تفاوت انزال منی، قبل از ازدواج و بعد از ازدواج

تفاوت انزال منی، قبل از ازدواج و بعد از ازدواج
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

jensi این دردهای جنسی را جدی بگیرید

تفاوت انزال منی، قبل از ازدواج و بعد از ازدواج

انزال شدن پس از ازدواج و از طریق ارتباط زناشویی با همسر دارای تفاوت هایی  است با انزال شدن از طریق خودارضایی و استمنا که معمولا در دوران قبل از ازدواج صورت می گیرد.در این مقاله چند مورد از آنها را به طور خلاصه بررسی می نماییم:

۱٫ چون ارضا از طریق طبیعی صورت می گیرد به تدریج و پس از گذشت مدتی از ازدواج فاصله بین دفعات ارتباط بیشتر می شود و حالت حرص و اعتیادی که در استمنا وجود دارد اینجا دیده نمی شود. بنابراین با کاهش دفعات انزال در ازدواج عوارض جسمی در مقایسه با استمنا بسیار کمتر است.
۲٫ در ارتباط با همسر چون ارتباط عاطفی ایجاد می شود (از طریق ملاعبه و …) سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک به صورت متعادل تحریک گشته و اندام هایی که تحت تاثیر این سیستم ها هستند به صورت طبیعی فعالیتشان افزایش یا کاهش می یابند. (تندی ضربان قلب، تندی تنفس و …) اما در استمنا چون فرد از طریق خیالات و بدون وجود ارتباط عاطفی مستقیم خود را تحریک می کند. تحریک اعصاب فوق به صورت متعادل صورت نمی گیرد. و بنابراین فعالیت اعضای تحت تاثیر این اعصاب به صورت غیرطبیعی کاهش یا افزایش می یابد و خود باعث عوارض جسمی می گردد که فقط در استمنا دیده می شود. مانند لرزش اندام ها، عدم تمرکز حواس، کم شدن قدرت حافظه و …
۳٫ در ارتباط طبیعی و به خصوص اگر انزال منی از طریق مقاربت صورت گیرد کیسه های منوی به طور کامل تخلیه شده و ارضاء کامل صورت می گیرد. ولی در استمنا بستگی به شدت خیالات فرد تخلیه کیسه ها متفاوت است و در بعضی مواقع بزرگی بیش از حد پروستات، عدم تخلیه کامل کیسه های منی، سوزش ادرار و … بروز می دهد.
۴٫ از نظر روحی روانی نیز حالت احساس گناه، پشیمانی، افسردگی، اضطراب و … که پس از استمنا برای فرد رخ می دهد پس از مقاربت طبیعی برای فرد وجود ندارد بلکه بر خلاف آن حالت شادی و آرامش روحی ایجاد می شود.
۵٫ از نظر معنوی نیز بحث ارتکاب گناه و دوری از درگاه حضرت حق مطرح است که در استمنا وجود دارد ولی در ارتباط با مقاربت انسان حلال الهی را انجام داده است و باعث نزدیکی و قرب به درگاه خداست.
برای آگاهی بیشتر در این زمینه شما را به شنیدن صوت کنفرانس کنترل غرایز دعوت می کنیم.

نکته : شاید بسیاری از افراد به دلیل داشتن وضعیت بدنی خاص یا به دلیل اینکه خیلی از زمان شروع استمنا نگذشته است احساس مشکل ندارند و شاید نا آگاهانه توصیه کنند اما بسیاری از مشکلات و آسیب های استمنا شاید بعد از گذشت مدتی از شروع و یا حتی بعد از ازدواج و رابطه زناشویی ایجاد اختلال کند.

  • ۴ دیدگاه
  • 2013-04-22
https://www.rahafun.com/?p=10142
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. احمد گفت:

    مطالب تان زیبا و قابل فهم هست
    اما میخواهم بدانم آیا فردی که به مدت بیش از ۵ سال خود ارضایی کرده هم میتواند ترک کند یا خیر ؟؟
    راه حل چیست برای کسیکه خیلی وقت میشود خودارضایی میکند .؟

  2. فرانک گفت:

    سلام
    اگر زنی که شوهرش از او دور است در گفتگو و فکر کردن به او دچار خروج منی شود استمنا است؟

    • admin گفت:

      با سلام
      با فکر کردن به همسر گناهی صورت نمیگیر
      ولی خودارضایی حتی با وجود فکر به همسر گناه است

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا