خواص شگفت انگیز بادام 

خواص شگفت انگیز بادام 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

خواص شگفت انگیز بادام 

بادام 

 

خاصیت بی شمار بادام
بادام یکی از مغزهای پرخاصیت می باشد اما اگر بخواهیم فقط و فقط به یکی از فواید بادام اشاره کنیم می توان به کنترل فشار خون اشاره کرد شما کافیست دچار بالا رفتن فشار خون شوید دکترها اگر بخواهند به شما تجویز داروی طبیعی را بدهند مطمئنا بادام یکی از این داروها می باشد .

فشارخون بالا باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، کلیوی و سکته می شود. یک رژیم غذایی سالم می تواند به جلوگیری از فشارخون بالا و مدیریت پیش پرفشاری خون کمک کند. بادام یک ماده غذایی سرشار از موادمغذی بوده که برای مدیریت فشار خون در یک رژیم غذایی سالم مفید است.

پتاسیم و بادام
بادام می تواند برای فشار خون بسیار مفید باشد، زیرا این ماده غذایی سرشار از پتاسیم است. ۲۸ گرم بادام ۲۰۸ میلی گرم پتاسیم دارد. پتاسیم یک ماده معدنی است که می تواند به کاهش فشارخون کمک کند. براساس راهنمای تغذیه امریکا، بزرگسالان بهتر است روزانه حداقل ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف کنند.

 

بادام 

از بادام می توانید به عنوان یک میان وعده ی سرشار از پتاسیم در ماست یا به همراه سایر مغزهای آجیل، بادام زمینی و میوه های خشک استفاده کنید. همچنین به عنوان غذای اصلی نیز می توانید از بادام خرد شده بر روی ماهی هالیبوت کبابی لذت ببرید.

وزن و فشارخون
در صورت چاقی یا فشار خون بالا، کاهش ۷ تا ۱۰ درصد از وزن بدن می تواند به کاهش فشارخون کمک کند. براساس مطالعه منتشر شده در مجله چاقی در ایالات متحده، استفاده از مغزهایی مانند بادام نسبت به عدم مصرف آن، کاهش وزن بیشتری را به همراه دارد. نسبت به سایر مغزها، بادام حاوی مقدار بالایی فیبر غذایی بوده که به پیشگیری از چاقی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. بادام در هر ۲۸ گرم ۱۶۳ کالری برای بدن فراهم می کند، به طوریکه مصرف زیاد آن با افزایش وزن در ارتباط است. بنابراین برای جلوگیری از اضافه وزن و فشارخون بالا از بادام به میزان مناسب استفاده کنید.

چربی های تک اشباع نشده و فشارخون
۲۸ گرم بادام خشک بو داده حاوی ۹.۴ گرم چربی تک اشباع نشده و ۱.۲ گرم چربی اشباع شده است. براساس مطالعه ی منتشر شده در مجله ی امریکایی تغذیه بالینی، یک رژیم غذایی غنی از چربی های تک اشباع نشده به کاهش فشارخون کمک می کند. بادام نسبت به سایر مغزها از جمله آجیل برزیلی، کاشو یا بادام هندی، گردو و پسته چربی تک اشباع نشده بیشتری در هر ۲۸ گرم دارد. چربی های تک اشباع نشده به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند زیرا بر بهبود سطوح کلسترول خون موثر است.

بادام و سدیم
یک رژیم غذایی کم سدیم به جلوگیری یا کاهش فشار خون کمک می کند، همچنین بادام نیز به طور طبیعی فاقد سدیم است. بزرگسالان سالم بهتر است میزان سدیم دریافتی خود را روزانه تا ۲۳۰۰ میلی گرم محدود کنند، همچنین افراد مبتلا به فشارخون بالا نباید بیشتر از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز سدیم استفاده کنند. ۲۸ گرم از بادام خشک بو داده شده با نمک محتوی ۱۸۶ میلی گرم سدیم می باشد. بنابراین برای محدود کردن میزان سدیم دریافتی مصرف بادام بدون نمک توصیه می شود.

خواص بادام برای پوست
بادام یکی از محبوب ترین آجیل ها در بین افراد میباشد. خواص سلامتی بادام برای بدن و ذهن به خوبی مشخص شده است. بادام به افزایش ظرفیت مغز کمک کرده برای سلامت قلب، برای مراقبت از پوست و مو، برای دیابت و کاهش وزن نیز مناسب می باشد. بادام به روش¬های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بادام می تواند به شکل خام یا بوداده مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می توان به شکل کره، روغن نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مفید برای بیماری های قلب
مصرف روزانه بادام منجر به کاهش بیماری های قلبی میشود. بادام غنی از منیزیوم بوده که از افزایش فشار خون جلوگیری میکند.

بادام منجر به حفظ کلسترول در محدود طبیعی شده و منجر به دفع کلسترول بد میشود. اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان موجود در بادام از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند. حاوی ویتامین E می باشد که برای سلامت شریان ها و یا برای التهاب مناسب می باشد. از تشکیل پلاک در دیواره شریان ها جلوگیری کرده و به همین دلیل از بروز حمله قلبی و سکته پیشگیری می¬کند. به همین دلیل می¬توان بیان داشت که منافع سلامتی بادام برای بیماری قلبی بسیار است.

خواص بادام در مراقبت از پوست:
بادام حاوی ویتامین E و آنتی¬اکسیدان می¬باشد. برای تغذیه پوست و پیشگیری از علایم پیری مناسب میباشد. به گردش خون کمک کرده و در نتیجه منجر به بهبودی زخم میشود. دارای خواصی میباشد که برای مبارزه با سرطان پوست مناسب میباشد. منجر به بازگشت آسیب های ناشی از استرس و رژیم غذایی ضعیف می¬شود. با اثرات مضر ناشی از آلودگی و ماورابنفش بر روی پوست نیز مبارزه میکند.

مناسب و موثر در عملکرد مناسب و سالم مغز
بهترین غذا برای مغز بادام میباشد. مواد مغذی موجود در بادام برای فعالیت عصبی، افزایش ظرفیت مغز و بهبود حافظه مناسب می¬باشد. بر اساس نظر پزشکان افزایش مصرف با بالا رفتن سن توصیه می-شود. با افزایش سن، خطر آسیب¬های مغزی و التهاب بسیار بالا میباشد. برای جلوگیری از این حالت، مصرف بادام بسیار مناسب می¬باشد.

موثر در کاهش وزن:
آلموند غنی از فیبر و چربی میباشد و به همین دلیل پس از مصرف احساس سیری و پرشدن به شما می-دهد. به همین دلیل به صورت غیر مستقیم از مصرف سایر غذاهای مضر جلوگیری میکند.

همچنین به متابولیسم مناسب نیز کمک میکند. مصرف مدام بادام در حفظ وزن ایده ال و جلوگیری از چاقی موثر می¬باشد. در نتیجه به کاهش وزن کمک می¬کند.

پیشگیری از دیابت:
بادام غنی از اسیدهای چرب میباشد. از آزاد سازی قند در خون جلوگیری می¬کند. همچنین از مقاومت انسولین نیز جلوگیری میکنند. همچنین منجر به کاهش خطرات ناشی از دیابت نظیر وزن بدن و التهاب می¬شود.

مناسب برای سلامت دندان و استخوان:
بادام غنی از مواد معدنی نظیر منیزیوم و فسفر می¬باشد. این دو ماده معدنی برای قوی کردن استخوان و دندان بسیار مناسب می¬باشد. منجر به کاهش خطر بروز پوکی استخوان و شکستگی می شود.

مناسب برای هضم:
پوست بادام، مهمترین فاکتوری میباشد که سیستم متابولیکی را تحت تاثیر قرار می¬دهد. فعالیت باکتریایی روده توسط بادام و پوست آن کنترل میشود. از آنجایی که پوست بادام حاوی ترکیبات پروبیوتیک می-باشد، بر روی هضم و سم ضدایی اثر دارد. از کمبود تغذیه ای جلوگیری کرده و منجر به ساخت مواد مغذی از غذا می¬شود. منجر به افزایش جمعیت باکتریایی سالم و مفید می¬شود. اثرات سلامت بادام بر روی هضم نیز مناسب است.

کمک در سرطان:
بادام منبع غذی از ویتامین E می باشد و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. با آسیب های ناشی از رادیکال-های آزاد و استرس اکسیداتیو که مرتبط با سرطان می باشد، مقابله می کند. منجر به کاهش خطر سرطان کولون، پروستات و سرطان سینه می شود.

روغن بادام:
عصاره روغن بادام از دانه بادام به دست می آید. منبع غنی از ویتامین و سایر مواد معدنی می باشد. برای موارد متعددی مفید می¬باشد. در غذاهایی نظیر سالاد و تست مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بادام 

همچین به عنوان مواد آرایشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به شکل گسترده¬ای برای داشتن پوست و موی سالم مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده برای ماساژ
به دلیل غنی بودن از ویتامین D، منجر به متعادل شدن رطوبت پوست میشود. بسیار روشن بوده و به همین دلیل می¬تواند به راحتی توسط نور خورشید جذب شود. ماساژ با روغن بادام برای تغذیه و رشد پوست موثر می¬باشد و منجر به کاهش دردهای عضلانی می شود.

مناسب برای آروماتراپی
دو کاربرد برای آروماتراپی وجود دارد. اسانس و روغن¬های حامل. اساس در صورت استفاده مستقیم منجر به بروز عوارض جانبی می¬شود، به همین دلیل به صورت روغن حامل استفاده می شود چرا که بسیار روشن و سبک بوده و عارضه جانبی را نیز دنبال ندارد

مزایای پوستی روغن بادام
روعن بادام برای پیشگیری و درمان آکنه و علایم آن موثر می¬باشد. مصرف مدام آن بر روی پوست با علایم موثر همراه می¬باشد. می¬تواند بر روی تمام انواع پوست بدون عارضه جانبی مورد استفاده قرار بگیرد. منجر به کاهش جوش¬های سر سفید و سرسیاه می شود.

سایر کاربردها
– پیشگیری از پیرشدن پوست

– حلقه های تیره روشن می¬شوند

– بهبود رنگ چهره

– درمان آفتاب سوختگی

– منجر به نرم و درخشان شدن پوست می¬شود

– درمان راش های پوستی

کاربرد روغن بادام برای مو:
روغن بادام در بسیاری از ترکیبات آرایشی مورد استفاده قرار می¬گیرد. ویتامین و مواد معدنی موجود به سلامت مو کمک می¬کند.چند قطره از روغن بادام را بر روی پوست بریزید و به آرامی ماساژ دهید. با انگشتان خود به آرامی ماساژ دهید. برای موارد زیر کاردبرد دارد:

– منجر به طولانی شدن و قوی شدن مو می¬شود.

– به عنوان یک حالت دهنده طبیعی شده و منجر به درخشندگی مو می¬شود.

– کنترل ریزش مو

– کنترل شوره مو

– ویتامین¬های مو منجر به تغذیه مو و نرمی آن می¬شود.

کره بادام
برخی افراد فکر می¬کنند که کره بادام همان کرده سفیدی است که مورد استفاده قرار می¬گیرد. ولی اینطور نیست.

این ترکی از بادام به شکل خمیری درست شده است. می¬توانید آن را نظیر کره شیر مورد استفاده قرار بگیرد. غنی از ویتامین و مواد معدنی است. به صورت آمده در بازار است ولی می¬توانید به صورت خانگی نیز درست کنید. می¬تواند به صورت ترد، نرم یا بوداده باشد. کره بادام دارای برخی مزایای سلامتی بادام نیز می¬باشد.

کره بادام را چگونه در خانه درست کنید:
درست کردن آن بسیار آسان می¬باشد. بادام¬ها را در غذاساز قرار داده و به خوبی به هم بزنید. به حدی فشار دهید که کاملاً ساییده و آماده شوند و روغن از آنها خارج شود. معمولاً همراه با نان تست استفاده می¬شود. علاوه بر این، می¬تواند در پخت و پز، دسر و ساندویچ هم استفاده کرد. و به عنوان میان وعده نیز مصرف شود.

نحوه درست کردن حلوای بادام چگونه است
درست کردن حلوای بادام آسان ولی وقت¬گیر می¬باشد. باید تا زمان آماده شدن پای آن بیستید. هیچ نوع افزودنی دیگری مورد نیاز نمی¬باشد.

چیزی که نیاز دارید: بادام ۴ فنجان؛ شیر ۵/۱ فنجان؛ روغن ۵ قاشق، شکر گرانوله، سه فنجان، رنگ خوراکی زیاد در صورت نیاز و پودر هل. در مورد میزان هر یک از مواد می¬توانید بر اساس تعداد افراد تغییرات ایجاد کنید.

چگونگی تهیه حلوای بادام
بادام ها را بر روی ظرفی بریزید و آب به آن اضافه کنید. پس از ۴-۳ ساعت که خیس خوردند، پوست آن ها را خارج کنید. بادام¬ها را به مخلوط کن منتقل کرده و شیر اضافه کنید. تا زمان تشکیل خمیر به هم بزنید. ماهی تابه را روی گاز گذاشته و روغن را به آن اضافه کنید. و سپس ترکیب بادام را به آن اضافه کنید. آن را به هم بزنید و شکر را به آن اضافه کنید. باید به منظور جلوگیری از سوختگی دائماً آن را به هم بزنید. پس از اتمام باید صبر کنید تا روغن به سمت بالا بیاید و حلوا آماده سرو باشد.

دستورالعمل¬های مختلفی وجود دارد که می¬توانید برای تهیه بادام مورد استفاده قرارگیرد.

بنابراین، استفاده از بادام برای سلامت بسیار مهم می¬باشد. و مواد مغذی که از آن دریفات می¬کنیم قابل مقایسه نمی¬باشد. ارزش¬های غذایی آن در هندوستان برای دهه¬ها شناسایی شده بود.

 

 

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-06
https://www.rahafun.com/?p=68778
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا