بیماری آلت تناسلی پرده دار

بیماری آلت تناسلی پرده دار
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بیماری آلت تناسلی پرده دار

jensi 22 azar (5)

بیماری آلت تناسلی پرده دار
آلت تناسلی پرده دار یک بیماری مادرزادی است که در آن یک پرده، سطح تحتانی آلت تناسلی را به کیسه بیضه متصل می کند. از هر100 نفر مرد 4 نفر دارای آلت تناسلی پرده دار می باشد. درمان این بیماری، عمل جراحی پلاستیک است.
آلت تناسلی پرده دار یک بیماری مادرزادی است که در آن یک پرده ای سطح تحتانی آلت تناسلی را به کیسه بیضه متصل می کند. این پرده از نوع بسیار خفیف تا نوع بسیار شدید فرق می کند. میزان شیوع این بیماری 4 درصد است. یعنی از هر صد نفر مرد 4 نفر آن ها دارای آلت تناسلی پرده دار می باشد.

 

در نوع خفیف یک پرده کوچک یک سوم سطح تحتانی آلت تناسلی را به کیسه بیضه متصل می کند،در نوع متوسط تقریبا نصف سطح تحتانی آلت تناسلی توسط پرده ای به کیسه بیضه متصل می شود  و در نوع شدید تمام سطح تحتانی آلت تناسلی توسط پرده بزرگی به کیسه بیضه متصل می شود ، گاها این پرده سبب کجی آلت تناسلی نیز می گردد.

 

گاهی این پرده 2 تا می باشد که از هر طرف آلت تناسلی به طرف پایین و کیسه بیضه کشیده شده است که به آن پرده مرکب می گویند. نوزاد پسر با این بیماری متولد می شود. در دوران کودکی ممکن است سبب درد و جریان ادرار غیرطبیعی گردد و در بزرگسالان ممکن است سبب استرس روحی روانی و اختلال جنسی شود.

 

در کودکانی که با آلت تناسلی پرده دار متولد می شوند، نباید تا زمان اصلاح این پرده ختنه انجام شود؛ چون با انجام ختنه بعلت چسبندگی، آلت تناسلی کودک پشت پرده مخفی می شود. علت اصلی این بیماری هنوز مشخص نشده است ولی آن یک نقص تکاملی در پوست ختنه گاه است که به موقع از بین نمی رود. اهمیت این بیماری در این است که بسته به اندازه پرده، از طول آلت تناسلی قابل استفاده در حین رابطه زناشویی کاسته می شود که به آن کوتاهی کاذب آلت تناسلی می گویند.

 

مثلا اگر طول این پرده 5 سانتی متر باشد، حدود 5 سانتیمتر از طول آلت تناسلی قابل استفاده کم می کند. اگر با عمل جراحی این پرده برداشته شود، به همان میزان به طول آلت تناسلی قابل استفاده اضافه می شود. گاهی این پرده اگر خیلی ضخیم و بزرگ باشد، سبب ایجاد مشکل در عمل دخول می گردد. آلت تناسلی پرده دار را به گردن بوقلمون نیز تشبیه می کنند.

 

آلت تناسلی پرده دار در بالغین سبب مشکلات زیر می شود:
• کوتاهی آلت تناسلی که به آن کوتاهی آلت تناسلی کاذب می گویند
• ایجاد ناراحتی حین نزدیکی
• مشکل در استفاده از کاندوم
• کجی آلت تناسلی
• استرس روانی به علت ظاهر نامناسب
این بیماری نوع اکتسابی نیز دارد که ناشی از ختنه است. اگر هنگام ختنه کردن پوست زیادی برداشته شود، سبب ایجاد یک پرده ما بین کیسه بیضه و آلت تناسلی خواهد شد. معولا پسران پس از رسیدن به سن بلوغ متوجه غیرطبیعی بودن دستگاه تناسلی خود می شوند، گاهی نیز پس از ازدواج به علت ایجاد شدن مشکلاتی فرد در پی حل کردن مشکل خود می افتد.
درمان
درمان این بیماری با عمل جراحی پلاستیک است. بسته به نوع و بزرگی پرده، از روش های جراحی متفاوت استفاده می شود. در جامعه ما خیلی به ندرت والدین نسبت به اصلاح مشکل فرزند خود اقدام می کنند (البته موارد خفیف نیاز به اقدامی خاصی ندارند.) و بیشتر در سنین بزررگسالی مردها به دنبال حل کردن مشکل خود می باشند. در شکل 6 شماره آلت تناسلی پرده دار قبل و بعد از اصلاح جراحی نشان داده شده است.

  • بدون دیدگاه
  • 2014-12-13
https://www.rahafun.com/?p=44389
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا