انواع کاندوم و نحوه استفاده از کاندوم

انواع کاندوم و نحوه استفاده از کاندوم
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

انواع کاندوم و نحوه استفاده از کاندوم

 

عکس انواع کاندوم

 

انواع کاندوم و نحوه استفاده از کاندوم

 

کاندوم چیست؟

کاندوم به عنوان یک وسیله پیشگیری از بارداری راه عبور عفونت ها را در زمان نزدیکی جنسی مسدود می کند همچنین جزء یکی از روشهای جلوگیری از بارداری است که مانع از رسیدن اسپرم ها به رحم می شود.

کاندوم پوشش پلاستیکی نرمی است که قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و توسط مرد هنگام نزدیکی استفاده می شود به این صورت که قبل از شروع نزدیکی بر روی آلت تناسلی در حالت نعوض  Erection) ) کشیده شده و بدین ترتیب از ریخته شدن مایع منی که حاوی اسپرم ( سلول های جنسی مرد) است به داخل دستگاه تناسلی زن (واژن و رحم) جلوگیری می کند . اگر اسپرم مرد با تخمک (سلول جنسی زن) ترکیب شود حاملگی رخ می دهد و کاندوم از این امر جلوگیری می کند.

 

کاندوم‌ها تا چه حد موثر هستند؟

اگر از نظر جنسی آدم فعالی هستید، استفاده از انواع کاندوم می‌تواند موضوع مرگ و زندگی شما باشد. ثابت شده‌است که کاندوم به عنوان بخشی از رابطه جنسی سالم، از شما در برابر HIV / AIDS، و همچنین انواع مختلف سایر بیماری‌های منتقله‌ی جنسی (STDs)، از جمله هپاتیت B، سوزاک، سیفلیس و ویروس‌هایی که باعث بروز زگیل‌های تناسلی می‌شوند، محافظت می‌کند. البته این تکه لاستیک در جلوگیری از حاملگی ناخواسته نیز موثر است.

چقدر موثر هستند؟ مارکوس اشتاینر دارای مدرک PhD و MSPH، و یک متخصص همه‌گیر‌شناسی در سازمان بین‌المللی بهداشت خانواده و نویسنده‌ی یک فصل از کتاب درسی «فناوری پیشگیری» در رابطه با کاندوم، می‌گوید: پاسخ به این سوال به طرز شگفت‌آوری دشوار است.

اشتاینر می‌گوید: «کاندوم‌ها تنها در صورتی تاثیرگذار هستند که به طور مداوم و درست استفاده شوند و بررسی این موضوع در میان آدم‌ها دشوار است. مطالعات برآورد می‌کنند که احتمال بارداری در ۱۰۰ زوج که از کاندوم به طور مداوم و درست استفاده می‌کنند، در طول نخستین سال استفاده ۲٪ است. با این حال، در زندگی واقعی، هم آدم‌ها و هم کاندوم‌ها ممکن است دچار خطا شوند. میزان واقعی بارداری ناخواسته در میان زوجین با استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بارداری نزدیک به ۱۵ درصد است.

در مورد بیماری‌های منتقله از راه جنسی چه‌طور؟ باز هم، کاندوم تنها در صورتی تاثیرگذار است که به درستی و به طور مداوم استفاده شود. به هر حال، زمانی که از آنها به طور دائمی و درست استفاده شود، می‌توانند به طور چشمگیری خطر ابتلا به عفونت‌های جدی را کاهش دهند. کارشناسان بهداشت معتقدند که استفاده‌ی گسترده از انواع کاندوم به پیشگیری از بیماری ایدز در بسیاری از نقاط جهان کمک شایانی می‌کند. برخی مطالعات نشان می‌دهند که کاندوم در جلوگیری از انتقال HIV به میزان بیش از ۹۰٪ موثر است.

 

انواع کاندوم مردانه و زنانه موجود در بازار

اگر شما به اندازه‌ی کافی خوش‌شانس هستید که به دوست خوب ما یعنی کاندوم نیاز دارید، خوب است کمی در مورد گزینه‌های موجود انواع کاندوم در بازار اطلاعات داشته باشید. حتی اگر قرار نیست به این زودی‌ها از آن استفاده کنید، باز هم خوب است یاد بگیرید که چه گزینه‌هایی در دسترس دارید. بنابراین با انواع کاندوم که در داروخانه ها و فروشگاه اینترنتی کاندوم یافت می‌شوند آشنا خواهید شد. بعضی از آنها صرفا برای لذت و تفریح هستند، برخی از آنها کاربردی هستند، و بعضی‌ها فقط عجیب و غریب هستند!

 

عکس انواع کاندوم

 

 

1: کاندوم استاندارد کلاسیک

هیچ چیز خاصی در این مورد وجود ندارد، فقط همان کاندوم‌های معمولی لاتکس که می‌شناسید. آنها معمولا حاوی روان‌کننده‌ی بر پایه‌ی آب هستند و مانند بیشتر انواع کاندوم موجود در این فهرست انواع کاندوم ، در اندازه‌های مختلفی در دسترس هستند.

 

2:کاندوم های بافت‌دار و زبر  ( کاندوم خاردار)

این کاندوم‌ها به طور معمول خاردار هستند و برآمدگی‌های هلالی، شیارها و نواره‌های برجسته‌ای در آنها دیده می‌شود. آنها برای افزایش لذت، گاهی اوقات برای مرد و گاهی اوقات برای زن و گاهی اوقات برای هر دو طراحی شده‌اند. چی از این بهتر!

 

3: کاندوم های فرانسوی ( کاندوم فضایی)

این کاندوم‌ها که یکی دو (یا چند در بعضی موارد) گام فراتر از کاندوم‌های بافت‌دار هستند، به طور معمول به عنوان کاندوم‌های فرانسوی شناخته می‌شوند. آنها به شکل‌های مختلف و با اندازه‌های مختلف در دسترس هستند و فقط به درد لذت و تفریح بیش‌تر می‌خورند (به عنوان مثال آنها هیچ شکلی از محفاظت را ارائه نمی‌دهند). این مدل کاندوم‌ّها شکلی از برآمدگی، قلمبه‌شدگی یا برجستگی دارند. برخی از آنها حتی از ژله درسته شده‌اند یا به شکل حیوانات هستند. باید آنها را ببینید تا باور کنید. می‌توانید این نوع کاندوم را در گوگل جست‌وجو کنید و شکل جالب آن را ببینید.

 

4:کاندوم های کیسه‌دار

این یکی، نوعی کاندوم لذت‌دهنده بین مدل بافت‌دار و مدل فرانسوی است. کاندوم‌های کیسه‌دار دارای نوعی نوک کیسه‌ای یا شکل پیچ‌خورده‌ای هستند که به احساس و لذت فرد اضافه می‌کنند. معمولا به طور کامل از شما در برابر بارداری و بیماری‌های جنسی محافظت می‌کنند، اما بهتر است قبل از استفاده از هر کاندومی، آن را چک کنید تا مطمئن شوید.

5: کاندوم های سرپهن

این کاندوم‌ها در انتها گشاد‌تر هستند، بنابراین برای مردانی مناسب هستند که سر آلت‌شان تا حدی بزرگ‌تر از بدنه است. عرض سر این نوع کاندوم تا حدود ۵۸ میلی‌متر یا بیش‌تر است، در مقایسه با کاندوم‌های معمول که سرشان ۵۲ میلی‌متر عرض دارد.

 

6:کاندوم های فوق‌العاده نازک

همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، این کاندوم‌ها بسیار نازک هستند. آنها به اندازه‌ی باقی انواع کاندوم ها ایمن هستند، اما طوری طراحی شده‌اند که احساس طبیعی‌تری داشته باشید، تقریبا طوری که انگار اصلا کاندوم نپوشیده‌اید.

 

7: کاندوم های فوق‌العاده ایمن

این نوع کاندوم در مقایسه با کاندوم‌های فوق‌العاده نازک، ضخیم‌تر و قوی‌تر است، اما سازندگان آن احساس فرد را اصلا در نظر نگرفته‌اند. کاندوم فوق‌العاده ایمن برای کسانی ایده‌آل است که تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند و می‌خواهند کاملا خیال‌شان راحت باشد.

 

8: کاندوم های بی‌حس کننده و یا کاندوم تاخیری :

برای کسانی که می‌خواهند رابطه‌ی جنسی حودشان را کش بدهند، این کاندوم بهترین گزینه است. این کاندوم‌ها حاوی روغن مخصوصی هستند که کمک می‌کند رسیدن به اوج لذت حسی در شما کنترل شود و به این ترتیب سبب می‌شود که رابطه‌ی حنسی‌تان زود تمام نشود.

 

9:کاندوم های گرم‌کننده (یا تحریک‌کننده)

روی کاندوم‌های گرم‌کننده لایه‌ی خاصی از روغن‌های معدنی وجود دارد که به‌تدریج برای ایجاد احساسات لذت‌بخش برای هر دو طرف گرم می‌شود. این گرمای ملایم برای افزایش صمیمیت و افزایش احساس طراحی شده‌است.

 

10: کاندوم هایی که حالت مور مور روی پوست ایجاد می‌کنند.

این کاندوم‌ها مانند کاندوم‌های گرم‌کننده حاوی لایه‌ای از روان‌کننده‌ی ویژه‌ای هستند که برای افزایش لذت هر دو طرف طراحی شده‌اند، اما نتیجه این است که به جای گرم کردن یک احساس مورمور شدن روی آلت ایجاد می‌کند.

 

11: کاندوم های طعم‌دار

بدیهی است که این نوع کاندوم مخصوص کسانی است که به رابطه‌ی جنسی دهانی علاقه دارند (و چه کسی به این نوع رابطه علاقمند نیست؟) اما می‌توانید آن را برای رابطه‌ی جنسی معمولی هم استفاده کنید. طعم این نوع کاندوم می‌تواند متفاوت باشد اما انواع رایج‌تر آن عبارتند از موز، شکلات و توت‌فرنگی، اما گاهی اوقات می‌توانید طعم‌های منحصر به فردتری هم پیدا کنید مانند بیکن یا سیر!

 

12: کاندوم های رنگی

هیچ توضیحی واقعا لازم نیست. آنها کاندوم هستند و رنگ‌های مختلفی دارند. اگر از کاندوم‌های بی‌رنگ و همیشگی خسته شده‌اید، خوب است که بدانید گزینه‌هایی وجود دارند که می‌توانند آلت تناسلی شما را هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر کنند.

 

13: کاندوم های شب‌رنگ که در تاریکی می‌درخشند

برای زمانی که کاندوم‌های رنگارنگ نرمال، کافی نیستند، می‌توانید از این نوع کاندوم استفاده کنید تا آلت تناسلی‌تان در تاریکی بدرخشد. هنگامی ‌که چراغ‌ها خاموش هستند، واقعا به دردتان می‌خورد، البته بسیار عجیب و غریب است که ببینید یک آلت تناسلی در تاریکی این طرف و آن طرف می‌رود. عجیب نیست؟!

 

14: کاندوم های غیر لاتکس

اگر شما یا شریک زندگی‌تان به لاتکس حساسیت دارید، گزینه‌های پیشگیرانه‌ی دیگری نیز وجود دارند. کاندوم‌های بدون لاتکس در فرم‌های مختلف در دسترس هستند، به ویژه پلی‌اورتان، پلی‌ایزوپرن، و حتی پوست بره (که البته آن‌قدری که به نظر می‌رسد عجیب و غریب نیست).

 

15:کاندوم های بدون مواد روان‌کننده

کاندوم بدون مواد روان‌کننده و روغن برای رابطه‌ی جنسی دهانی یا برای کسانی که به این مواد حساسیت دارند یا نوع خاصی از مواد روان‌کننده را ترجیح می‌دهند، ایده‌آل است.

 

16:کاندوم ها زنانه

کاندوم‌ها فقط برای مردان ساخته نمی‌شوند. کاندوم‌های زنانه نیز وجود دارند. یک کاندوم زنانه اساسا کیسه‌ای است که در واژن قرار داده می‌شود و حلقه‌ای انعطاف‌پذیر در انتها دارد. انتهای بسته‌ی این نوع کاندوم در داخل قرار می‌گیرد، و انتهای باز آن در خارج از دهانه‌ی واژن قرار می‌گیرد. این مدل مانند کاندوم‌های مردانه عمل می‌کند، اما بزرگتر است و کاندوم در داخل بدن زن جای می‌گیرد نه روی آلت تناسلی مرد. فقط فکر نکنید که می‌توانید یک کاندوم طبیعی را در داخل بدن همسرتان قرار دهید و از آن به همان شیوه استفاده کنید؛ چرا که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست!

 

 

نحوه استفاده از کاندوم مردانه:

نحوه استفاده از کاندوم مردانه-هر بسته کاندوم را باید در همان زمانی که قرار است استفاده شود باز نمود و قبل از استفاده باید کاندوم را با کمی باد کردن (فوت کردن) کنترل کرد که سوراخ و یا پاره نباشد.هنگام مصرف باید دقت نمود کاندوم در اثر تماس با ناخن پاره یا سوراخ نشود.از آنجا که در ترشحات مرد قبل از انزال نیز مقداری اسپرم وجود دارد قبل از آغاز مقاربت باید کاندوم روی آلت تناسلی در حال نعوض کشیده شود و اگر از کاندوم تنها هنگام انزال استفاده شود احتمال حاملگی وجود خواهد داشت .هنگام استفاده از کاندوم باید فضای خالی انتهای آن را جهت تخلیه هوا فشار داد سپس کاندوم را باید به طریقی روی آلت تناسلی کشید که این فضای خالی گوچک در انتهای ان باقی بماند تا به هنگام انزال مایع منی در این فضا جمع شده و از ریخته شدن ان به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری شود.بنابراین نوک آن تا انتها نباید کشیده شود.کاندوم باید تمام طول آلت تناسلی را تا قاعده آن بپوشاند.این کار از نشت مایع منی به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری می کند.

در صورت احساس پارگی یا سوراخ شدگی کاندوم هنگام نزدیکی بلافاصله باید آلت تناسلی به همراه کاندوم خارج شده و از یک کاندوم جدید استفاده شود.

بلافاصله پس از انزال در حالی که آلت تناسلی هنوز در حال نعوض است به همراه کاندوم روی ان می بایست از دستگاه تناسلی زن خارج شود.جهت جلوگیری از سر خوردن کاندوم باید در حالی که با دست کاندوم روی آلت نگه داشته شده است عمل خروج انجام گیرد.بعد از خارج کردن کاندوم جهت اطمینان از اینکه کاندوم سوراخ نشده است باید درون انرا از آب پر نمود.و در صورت سوراخ یا پاره شدن کاندوم باید از روش اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده نمود.

 

حساسیت به لاتکس:

جهت افراد حساس٬ کاندومی هیپوآلرژنیک از الاستومر ترموپلاستیک صناعی و نوع دیگری که از پلی اورتان است موجود می باشد که هر دو علیه STD محافظت می کنند.دومی شانس پارگی به مراتب بیشتری نسبت به جنس لاتکس دارد (۴/۸% در مقابل ۲/۳%) . کاندوم های ساخته شده از غشاهای طبیعی مثل روده گوساله در مقابل STD محافظ نیستند.

 

مزایای استفاده از کاندوم:

۱.کاندوم برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی مانند : سیفلیس ٬ سوزاک ٬ ایدز ٬ هپاتیت ٬ هرپس ٬ عفونت های گنوره ٬ تریکومونا ٬ کلامیدیا و …مفید است.

۲.در مردانی که دچار انزال زودرس(Premature Ejaculation)  هستند و تحریک پذیری زیادی دارند کاندوم موثر است زیرا تحریک پذیری را کمی به تاخیر می اندازد و حساسیت سر پنیس را کم می کند و موجب تاخیر در انزال و حفظ نعوض می شود .

۳.در صورت وجود حساسیت زن نسبت به مایع منی مرد کاندوم روش مناسبی است.

۴. استفاده از کاندوم احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم (سرویکس) را کاهش می دهد که به علت مسدود کردن انتقال HPV می باشد .

۵.در تمامی آقایان با هر شرایط سنی کاندوم قابل استفاده می باشد.

۶.کاندوم از جمله کالاهای ارزان می باشد و دسترسی به آن آسان است.

۷.گاهی مردان قدرت حفظ آلت تناسلی را برای ادامه نزدیکی ندارند . برای مثال در افراد پیر یا کسانی که اعمال جراحی در قسمت تحتانی شکم داشته اند با استفاده از کاندوم در این افراد قسمت حلقه ای انتهای کاندوم به صورت یک تورنیکه ضعیف اثر می کند و می تواند به حفظ نعوظ کمک کند.

۸. گاهی بعضی از مردان یا زنان به واسطه مسائل خاص تمایل به تماس مستقیم آلت با مخاط واژن را ندارند.کاندوم می تواند راه حلی برای اینگونه مسائل باشد.

 

معایب استفاده از کاندوم :

۱. کاندوم یکبار مصرف است.

۲. دائمی نیست و نیاز به تکرار دارد.

۳.کاندوم ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت به صورت خارش٬ راش و دانه جلدی کند

۴. برای استفاده از کاندوم باید تجربه داشت تا خارج نشود.

۵. ممکن است کاندوم در حین عمل مقاربت پاره شود .

 

نکات مهمی که در هنگام استفاده از کاندوم باید در نظر داشته باشید :

-کاندوم ها را دور از حرارت ٬ نور و رطوبت نگهداری نمایید تا لاتکس کاندوم خاصیت خود را از دست ندهد و با نزدیکی پاره نشود.

-از هر کاندوم یکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد ان خود داری نمایید زیرا در این صورت احتمال حاملگی افزایش می یابد.

-قبل از مصرف کاندوم به تاریخ انقضای آن توجه نمایید و از مصرف کاندوم های تاریخ گذشته و یا کاندوم هایی که چسبناک و یا شکننده ان خودداری نمایید.

-پس از استفاده کاندوم مصرف شده رادر یک قطعه کاغذ باطله پیچیده و در کیسه زباله بیندازید.

-برای نرم کردن کاندوم از روغن ٬ وازلین و یا مواد مشابه استفاده نکنید زیرا این مواد به کاندوم آسیب رسانده و باعث خراب شدن ان می شوند.در این صورت احتمال حاملگی با کاندوم افزایش می یابد .

-هر چند این روش پیشگیری از بارداری روش موثری است ولی احتمال حاملگی با ان از قرص بیشتر است .

 

کاندوم زنانه (Vaginal pouch):

کاندوم زنانه-تنها نوع کاندوم زنانه موجود در بازار به نام FC به فروش میرسد.غلافی از جنس پلی اورتان است که در هر انتهای خود حلقه ای قابل انعطاف دارد.حلقه باز کاندوم زنان بیرون واژن باقی می ماند و حلقه داخلی بسته و مثل دیافراگم زیر سمفیز قرار می گیرد.اثر کاندوم زنانه در حفاظت از انتقال بیماری های جنسی نسبت به کاندوم مردانه کمتر است اما در هر حال کاندوم زنان نسبت به ویروس های ایدز ٬ سیتومگالوویروس و هپاتیت B غیر قابل نفوذ است . شانس جابجایی و لیز خوردن آن کمتر از کاندوم مردانه است (۳% در مقابل ۸-۳%) اما متاسفانه میزان حاملگی با آن بیشتر از کاندوم مردانه است.

 

منبع : کاندوم تاخیری

  • یک دیدگاه
  • 2012-09-04
https://www.rahafun.com/?p=1187
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا