اولین عامل مرگ و میر در ایران را بشناسید

اولین عامل مرگ و میر در ایران را بشناسید
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

اولین عامل مرگ و میر در ایران را بشناسید

مرگ و میر

 

اولین دلیل مرگ ایرانی ها را بشناسید
به نظر شما با فراگیر تر شدن مریضی های قند و چربی خون و سکته های قلبی و افزایش تصادف ها علت مرگ ایرانی ها اکثر به چه دلیلی میتواند باشد؟ معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به علل مرگ ایرانیان, گفت; طبق آمارها از هر ۱۰ ایرانی بالای ۱۸ سال, ۹ نفر دچار کم تحرکی میباشند و یک نفر سیگار می کشد.

پزشک علیرضا رئیسی در ستاد فوق العاده فعالیت‌های ورزش دانش آموزی در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷ که در وزارت تعلیم و پرورش برگزار شد با بیان این که از هر دو ایرانی بالای ۱۸ سال یک نفر چاق و از هر ۱۰ تن یک نفر فشار خون دارد, گفت; همین طور از هر ۱۰ نفر ایرانی بالای ۱۸ سال یک نفر دچار قند خون بالاست و گرچه بیشترین آمار مربوط به دیابت نوع دوم هست که به کم‌تحرکی مرتبط هست.

وی افزود; هم‌چنین از هر ۱۰ ایرانی بالای ۱۸ سال ۹ نفر دچار کم تحرکی میباشند, یک نفر سیگار میکشد و از هر ۱۰ ایرانی دو نفر الکل مصرف می کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت, مریضی‌های قلبی و عروقی را اولین علت مرگ‌ومیر ایرانیان دانست و عنوان کرد; با کمک تعلیم و پرورش طرح مدارس مروج سلامت را کلید زدیم که در ۱۸ هزار مدرسه به اجرا درآمد و در آن به جنبش فیزیکی دقت داشتیم. هم‌چنین از هر ۱۰ محصل یک نفر را بعنوان سفیر سلامت انتخاب کردیم که مروج سلامت باشند.

رئیسی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در خصوص سلامت دانش آموزان را انجام مطالعه‌ای پیرامون تعدادی از مدارس درمورد شیوع چاقی دانست و گفت; این مطالعه از جانب ۵۴ دانشگاه علوم پزشکی انجام و مشخص شد که شیوع چاقی در دانش‌آموزان در شهرها دو برابر مدارس روستایی هست.

هم‌چنین آمارها نشان داد ۲۱ درصد دانش‌آموزان پسر و ۲۰ درصد دانش ‌آموزان دختر مبتلا به چاقی شکمی میباشند, ۱۳.۷ درصد آن ها دست کم ۳۰ دقیقه در روز فعالیت فیزیکی می کنند و ۷٫۴ درصد هیچ فعالیتِ فیزیکی ندارند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-03
https://www.rahafun.com/?p=69789
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا