تشخیص باکره بودن دختر

تشخیص باکره بودن دختر
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

تشخیص باکره بودن دختر

hhw434

از کجا بفهمیم که باکره ایم
یکی از دغدغه های دخترانی که لکه های خون در لباس زیر خود مشاهده کرده اند ،دخترانی که خودارضائی دارند یا داشته اند ، دخترانی که دچار حوادثی نظیر سقوط از ارتفاع ، تصادف، حوادث حین ورزش و … تشخیص بکارت یا آسیب دیدگی آن است ، همواره پرسشی که مطرح میشود آیا خود فرد میتواند باکرگی یا آسیب دیدگی بکارت خود را تشخیص دهد ؟
اگر صریح بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم ، خیر فرد بصورت معاینه شخصی و فردی نمیتواند وجود بکارت یا آسیب دیدگی به آنرا تشخیص دهد و در این خصوص مراجعه به پزشک زنان توصیه میشود. اما بطور کلی ، مشاهده هر لکه خونی نشانه آسیب بکارت نیست ، پرده بکارت براحتی از روشهای غیر مستقیم از بین نمیرود.
پرده بکارت در کجا قراردارد
پرده بکارت (hymen)در حقیقت بخش خارجی اندام جنسی را شامل میشود و در ورودی دهانه واژن قرار دارد اما دهانه ورودی در همه افراد براحتی قابل رویت و تشخیص نمی باشد و لازم است توسط فردی دیگر و آگاه تشخیص داده شود.
ترس دختران از مراجعه به پزشک زنان
دلیل اول: یکی از دلایل ترس دختران از مراجعه به پزشک زنان ، اینست که آنها تصور میکنند پزشک اطلاعات خصوصی آنها را ثبت و گزارش میدهد ، برای پزشک زنان نه عمل خودارضائی و نه رابطه جنسی بیمار اهمیت نداشته و در این خصوص پرسشی مطرح نمیشود اگر شما به قصد معاینه بکارت به پزشک مراجعه کنید ، پزشک تنها در جهت معاینه بکارت شما اقدام مینماید و به شما پاسخ میدهد.
دلیل دوم: شاید آشنایی مرا ببیند
دسته ای دیگر ازد ختران از بیم آنکه شاید یکی از اقوام و دوستان وی را در مطب پزشک ببیند از ترس آبرو از مراجعه به پزشک زنان خودداری میکنند ، این در حالیست که دامنه فعالیت پزشک زنان در مورد دختران مجرد صرفا به چک کردن وجود یا آسیب دیدگی بکارت منتهی نمیشود ،  اختلالات قاعدگی ، عفونت، مشکلات رحم و دسته ای از بیمارهای شایع در زنان میتواند در دختران مجرد نیز بوجود آید و دلیل مراجعه دختران باشد ، گذشته از این چک شدن حداقل یکسال یکبار دختران جهت بررسی سلامت رحم  توسط پزشک توصیه میشود.
علت وجود پرده بکارت ؟
برخی از خانم ها ، وجود پرده بکارت در زنان را بی عدالتی بین زن و مرد میدانند ، اما این طرز فکر ناشی از عدم اطلاع از دلایل وجود بکارت است ، اولا وجود بکارت به منظور اثبات دوشیزگی یا پاک بودن یا نبودن دختران نمیباشد، بد نیست بدانید برخی از پستانداران نیز دارای پرده بکارت هستند که مسلما در حیوانات دوشیزگی ملاک نمیباشد و اساسا حتی با وجود بکارت نیز میتوان رابطه جنسی داشت به نحوی که آسیبی به بکارت وارد نشود، برخی از پزشکان معتقدند بکارت عاملی جهت جلوگیری از بیمارهای عفونی در دستگاه تناسلی در موقع نوزادی است.

 

نداشتن بکارت یا عدم مشاهده خون،حین دخول نمیتواند نشانه تجربه رابطه جنسی باشد:

دسته ای از  دختران هستند که فاقد پرده بکارت هستند ، یا برخی دیگر هستند که طی دخول خونی مشاهده نخواهند نمود ، موارد مذکور نمیتواند نشانه آن باشد که فرد قبلا رابطه جنسی داشته است.
بطور کلی تشخیص وجود بکارت ، آسیب بکارت ، نوع بکارت با احتمالات ، داستان سرایی ها و باورهای نادرست رایج در جامعه در این خصوص امکان پذیر نبوده وتنها تشخیص آن توسط پزشک متخصص توصیه میشود و دختران جوان نه برای معاینه بکارت بلکه برای چک شدن وضعیت سلامت دستگاه تناسلی ، رحم و اختلالات قاعدگی لازم است طی دوره های سالانه به پزشک مراجعه کنند خصوصا دخترانی که در خانواده آنها سابقه سرطان مرتبط با اندامهای زنانه وجود دارد.

  • یک دیدگاه
  • 2014-12-02
https://www.rahafun.com/?p=43702
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. نسرین گفت:

    عالی بود

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا