بهترین خوراکی های برای درمان آرتروز

بهترین خوراکی های برای درمان آرتروز
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بهترین خوراکی های برای درمان آرتروز

آرتروز

 

طبیعت علیه آرتروز

التهاب یک مکانیسم دفاعی و اقدام هوشمندانه بدن به عفونت و آسیب است که سلول های ایمنی و مواد مغذی را به محل آسیب دیده انتقال می دهد و بافت ملتهب را به سمت ترمیم و بهبودی هدایت می کند. پزشکان در حال بررسی راه های کاهش عوارض ناخوشایند التهاب مزمن هستند زیرا میتواند به بدن آسیب برساند. بیماری آرتروز یا همان التهاب مزمن مفاصل یکی از این عارضه هاست که روش های درمان آن هنوز هم مورد بررسی هستند. همانطور که می دانید این بیماری باعث تورم و دردناک شدن مفصل ها می شود. پزشکان دریافته اند پنج ماده غذایی ضد التهاب می توانند از کاهش این عوارض جلوگیری کنند.

کاهش امگا ۶ و افزایش امگا ۳: میزان امگا ۶ نسبت به امگا ۳ در سبد غذایی بیشتر مردم ۱۰برابر بیشتر است و همین موضوع می تواند خطر التهاب را افزایش دهد زیرا زیاد مصرف کردن مواد حاوی امگا ۶ به عنوان اسید چرب و دریافت اندک مواد غذایی دارای امگا۳ به عنوان یک اسید چرب دیگر، از دلایل بروز التهاب در بدن است. محققان به بیماران مبتلا به آرتروز توصیه می کنند با خوردن تخم کتان، گردو، انواع ماهی مانند سالمون، ساردین، قزل الا و مکمل های روغن ماهی مقدار بیشتری اسید چرب امگا ۳ به رژیم غذایی خود بی فزایند. بد نیست بدانید مغزها، دانه ها و روغن های گیاهی از جمله مواد حاوی امگا۶ هستند.

چای سبز: البته منظور ما این نیست که تنها از چای سبز به عنوان نوشیدنی استفاده کنید اما نوشیدن روزی سه فنجان چای سبز به دلیل ترکیبات خاصی که برای بهبود ساختار مفاصل و رفع التهاب در این نوشیدنی وجود دارد توصیه می شود.

روغن زیتون بودار: جای دادن میوه زیتون و روغن زیتون بودار که دارای ترکیبات ضد التهاب هستند در رژیم غذایی روزانه می تواند از شدت آرتروز بکاهد. روغن زیتون های بی بو و تصفیه شده خواص بسیار کمتری دارند.

میوه و سبزی های تیره: خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان نیز به این بیماران کمک می کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوانی در میوه ها و سبزی هایی که رنگ تیره دارند، یافت میشود. بدون صرف هزینه گزاف می توانید مقادیر بالایی از آنتی اکسیدانها را با خوردن مقدار کمی اسفناج، بروکلی، زردآلو، زغال اخته، طالبی کدو حلوایی، فلفل،، سیب زمینی گیلاس، خرمالو و کلم، کدو ، آلو، هندوانه، هویج، گل کلم ،شلغم، توت فرنگی و تمشک به بدن خود برسانید.

ادویه: خواص ضد التهابی ادویه ها اثبات شده است. حتی اگر علاقه ای به غذاهای تند ندارید هم نمی توانید از معجزه این گروه از مواد طبیعی صرف نظر کنید. به همین دلیل بهتر است هنگام طبخ غذاها کمی هم از زنجبیل، سیر، دارچین یا زردچوبه استفاده کنید. متخصصان تغذیه نوشیدن مخلوط آب هویج با آب سیب و زنجبیل را هم برای بهبود التهاب بسیار مفید ارزیابی می کنند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-16
https://www.rahafun.com/?p=69207
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا