با فواید کاهو بیشتر آشنا شوید 

با فواید کاهو بیشتر آشنا شوید 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

با فواید کاهو بیشتر آشنا شوید

کاهو

 

خاصیت کاهو
کاهو انواع مختلفی دارد اما در هر حال این سبزی خوشمزه حاوی میزان زیادی آب، ویتامین و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، ویتامین K، آهن، ویتامین C، ویتامین A و پروتئین است.

کاهو انواع مختلفی دارد اما در هر حال این سبزی خوشمزه حاوی میزان زیادی آب، ویتامین و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، ویتامین K، آهن، ویتامین C، ویتامین A و پروتئین است. کاهو هر چه سبزتر باشد بهتر است. در ادامه با گوشه ای از خواص این سبزی مفید آشنا می شوید.

کم کالری و بدون چربی

اگر دچار کالری هراسی هستید بدانید که هر ۱۰۰گرم کاهو حدود ۱۲ کالری است. به همین دلیل می توان این سبزی را همراه خوب لاغری و تناسب اندام دانست. کاهو فاقد چربی است و شما می توانید با خیال راحت از آن مصرف کنید. این سبزی پرخاصیت حاوی فیبر و سلولز است. بنابراین علاوه بر اینکه شما را به خوبی سیر می کند باعث بهبود گوارش نیز می شود. همین تاثیر نیز باعث می شود که در کوتاه مدت به راحتی وزن کم کنید. فیبرها همچنین باعث دفع اسیدهای صفراوی می شود.

برای داشتن قلبی سالم

ویتامین C و بتاکاروتن موجود در کاهو از اکسایش کلسترول پیشگیری می کنند. در نتیجه امکان تجمع پلاک ها و تشکیل لخته کاهش پیدا می کند. توصیه می کنیم سالاد سزار را دریابید. چون حاوی مواد مغذی سالم برای سلامت قلب است. ۵۰۰گرم کاهو حاوی ۴۰درصد نیاز روزانه ما به اسید فولیک است و ۱۰درصد نیاز روزانه به فیبر را تامین می کند. نتایج پژوهش های محققان فرانسوی نشان می دهد هرچه جذب اسیدفولیک از طریق مواد غذایی بالاتر باشد خطر ابتلا به سکته مغزی و بروز بیماری های قلبی عروقی کاهش پیدا می کند.

خاصیت آلکالینه

مواد معدنی موجود در کاهو به دفع توکسین ها یا همان مواد سمی بدن کمک کرده و تعادل اسیدی بازی را حفظ می کند. در صورت تعادل اسید و باز، بدن شما انرژی زیاد، پوست شفاف تر و سالم تر و خواب راحت تری را تجربه خواهد کرد.

مقابله با سرطان

نتایج پژوهش های انجام شده نشان می دهد که کاهو خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد. به عقیده محققان مصرف منظم کاهو یعنی چندین مرتبه در هفته باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه می شود.

مقابله با بیماری های نورودژنراتیو

ترکیبات موجود در کاهو باعث حفاظت هر چه بیشتر از نورون ها یا همان سلول های عصبی می شوند و به این ترتیب از ابتلا به برخی بیماری های نورودژنراتیو مانند آلزایمر پیشگیری می کنند. البته محققان معتقد هستند که نیاز به بررسی های تکمیلی برای اثبات تاثیر این سبزی روی انسان همچنان وجود دارد.

مقابله با بی خوابی

متاسفانه هر روز به تعداد افرادی که از بی خوابی رنج می برند افزوده می شود. مایع سفید رنگی که با خرد کردن کاهو سرازیر می شود «لاکتوکاریوم» نامیده می شود. لاکتوکاریوم خواص آرامبخش مشابه مواد مخدر دارد اما فاقد عوارض جانبی آن است. کافی است چند برگ کاهو میل کنید یا آب کاهو بنوشید تا خوب بخوابید.

کاهو را با سس سرکه میل کنید

کاروتنوئیدها به همراه میزان اندکی چربی بهتر جذب بدن می شوند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که مصرف سالاد فصل تشکیل شده از کاهو، گوجه فرنگی، هویج، اسفناج و غیره به همراه سس سرکه وینگرت میزان زیادی کاروتنوئید جذب خون می کند. چربی موجود در سرکه وینگرت باعث می شود که کاروتنوئیدها بهتر جذب بدن شوند.

برای تقویت چشم ها

ترکیب کاهو، اسفناج، کلم قرمز و غیره بتاکاروتن، ویتامین A، لوتئین و زئاگزانتین خوبی به بدن می رسانند که همگی برای داشتن چشم های سالم مورد نیاز هستند. ویتامین A به تقویت دید شبانه کمک زیادی می کند. لوتئین و زآگزانتین دو رنگدانه طبیعی هستند که به فیلتر شدن نور شدید کمک می کنند. افزودن مقداری هویج رنده شده به سالادتان ویتامین های مورد نیاز چشم ها را به میزان زیادی تامین می کند.

 

کاهو

 

شاخص گلیسمی پایینی دارد

شاخص گلیسمی کاهو بالا نیست. از آنجایی که این سبزی کالری اندکی دارد شاخص گلیسمی آن نیز بسیار پایین است. این قبیل مواد غذایی برای افرادی که نگران قند خون خود هستند بسیار مناسب است.

طعم دلچسبی دارد

کاهو با وجود اینکه کم کالری است اما طعم دلچسب و کمابیش شیرینی دارد. این سبزی پرخاصیت علاوه بر اینکه سالم است لذت فراوانی به مصرف کننده می دهد. ترکیب کردن آن با سبزیجات دیگری مانند کلم، خیار، گوجه فرنگی، کلم قرمز و غیره علاوه بر افزایش طعم آن باعث جذب مواد معدنی و ویتامین های بیشتری می شود.

حاوی پروتئین های کامل

۲۰درصد کالری موجود در کاهو به پروتئین های موجود در آن مربوط می شود. برای کامل کردن یک وعده غذایی حتما کاهو میل کنید.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-23
https://www.rahafun.com/?p=69408
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا