دانستنی های مهم درباره سقط جنین

دانستنی های مهم درباره سقط جنین
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

دانستنی های مهم درباره سقط جنین

دانستنی های مهم درباره سقط جنین

 ۱٫ آیا یک بار سقط کردن به معنی آن است که باز هم سقط جنین اتفاق می‌افتد؟

خیر. اگرچه طبیعی است که نگران احتمال سقط جنین بعدی باشید اما متخصصان یک بار سقط جنین را نشانه‌ وجود مشکلی در شما یا همسرتان تلقی نمی‌کنند. تنها متخصصان بعد از دو سقط جنین متوالی، دستور آزمایشات ژنتیکی و خونی مخصوص می‌دهند تا بفهمند دلیل مشکل چیست؛ به ویژه اگر بالای ۳۵ سال هستید یا شرایط خاص دارید. در شرایط خاص مثلا وقتی که در سه ماهه‌ دوم سقط  جنین کنید یا به دلیل ضعف گرنه رحم زایمان زودرس در اوایل سه ماهه سوم داشته باشید، احتمالا بعد از یک سقط شما را به متخصص زایمان پرخطر ارجاع می‌دهند تا شرایط حاملگی شما را به دقت بررسی کند.

 ۲٫ چند وقت بعد از سقط جنین می‌توانید دوباره باردار شوید؟
بهتر است کمی‌ صبر کنید. چه خودبخود سقط جنین کرده باشید و چه بافت را برداشته باشید، طی چهار تا شش هفته دوباره پریود خواهید شد. به گفته برخی متخصصان بعد از این مدت دوباره می‌توانید باردار شوید اما برخی دیگر توصیه می‌کنند که یک دوره قاعدگی دیگر را هم بگذرانید تا زمان بیشتری برای بهبود جسمی‌ و روحی داشته باشید. حتی شاید لازم باشد در این مدت از وسایل جلوگیری از بارداری استفاده کنید چون بلافاصله بعد از دو هفته از سقط شروع به تخمک گذاری خواهید کرد و احتمال بارداری وجود دارد.

 ۳٫ مهم‌ترین دلایل سقط مکرر جنین چیست؟
سقط مکرر به بروز ۳ سقط یا بیشتر آن هم قبل از نیمه اول بارداری، اطلاق شده و در هر ۳۰۰ بارداری یک مورد حادث می‌شود. سقط به خودی خود شایع‌ترین عارضه بارداری است و برای زوجینی که تمایل به داشتن فرزند دارند، استرس‌های روحی‌ روانی فراوانی ایجاد می‌کند. حدود ۱۵ درصد بارداری‌هایی که از نظر تکنیکی تشخیص داده می‌شوند، در نیمه اول بارداری سقط می‌شوند اما در مورد علل سقط مکرر باید گفت که حالت غیرطبیعی کروموزومی‌ والدین تنها علت غیرقابل بحث سقط مکرر است.

 

چنین حالات غیرطبیعی کروموزومی‌ در ۵ درصد زوجینی که دچار سقط مکرر می‌شوند، دیده می‌شود. از سایر علل می‌توان به حالات غیرطبیعی شکل رحم که در ۱۲ درصد موارد دیده می‌شود، مشکلات هورمونی (۱۷ درصد)، عفونت‌ها (۵ درصد)، فاکتورهای ایمنی (۵۰ درصد)، انعقاد خون و علل متفرقه دیگر (۱۰ درصد) اشاره کرد. البته بعد از ارزیابی واقعی در ۶۰ درصد موارد، سقط مکرر غیرقابل توجیه باقی می‌ماند.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-10-20
https://www.rahafun.com/?p=55818
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا