خانم ها باید بهداشت لوازم آرایش را رعایت کنند

خانم ها باید بهداشت لوازم آرایش را رعایت کنند
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

خانم ها باید بهداشت لوازم آرایش را رعایت کنند

خانم ها باید بهداشت لوازم آرایش را رعایت کنند

آرایش خانم ها در ماشین ضرر دارد تحقیقات نشان داده که آرایش کردن دختران و زنان در ماشین در حال حرکت خطرناک است

به گزارش اولی ها یک کارشناس سازمان غذا و دارو با تشریح توصیه بهداشتی درباره محصولات لوازم آرایشی از جمله ریمل و خط چشم گفت: هنگام حرکت ماشین از محصولات آرایشی نباید استفاده کرد.
رویا مرجانیان در مورد نحوره مصرف و خرید برخی محصولات لوازم آرایشی نکاتی را بیان کرد و اظهار کرد: محصولات آرایشی و بهداشتی قبل از ورود به بازار باید از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را اخذ کنند لذا این سازمان شرایط تولید و مواد اولیه مورد مصرف در این محصولات را جهت در دسترس قرار گرفتن محصولات سالم مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد.
مرجانیان افزود: گاهی عدم رعایت اصول بهداشتی در زمان مصرف توسط مصرف کنندگان منجر به آسیب آنها می‌شود لذا چند توصیه بهداشتی در خصوص محصولات آرایشی چشم (ریمل و خط چشم) برای جلوگیری از آسیب به مصرف کننده توصیه می‌شود.
– تمامی محصولات را در شرایط تمیز نگهداری کنید. عدم رعایت اصول بهداشتی در زمان مصرف باعث می شود باکتری‌ها در محصولات از قبیل ریمل و خط چشم رشد کنند و باعث ایجاد عفونت در چشم شوند به طور مثال برس ریمل را روی میز قرار ندهید چون باعث آلودگی آن می‌شود ، همیشه قبل از مصرف محصولات آرایشی چشم، دستهایتان را بشویید.
– هیچگاه به محصولات چشمی، آب یا بزاق دهان را اضافه نکنید چون باعث وارد شدن آلودگی به محصول شده و باعث آسیب رسیدن به چشم می‌شود.
– هیچگاه محصولات آرایشی چشم خود را با دیگران به صورت مشترک استفاده نکنید؛ در صورت استفاده مشترک  از محصولات ممکن است میکروب از یک فرد به فرد دیگر منتقل شود، همچنین از تسترهایی که در فروشگاه‌ها به طور مشترک استفاده می شود خودداری کنید.
– هنگام حرکت ماشین هیچگاه از محصولات آرایشی چشم استفاده نکنید چون ممکن است توقف ناگهانی باعث ضربت توسط برس ریمل و آسیب به چشم شود.
– محصولات مخصوص چشم را صرفاً برای آرایش چشم استفاده کنید، هیچگاه خط لب را به عنوان خط چشم استفاده نکنید چون ممکن است آلودگی از لب به چشم منتقل شود؛ همچنین رنگ‌هایی که اجازه استفاده در محصولات لب را دارند ممکن است اجازه استفاده در محصولات چشمی را نداشته باشند.
– اگر استفاده از یک محصول باعث التهاب و تحریک چشم شد استفاده آن را متوقف کنید و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید.
– در صورت داشتن عفونت چشم از مصرف محصولات آرایشی چشم خودداری کنید و تمامی محصولاتی که شما در این زمان استفاده کرده بودید را دور بیندازید، همچنین از مصرف محصولات آرایشی چشم در صورتی که پوست اطراف چشم شما ملتهب است خودداری کنید.
این کارشناس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی حتماً از محصولات دارای مجوز از اداره کل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو استفاده کنند و با توجه به اینکه تعداد محدودی رنگ مجاز به استفاده در محصولات چشم است لذا بررسی‌ها و کنترل در این خصوص با دقت و حساسیت خاصی صورت می‌پذیرد.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-02-18
https://www.rahafun.com/?p=57270
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا