تاثیرات رابطه جنسی بر مغز انسان چیست

تاثیرات رابطه جنسی بر مغز انسان چیست
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

تاثیرات رابطه جنسی بر مغز انسان چیست

رابطه جنسی تاثیرات زیادی بر بدن و خلق و خوی شما دارد‎

رابطه جنسی تاثیرات زیادی بر بدن و خلق و خوی شما دارد و از همه بیشتر تاثیر آن بر مغز شماست که از آن طریق دردهای شما را کاهش می دهد و…

مغز شما در رابطه جنسی
به گفته دکتر بری آر کومیساراک Barry R. Komisaruk استاد برجسته روان شناسی در دانشگاه راتگرز نیوجرسی درک اینکه چگونه رابطه جنسی بر مغز شما تاثیر می گذارد، می تواند نقش شما را در تختخواب بهبود بخشد، و ممکن است سلامت دیگر اعضای بدن شما را هم ارتقاء دهد.این مساله موضوع ساده ای برای مطالعه نیست-افراد مورد آزمایش ممکن است مجبور به خودارضایی (جلق زدن) در دستگاه MRI شوند- به همین علت این تحقیقات همچنان در حال توسعه است. ولی دانشمندان شروع به گشودن این رمز و راز نموده اند. در ادامه مقاله نتایجی که تا کنون به دست آمده را ارائه می کنیم.
رابطه جنسی مانند مواد مخدر است 
رابطه جنسی احساس خوبی به ما می دهد. به همین علت است که به آن تمایل داریم، دوست داریم و مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن شریک زندگی مان صرف می کنیم. لذتی که از رابطه جنسی می بریم تا حد زیادی به آزاد شدن دوپامین dopamine، یک انتقال دهنده عصبی که مرکز پاداش مغز reward center را فعال می کند، مربوط می شود. دوپامین همچنین یکی از مواد شیمیایی است مسئول سست بودن بسیاری افراد در مقابل مواد مخدر است.به گفته دکتر تیموتی فانگ Timothy Fong دانشیار روان پزشکی در دانشکده پزشکی UCLA’s David ” مصرف کوکائین و داشتن رابطه جنسی حس یکسانی ندارد ولی هر دو مناطق مشابهی از مغز را گرفتار می کنند به همان خوبی مناطق مختلف مغز.”  کافئین، نیکوتین و شکلات هم بخش پاداش مغز را تحریک می کنند.

  رابطه جنسی مانند یک داروی ضد افسردگی عمل می کند 
در سال ۲۰۰۰ مطاله ای در دانشگاه آلبانی روی ۳۰۰ زن انجام شد و مشخص شد زنانی که بدون کاندوم رابطه جنسی داشته اند نسبت به زنانی که از کاندوم استفاده می کردند، علائم افسردگی کمتری دارند. محققان این فرضیه را ارائه دادند که، ترکیبات مختلف در مایع منی، از جمله استروژن و پروستاگلاندین دارای خواص ضد افسردگی هستند، که بعد از رابطه جنسی جذب بدن می شوند. ( البته این نتایج را برای سایر موارد اصلاح کردند مثل بودن در یک رابطه جدی یا رابطه جنسی دهانی که شامل این تحقیق نمی شود ). البته استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی حتما باید مورد استفاده قرار گیرد و فقط در صورتی که از سلامت شریکتان اطمینان کامل داشته باشید می توانید استفاده از آن را کنار بگذارید.

توسط داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی(مانند بروفن*[۱]) موجب کاهش التهاب می شود. این واسطه‌ها همچنین در انقباض رحمی در هنگام زایمان، افزایش حرکات روده، بهبود دفاع مخاطی معده و افزایش جریان خون کلیوی نیز نقش دارند که این نقشها مبنای ساخت داروهای متعددی قرار گرفته است.****

۳٫ رابطه جنسی ( گاهی اوقات ) عامل افسردگی است
این احساس خوبی که مواد شیمیایی در طول رابطه جنسی به بدن می دهند آیا بعد از آن هم ادامه دارد؟

به گفته محققان مساله ای تحت عنوان افسردگی بعد از رابطه جنسی وجود دارد ( اصطلاح فنی: بی قراری مقاربت postcoital dysphoria) حدود یک سوم از زنان شرکت کننده در مطالعه در دوره ای از زندگی احساس غم و اندوه بعد از رابطه جنسی را گزارش کرده بودند. که ممکن است به دلیل احساس پشیمانی یا اجبار برای رابطه جنسی باشد به همین دلیل محققان نتوانستند دلیل قطعی ای برای این مساله بدست آورند.
  رابطه جنسی درد را کاهش می دهد :
وقتی سردرد دارید رابطه جنسی را کنسل نکنید. تحقیقات نشان داده اند که رابطه جنسی علایم سردرد را کاهش می دهند. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ در آلمان، ۶۰ درصد شرکت کنندگان که میگرن داشتند و ۳۰ درصد که مبتلا به سردردهای خوشه ای بوده اند گزارش دادند که حین رابطه جنسی سردردشان کاهش یافته یا کلا از بین رفته است.

مطالعات دیگر نشان داده اند زنانی که نقطه جی G-spot آنها تحریک شده باشد آستانه تحمل دردشان بالا می رود. به گفته دکتر بورلی ویپل Beverly Whipple استاد دانشگاه راتگرز که تحقیقاتی روی این موضوع انجام داده  ” در مورد این زنان محرک درد بیشتری برای این که احساس درد کنند، نیاز دارند، ” ویپل در مورد چرایی این مسئله تحقیقی انجام نداده ولی محققان دیگر این اثر را به اکسی توسین Oxytocin نسبت داده اند، که هورمون پیوند هم نامیده می شود که باعث می شود مادر و نوزاد باهم رابطه احساسی داشته باشند و دارای خواص کاهش درد است.

****نقطه جی G-spot: نام نقطه ای در واژن یا مهبل زنان است که برای رسیدن به اوج لذت جنسی ضروریست****

****اکسی‌توسین Oxytocin: یک هورمون نوروهیپوفیزیال است که در پستانداران وجود دارد. اکسی‌توسین به صورت طبیعی در زیرنهنج تولید و در هیپوفیز خلفی ذخیره می‌شود و نقش اساسی در ارتباط عاشقانه، تولیدمثل جنسی و قبل و بعد از زایمان دارد. مطالعات هم‌چنین نشان داده که اکسی‌توسین در بسیاری از رفتارها از جمله اوج لذت جنسی، شناخت اجتماعی، جفت‌پیوندی، اضطراب و رفتارهای مادرانه دخیل است.****

رابطه جنسی می تواند حافظه شما را پاک کند
هر ساله کمتر از ۷ نفر در ۱۰۰ هزار نفر ” فراموشی گذرای سراسری ” را تجربه می کنند. یک فراموشی ناگهانی اما موقت که می تواند به هر بیماری عصبی دیگری نسبت داده شود. این نوع فراموشی می تواند در رابطه جنسی شدید، استرس عاطفی، درد، آسیب جزئی به سر، فرایند های پزشکی و پریدن در آب سرد یا داغ، ایجاد شود. فراموشی می تواند چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. در یک حادثه شخص نمی تواند خاطرات جدید یا خاطرات اخیر را به یاد بیاورد. خوشبختانه به نظر می رسد عوارض پایداری در این زمینه وجود ندارد.

رابطه جنسی ممکن است حافظه شما را تقویت کند
یا حداقل اگر جزو جوندگان باشید باعث تقویت حافظه شما شود. در مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ مشخص شده، جوندگانی که ۱۴ شب متوالی شبی یک بار رابطه جنسی داشته اند در مقایسه با جوندگانی که فقط یک شب رابطه جنسی داشته اند، نورون های بیشتری در منطقه هیپوکامپوس hippocampus مغزشان رشد کرده، منطقه ای در مغز که با حافظه در ارتباط است. این یافته ها توسط یک مطالعه دوم و روی موش ها هم تایید شد. ولی هنوز اثبات تاثیر رابطه جنسی منظم بر حافظه انسان انجام نشده است ( ولی شما می توانید این امیدواری را به خود بدهید. )

رابطه جنسی شما را آرام می کند
مطالعه ای که رابطه جنسی مکرر در موش ها را به تقویت مغز ارتباط داده بود همچنین مشخص کرد که این موش ها استرس کمتری دارند. این مسئله بر روی انسان هم تاثیر گذار است. یک مطالعه نشان داد افرادی که رابطه جنسی داشته اند نسبت به افرادی که رابطه نداشته اند یا به شکل دیگری خود را ارضا کرده اند، پاسخ بهتری به شرایط استرس زا از قبیل سخنرانی عمومی داشته اند.

چطور رابطه جنسی استرس را کاهش می دهد؟

رابطه جنسی شما را خواب آلود می کند
رابطه جنسی ظاهرا مردها را بیشتر از زنان خواب آلود می کند، و دانشمندان فکر می کنند علتش را می دانند: بخشی از مغز تحت عنوان قشر جلوی مغز بعد از انزال، ضخامتش کاسته شده که این عمل همراه با انتشار اکسی توسین و سروتونین است که به عنوان سندرم ” به پشت چرخیدن و خوابیدن ” شناخته می شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-05-11
https://www.rahafun.com/?p=61441
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا