درمان حساسیت با آنتی هیستامین های طبیعی

درمان حساسیت با آنتی هیستامین های طبیعی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

درمان حساسیت با آنتی هیستامین های طبیعی

حساسیت

آنتی هیستامین های طبیعی برای درمان حساسیت
برای درمان آلرژی و حساسیت باید داروهای آنتی هیستامین مصرف نمود, برخی از مواد غذایی نیز خاصیت آنتی هیستامینی دارد. اگر از جمله افرادی هستید که از آلرژی‌های فصلی رنج میبرید قطعا راه‌حل‌های گوناگونی را برای تسکین علائم آن به کار گرفته‌اید اما احتمالاً با روش‌های طبیعی برای رفع این دشوار آشنایی نداشته باشید.

آب ریزش بینی, خارش چشم‌ها و احتقان از جمله علائم غیرقابل بردباری و ناخوشایند در مبتلایان به آلرژی میباشند.افراد مبتلا به آلرژی‌های فصلی برای رویارویی با این علائم از داروهای بدون نسخه مصرف میکنند اما احتمالاً برخی از مبتلایان روش‌های طبیعی را ترجیح دهند. شواهدی وجود دارند مبنی بر این که روش‌های کاملا طبیعی هم میتوانند علائم آلرژی فصلی را از بین ببرند.

داروهای متفاوتی برای برطرف کردن این علائم وجود دارد اما برخی از انها دارای عوارض جانبی میباشند. هر چند شناخت چگونگی عملکرد هیستامین‌ها به فرد کمک میکند تا به نحوه تاثیرگذاری آنتی هیستامین‌های طبیعی اطلاع پیدا کند.

آلرژی‌ در واقع واکنش‌ ایمنی به مواد زیان آور برای بدن هست که می تواند حتی گرده گیاهی و گرد و غبار باشد که در برخورد با سلول‌های غشای مخاط در دهان, بینی, حلق, ریه‌ها, معده و روده موجب ساخت هیستامین میشود.

هیستامین پروئینی هست که موجب بروز تمامی علائم مرتبط با آلرژی میشود و آنتی هیستامین‌ها فعالیت هیستامین را متوقف می کند.در این مطلب به معرفی برخی از ترکیب‌های طبیعی پرداخته که هم چون آنتی هیستامین عمل میکنند;

گزنه; این گیاه متعارف که در طب سنتی کاربرد دارد یک آنتی هیستامین طبیعی هست. در یک مطالعه علائم آلرژی در ۵۸ درصد از مصرف کنندگان گزنه خشک شده و فریز شده بهبود پیدا کرد.

کوئرستین; کوئرستین آنتی اکسیدانی هست که به طور طبیعی در پیاز, سیب و محصولات دیگر وجود دارد. نتایج مطالعات متفاوت حاکی از تاثیرات آنتی هیستامین کوئرستین هست. نتایج یک مطالعه نشان داد این ترکیب تاثیرات جانبی آلرژی را در موش‌ها از طریق کاهش واکنش‌ التهابی در مجرای هوایی بهبود میدهد.

بروملین «Bromelain»; این ترکیب عمدتا در آناناس وجود دارد اما میتوان به شکل مکمل هم از آن مصرف کرد. این ترکیب در درمان التهاب تنفسی و ریوی مربوط به آلرژی‌ها کارساز هست.

ویتامین C; این ویتامین یک آنتی هیستامین طبیعی در دسترس هست که در شمار زیادی از میوه‌ها و سبزی ها وجود دارد. این ویتامین به علت این که عاری از عوارض جانبی هست راهکار ایمنی برای درمان آبریزش بینی و دیگر علائم آلرژی فصلی هست.

 

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-19
https://www.rahafun.com/?p=69878
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا