بازیگرانی که با مادرشان وارد سینما شدند؟

بازیگرانی که با مادرشان وارد سینما شدند؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بازیگرانی که با مادرشان وارد سینما شدند؟

بازیگرانی که با مادرشان وارد سینما شدند؟

سینماگرانی  هستند که فرزندانشان در حوزه‌های مختلف سینما فعالیت دارند و بسیاری از آنها به واسطه‌ فعالیت‌ هنری مادرشان وارد حرفه‌شان شده‌اند.

پگاه آهنگرانی، باران کوثری، لیلا حاتمی، غزل شاکری، آتیلا پسیانی، امیرشهاب رضویان، ثریا قاسمی، نورا هاشمی، مهراوه و ملیکا شریفی‌نیا، رفیع پیتزو کیومرث پوراحمد از جمله‌ سینماگرانی هستند که مادرشان نیز فعالیت هنری داشته یا دارند.

.

.

پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی بازیگر سینما که در جشنواره گذشته فیلم فجر برای فیلم «دربند» بازیگر برگزیده شد، فرزند منیژه حکمت تهیه‌کننده و کارگردان سینما و جمشید آهنگرانی کارگردان و طراح صحنه سینمای ایران است.

.

.

.

باران کوثری

باران کوثری

باران کوثری دیگر بازیگر جوان سینما هم فرزند رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما و جهانگیر کوثری از تهیه‌کنندگان سینماست که از کودکی فعالیت بازیگری‌اش را آغاز کرده است.

.

.

.

.

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی بازیگر مطرح سینمای ایران نیز فرزند زهرا حاتمی (زری خوشکام) بازیگر قدیمی سینمای ایران و همچنین زنده یاد علی حاتمی فیلم‌ساز نامی سینمای ایران است.

.

.

.

.

آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی

غزل شاکری بازیگرسینما نیز که فعالیتش را با «گلنار» از سنین کودکی آغاز کرد و سال گذشته نیز فیلم «آیینه‌های روبرو» را در حال اکران داشت فرزند فرشته طائرپور تهیه‌کننده باسابقه‌ سینما است.

آتیلا پسیانی هم از بازیگرانی است که فعالیتش را سال‌های بسیار دور با مجموعه تلویزیونی «محله‌ بروبیا» آغاز کرده و امروز حضور فعالی در سینما دارد. او فرزند زنده‌یاد جمیله شیخی بازیگر پیشکسوت سینما است.

آتیلا پسیانی همچنین خودش به عنوان پدر، دو فرزندش ستاره و خسرو پسیانی را به تئاتر و سینما آورده است.

.

.

.

.

ثریا قاسمی

ثریا قاسمی

امیر شهاب رضویان کارگردان سینما از معدود سینماگرانی است که مادرش رابعه مدنی از طریق او وارد دنیای بازیگری شده و «بوسیدن روی ماه» از آخرین فعالیت‌های او محسوب می‌شود.

کیومرث پوراحمد دیگر کارگردان سینما نیز چنین وضعیتی دارد و مادرش زنده یاد پروین‌دخت یزدانیان را سال‌ها پیش با مجموعه‌ «قصه‌های مجید» وارد دنیای بازیگری کرد که این فعالیت تا سال‌ها پیش ادامه داشت.

ثریا قاسمی از بازیگران سینما، فرزند زنده یاد حمیده خیرآبادی رکوردار بازیگری در سینمای ایران است که در سنین نوجوانی وارد فعالیت هنری شده است.

.

.

.

.

مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا

نورا هاشمی که بازی در فیلم‌های «جیب‌بر خیابان جنوبی»، «عروس افغان» و «حوالی اتوبان» را در کارنامه‌اش دارد فرزند گلاب آدینه و مهدی هاشمی دو بازیگر موفق سینما است.

مهراوه و ملیکا شریفی‌نیا نیز که از بچگی فعالیت بازیگری را آغاز کرده‌اند فرزندان آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی‌نیا از بازیگران سینما هستند.

رفیع پیتزهم که به عنوان کارگردان در خارج از کشور فعالیت دارد و دو فیلم «زمستان است» و «شکارچی» را در ایران ساخته است، فرزند ملک‌جهان خزاعی طرح صحنه باسابقه‌ سینمای ایران است.

از رقیه چهره آزاد و پروین سلیمانی نیز دو یادگار در سینمای ایران مشغول به کار هستند، افسانه چهره‌آزاد و ماه چهره خلیلی که به ترتیب نوه این دوبازیگر فقید سینما هستند.

  • بدون دیدگاه
  • 2013-07-04
https://www.rahafun.com/?p=15874
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا