تأثیرات آب و هوا بر جنین

تأثیرات آب و هوا بر جنین
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

تأثیرات آب و هوا بر جنین

تأثیرات آب و هوا بر جنین

مطالعه جدید محققان ژاپنی نشان می دهد که تغییرات دمایی سال های اخیر و گرمای بی سابقه آن بر جنسیت جنین ها تاثیر به سزایی داشته است به طوری که تعداد تولد نوزادان پسر با کاهش قابل توجهی روبرو بوده است.

 

دکتر “میسائو فوکودا” از مرکز تحقیقاتی “آکو” ژاپن در مطالعه ای به تاثیر گرما و دمای هوا بر جنسیت نوزادان پرداخته است. در این مطالعه آمده است: “اگر گرمای هوا با چنین قدرتی پیش برود در سال های آتی زمین تبدیل به سیاره ای خواهد شد که اکثریت ساکنان آن را زنان تشکیل می دهند.

 

در این پژوهش به مطالعه و بررسی وضعیت زنان باردار از سال ۱۹۶۸ تا ۲۰۱۲ میلادی پرداخته شد. در سال ۲۰۱۰ میلادی، دمای هوا به اوج خود رسید و به شدت گرم بود و تعداد جنین های پسری که حین تولد یا قبل از زمان تولد فوت می کردند، افزایش چشمگیری داشت. اما نوزادان دختر با وجود همین شرایط با سلامت کامل متولد می شدند. این روند در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز مشاهده شد.”

 

محققان ژاپنی هنوز به علت این پدیده و چگونگی ارتباط بین مرگ نوزادان پسر و گرمای هوا پی نبرده اند اما در کشورهایی مانند فنلاند یا نیوزلند که با تغییرات دمایی کمتری مواجه هستند، مشابه این موضوع دیده نشده است.

 

اما از سوی دیگر و مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ میلادی در دانشگاه برکلی انجام شده بود، نشان می دهد که سقط جنین پسر بیشتر به درجه حرارت پایین و سرد بدن مادر برمی گردد اما این موضوع در ژاپن نتایج عکسی را در برداشته است.

 

مادران باردار با سقط جنین تصور می کنند که بدنشان ضعیف بوده و قادر به نگه داشتن جنین خود نبوده اند، در صورتی که دلایل موثر دیگری نیز وجود دارند.

  • بدون دیدگاه
  • 2014-10-08
https://www.rahafun.com/?p=40344
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا