جدید ترین اختراع جالب و حیرت آور ژاپنی ها

جدید ترین اختراع جالب و حیرت آور ژاپنی ها
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

جدید ترین اختراع جالب و حیرت آور ژاپنی ها

جدید ترین اختراع جالب و حیرت آور ژاپنی ها

آخرین بار که دانشگاه کیئو خود را به سرخط خبرها رسانده بود بابت ساخت نمونه اولیه دستگاهی پوشیدنی توسط یکی از تیمهای تحقیقاتی این دانشگاه بود و حالا 10 سال بعد اگر چه همچنان آن دستگاه به مرحله تولید نرسیده اما یک تیم تحقیقاتی دیگر از این دانشگاه ایده و ابتکار واقعا خلاقانه‌ای را مطرح کرده است:
 
طراحی داخلی نامرئی خودرو : برای زمانی که در هنگام دنده عقب بتوانید کاملا اطراف خودرو را به وضوح مشاهده کنید!تصور کنید در حال پارک دوبل در یکجا هستید و با استفاده از این طرح بتوانید دقیقا فضای باقیمانده پشت خودرو و زاویه آن را ببینید.
 
این واقعا یک رویاست که تاکنون دوربین‌های دنده عقب و تصاویری که بر روی آینه و حتی نمایشگرهای روی داشبورد نمایش داده‌اند، نتوانسته‌اند برآورده کنند و حالا این فناوری وعده تحقق آن را با نمایش هر انچه که در پشت خودرو دیده می‌شود ان هم در تمام زوایا در قالب یک نمایشگر بزرگ می‌دهد طوری که در این حالت احساس می‌کنید در یک خودرو نصفه و نیمه نشسته‌اید و نیمه انتهایی خودرو شما را باد برده است!

هنوز مشخص نشده که در سر این تیم تحقیقاتی ژاپنی چه می‌گذرد و چگونه به دنبال تحقق این رویا هستند اما یک دستگاه تویوتا پریوس را که به این فناوری مجهز شده برای نمایش در نمایشگاه محتوای دیجیتال توکیو ۲۰۱۲ (۲۰۱۲ Digital Content Expo) آماده کرده‌اند.امیدواریم این فناوری هر چه که باشد علاوه بر ارزان‌بودن، فکری به حال مسافرانی که در صندلی عقب نشسته‌اند کرده باشد تا آنها در هنگام دنده عقب بالاجبار پیاده نشوند! راستی چرا در تصویر منتشر شده از یک راننده خانم استفاده شده!؟ آیا ژاپنی‌ها رانندگی خانم‌ها را به عنوان بازار هدف نشانه رفته‌اند؟

  • بدون دیدگاه
  • 2014-08-28
https://www.rahafun.com/?p=36777
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا