ترفند های مهم در خواستگاری را بدانید

ترفند های مهم در خواستگاری را بدانید
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

ترفند های مهم در خواستگاری را  بدانید

za4-2768

آیا برای ۵۰سال زندگی مشترک نمی خواهید ۵۰ساعت وقت بگذارید، فکر کنید، مطالعه کنید یا به سخنرانی بزرگان در این زمینه گوش دهید؟

دختر و پسری که در آستانه ازدواج قرار می گیرند، بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند به کسب مهارت های گفت وگو برای شناخت خود و راه های کاربردی برای شناخت طرف مقابل؛ به معیارهای عینی و واقعی. ما در این فرصت کوتاه به مجموعه مهارت هایی اشاره خواهیم کرد که برای برگزاری جلسات خواستگاری مهم به نظر می رسند.
یاد بگیریم
تصمیم به ازدواج گرفته اید؟ پیشنهاد ما این است که شروع کنید به مطالعه و تحقیق. پسر و دختر جوانی که ازدواج را در اولویت زندگی شان قرار داده اند، بهتر است چند کتاب درباره شخصیت زن یا مرد مطالعه کرده و به شناختی که از طریق خواهر و مادر یا پدر و برادرش کسب کرده اکتفا نکند. خواندن کتاب، مشاوره، شنیدن سخنرانی و شرکت در کارگاههای آموزشی میتواند افراد را چه دختر و چه پسر در شناخت جنس مخالف کمک کند. علامه جعفری می فرماید: آیا برای ۵۰سال زندگی مشترک نمی خواهید ۵۰ساعت وقت بگذارید، فکر کنید، مطالعه کنید یا به سخنرانی بزرگان در این زمینه گوش دهید؟

 
چقدر خودت را می شناسی؟
به دنبال نیمه گمشده ات هستی؟ کسی که مکمل باشد؟ عالی است! اما چطور می خواهی نیمه گمشده کسی را پیدا کنی که هنوز خودش پیدا نشده! چقدر خودت را می شناسی و پیدا کرده ای؟ تا خودت را از هر نظر خوب و کامل نشناسی و خواسته هایت را دقیق و روشن ندانی و از اولویت های خودت خبر نداشته باشی نمی توانی انتخابی مطمئن داشته باشی. قبل از اینکه بخواهی سؤالات را در جلسه خواستگاری از طرف مقابل بپرسی بهتر است اساسی ترین هایش را از خودت بپرسی.

 
کجا برگزار کنیم؟
خواستگاری با چت، خواستگاری در محل کار یا تحصیل، خواستگاری در خانه معرف و همسایه و فامیل، خواستگاری در پارک و کافی شاپ و… هیچ کدام به اندازه خواستگاری در منزل دختر خانم، پسندیده و مورد قبول نیست. هر کدام از موارد گفته شده موانعی جهت شناخت دقیق تر ایجاد می کند. محل زندگی ما، نشان دهنده فرهنگ و سلایق، نظرات و روحیات ماست. حضور اعضای خانواده به معنای حمایت همه جانبه آنها از فرزند است و دوطرف را برای انتخاب دقیق تر و عقلانی تر مصمم می کند.

 

اسرار خانوادگی را برملا کنیم؟
در جلسات اول خواستگاری نیازی نیست از اسراری صحبت کنید که هیچ کسی به جز خانواده شما از آن باخبر نیست. اما اگر موردی وجود دارد که همه به جز خواستگار از آن خبر دارند آن را عنوان کنید؛ مثلا همه فامیل می دانند که شما یکبار با ازدواجی ناموفق روبه رو بوده اید.

این نکته بهتر است قبل از پیشرفت خواستگاری به طرف مقابل گفته شود. اسرار مهمی که تنها خانواده شما از آن مطلعند اما نیاز هست که همسر آینده شما هم پیش از تصمیم گیری از آن با خبر شود را در جلسات بعدی خواستگاری عنوان کنید.

 
حالا من چی بپوشم؟
جلسه اول در ذهن پسر و دختر و خانواده هایشان ماندگار می شود، پس بهتر است نهایت نظافت و پاکیزگی و مرتب بودن را داشته باشید. در عین حال لباس های خیلی خاص و پرزرق و برق که تمرکز را از طرفین می گیرد نپوشید. آقا پسر می تواند با لباسهای کمی رسمی تر به خواستگاری برود. دختر خانم بهتر است آرایش خاصی نداشته باشد.

در جلسات اول خواستگاری نیازی نیست از اسرار زندگیتان صحبت کنید‎

 

چه کسانی حضور داشته باشند؟
جلسات اول خواستگاری را بدون خبر عمومی و تنها با حضور خانواده دختر و پسر برگزار کنید. همچنین در اسلام سفارش شده است که بهتر است خواستگاری پنهان بماند. نیازی نیست کل محله و آپارتمان در جریان مراسم خواستگاری قرار بگیرند.

 
چی ببریم؟
نیازی نیست سرویس مبلمان را عوض کنید و وسایل لوکس را از در و همسایه و فامیل قرض بگیرید. تنها سعی کنید که همه چیز منظم و مرتب و تمیز و با سلیقه چیده شده باشد تا محیطی دلپذیر فراهم آید. خریدن یک دسته گل، هم از رسومات خواستگاری محسوب می شود و هم نشان دهنده اهمیت و صمیمیت و لطفی است که ابراز می کنید.

 
خدا را فراموش نکن
قبل از برگزاری جلسه خواستگاری، ۲ رکعت نماز طلب خیر بخوانید و دعا کنید که آنچه خیر و صلاح است برایتان رقم بخورد. فراموش نکنید که در نهایت و پس از همه شناختها باید باز هم توکل کنید.

 
رستگاری در خواستگاری
سعی کنید خیلی خشک و مصنوعی سؤال نپرسید و لیستی از سؤالها در دست تان نباشد. به جواب هر سؤالی که از طرف مقابل تان می گیرید خوب فکر کنید. آن جواب ها را تحلیل کنید اما یک طرفه به قاضی نروید. اگر جواب ها برای شما مبهم است و واضح نیست سؤالتان را به شکلی دیگر یا با پرسیدن سؤالهای جزئی تری مطرح کنید تا به پاسخ واضحی برسید.
از خودت بگو
پس از سؤال از چرایی انتخاب اولیه طرف مقابل، می توانید از او بخواهید که اطلاعات کلی در مورد خودش بدهد؛« از خودتان بگویید؛ یعنی تحصیلات، شغل، روحیات و عقاید.» البته اگر گفته های او را مدیریت نکنید می تواند هر چیزی را از خودش بگوید، بی ربط و با ربط.

 
هدفت چیست؟
یکی از سؤالات اساسی که در جلسه خواستگاری باید پرسیده شود و از پاسخ آن می توان به میزان هدفمندی و مسئولیت پذیری و عقاید اساسی طرف مقابل پی برد این است که «هدف شما از ازدواج چیست؟» بعضی ها ازدواج می کنند چون باید ازدواج کنند. مادرشان آرزو دارد، نوه هایش را ببیند یا خودشان شرایط ازدواج را دارند و همه می گویند کی به ما شیرینی میدهی! هر کاری که هدف درستی زیر بنای آن نباشد امید چندانی به سرانجام رسیدنش نیست.

 
انتظارت چیست؟
از انتظاراتش بپرسید. انتظارش از زندگی مشترک و از شما چیست؟ اینکه دنبال چه چیزی می گردد . در حقیقت دورنمای زندگی آینده شما خواهد بود. حتما این نکته را به یاد داشته باشید که انتظار امروز این فرد، وظیفه فردای شما در زندگی مشترک است.

  • بدون دیدگاه
  • 2015-11-14
https://www.rahafun.com/?p=52964
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا