکند وزن کم کنید
با افت دمای بدن و ترشح هورمون رشد, هورمون استرس یا کورتیزول هم کاهش مییابد. وقتی نمی توانید به اندازه‌‌ی کافی بخوابید, با سطح بالایی از کورتیزول از خواب بیدار می شوید, یعنی احتمال این که سراغ جعبه‌ی کلوچه‌ها بروید و پریشانی‌تان هم اکثر شود, بالا میرود.

احتمال مریضی‌های متابولیک را کم می کنید
مطالعه‌ای نشان داد خوابیدن در اتاقی با دمای ۶۶ درجه میتواند کمک کند تا از یکسری از مریضی‌های متابولیکی مثل دیابت جلوگیری کنید. افراد شرکت کننده در آزمایش, نه تنها در زمان بیداری کالری بیشتری سوزانده بودند, بلکه مقدار چربی قهوه‌ای‌شان «چربی مفید» هم تقریباً دو برابر شده بود.

چربی قهوه‌ای به بدن اجازه می دهد کالری کمتری ذخیره کند. کم کم زمان این رخداد, از ریسک مریضی‌های متابولیکی خواهد کاست. بنابراین لباس خواب آسان‌تان را بپوشید, درجه‌ی سیستم گرمایشی را پایین بیاورید و حاضر‌ی یک خواب مفید و آسان شوید…

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-22
https://www.rahafun.com/?p=69893
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا