دلایل قاعدگی سنگین بانوان

دلایل قاعدگی سنگین بانوان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

دلایل قاعدگی سنگین بانوان

قاعدگی های سنگین

قاعدگی های سنگین غیرعادی ممکن است نشانه ای از یک اختلال خونی باشند

تمامی دوره های قاعدگی شرایطی برابر را ایجاد نمی کنند. برخی بانوان قاعدگی های سنگین‌تر را تجربه می کنند. این مساله نباید در ابتدا موجب نگرانی شما شود، اما گاهی اوقات ممکن است مساله ای موجب تغییر در قاعدگی های شما شده باشد و در صورت تداوم قاعدگی های سنگین و غیر معمول باید با پزشک صحبت کنید.

بانوان بدون تردید از این مساله که چه شرایطی برای آنها عادی محسوب می شود، آگاه هستند. اما در صورت تجربه مساله ای غیرعادی که به مدت سه ماه ادامه داشته است، مراجعه به پزشک ایده خوبی محسوب می شود. در ادامه با برخی دلایل قاعدگی های سنگین بیشتر آشنا می شویم.

 

قرص های ضدبارداری خود را تغییر داده اید
با در نظر گرفتن این مساله که قرص های ضدبارداری هورمونی اغلب دوره های قاعدگی را تنظیم و سبک‌تر می کنند، منطقی است که با تغییر آنها و استفاده از قرص های غیر هورمونی و یا قطع مصرف، به طور کامل با قاعدگی های سنگین‌تر مواجه شوید.

اگرچه آی‌یودی ها می توانند قاعدگی ها را سبک‌تر کنند، اما آی‌یودی های غیر هورمونی نیز در بیشتر بانوان منجر به قاعدگی های سنگین‌تر می شوند. در صورت تداوم خونریزی های سنگین به مدت سه ماه، مراجعه به پزشک را فراموش نکنید.

 

در مرحله پیش از یائسگی قرار دارید
در شرایطی که بسیاری از بانوان جوان ممکن است خود را واجد شرایط قرار گرفتن در این دسته ندانند، اما مرحله پیش از قاعدگی – مدت گذار ۴ تا ۱۰ ماهه که به یائسگی ختم می شود – می تواند حتی برای بانوان ۳۰ ساله نیز شکل بگیرد. شما نمی توانید زمان دقیق یائسگی را پیش بینی کنید، اما تغییرات قاعدگی نخستین نشانه از تغییرات مرتبط با یائسگی محسوب می شوند.

 

از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنید
داروهای ضد انعقاد خون که اغلب به عنوان رقیق کننده های خون ارجاع می شوند، برای کمک به تجزیه لخته های خون خطرناک تجویز می شوند.

در شرایطی که داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین به جریان راحت‌تر خون در بدن کمک می کنند و بر همین اساس، خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهند، اما همچنین این امکان را فراهم می کنند تا خون آزادانه‌تر به سمت پایین حرکت کند.

باز شدن قاعدگی

در صورت تداوم قاعدگی های سنگین و غیر معمول باید با پزشک صحبت کنید

یک اختلال خون دارید
قاعدگی های سنگین غیرعادی ممکن است نشانه ای از یک اختلال خونی باشند. در شرایطی که انواع مختلفی از بیماری های خونی وجود دارند، بیماری فون ویلبراند یکی از نمونه های رایج است که افراد مبتلا به آن فاقد یک پروتئین ویژه انعقاد خون هستند.

 

فیبروئید (فیبروم) رحمی دارید
فیبروئیدهای رحمی، تومورهای غیر سرطانی کوچکی هستند که در رحم رشد می کنند و در شرایطی که ممکن است ترسناک به نظر برسند، اما مواردی بسیار شایع‌تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید. یکی از علائم اصلی فیبروئید رحمی، خونریزی های سنگین است که گاهی اوقات با لخته های خون یا خونریزی بین دوره های قاعدگی همراه است. فرد باید برای بررسی دقیق به پزشک مراجعه کند. درمان فیبروئید رحمی گاهی اوقات می تواند به سادگی استفاده از قرص ضد بارداری یا داروهای دیگر باشد.

قاعدگی های سنگین

سندرم تخمدان پلی کیستیک دارید
بانوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می توانند خوشه ای از کیست ها (اغلب با یک رشته مروارید مقایسه می شود) را در تخمدان های خود داشته باشند که می تواند به قاعدگی های سنگین‌تر منجر شود. تخمک گذاری که برای بانوان مبتلا به سندرم پلی کیستیک نامنظم است، موجب ریزش دیواره درونی رحم می شود. اگر این محرک نباشد، ضخامت دیواره درونی رحم افزایش می یابد و بعد موجب قاعدگی های سنگین‌تر می شود.

 

به عفونت مبتلا هستید
این مورد شامل عفونت های قابل انتقال از طریق رابطه جنسی می شود. گونوره، کلامیدیا یا هر گونه عفونت روی دیواره درونی رحم می تواند موجب خونریزی های سنگین شود. در نتیجه مراجعه به پزشک و بررسی شرایط در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایده خوبی است. اگر به یک بیماری آمیزشی مبتلا هستید، داروهای مختلفی برای درمان آن وجود دارند.

  • ۲ دیدگاه
  • 2017-07-28
https://www.rahafun.com/?p=66082
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. بهزاد گفت:

    سلام دکتر خسته نباشی من ۲۷ سالمه و الت تناسلی ام ۱۵ سانته اما مدتی بنظرم میاد هم کوچیکتر و هم لاغر تر شده آیا دلیل خاصی داره ؟قبلا بزرگتر بود و چاق تر ممنون میشم جواب بدید . در ضمن رابطه جنسی ام کمه و خود ارضایی هم کم داشتم

    • سعید گفت:

      با سلام
      وزن خود را قبل از این احساس و حال بگویید , آیا کاهش وزن داشته اید ؟

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا