افسردگی در سالمندان و راه های درمان آن

افسردگی در سالمندان و راه های درمان آن
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

افسردگی در سالمندان و راه های درمان آن

افسردگی در سالمندان و راه های درمان آن

رومیانی به افراد سالمندی که دچار افسردگی می شوند، توصیه می کند نخست حتما به یک روان شناس متخصص مراجعه کنند ولی چند راه حل ساده هم وجود دارد تا اطرافیان فرد سالمند بتوانند مقداری از حس افسردگی در سالمندشان بکاهند.

در مقاله قبل درباره علتها و علائم و تشخیص افسردگی در سالمندان اشاره کردیم در این مقاله به درمان افسردگی در سالمندی می پردازیم:

 

راهکارهایی برای درمان افسردگی سالمندان

– درمرحله اول باید شرایطی برای فرد سالمند ایجاد کنید تا از زندگی لذت ببرد. قدم زدن در فضای آزاد یا تماشای فیلم مورد علاقه یا هر کاری که سالمند به آن دلبستگی دارد، می تواند به او کمک کند. وقتی بدن یک سالمند فعال باشد، افسردگی هم از او دور می شود. استفاده از فضای سبز و آزاد برای تغییر روحیه سالمندان حتی با ویلچر برای آن هایی که توان راه رفتن ندارند تأثیر بسیاری در کاهش افسردگی دارد.

– سالمندان باید حتما برنامه منظم روزانه ای داشته باشند و در برنامه های شان، ساعت هایی برای ارتباط با دیگران مانند دوستان یا بستگان در نظر بگیرند. افراد سالمند با داشتن دوست هایی هم سن و سال خود بهتر می توانند آن ها را درک کنند و روابط اجتماعی شان تقویت خواهد شد.

– توجه ویژه اطرافیان به سالمندان هم راهکاری بسیار مهم برای کاهش افسردگی آن هاست. برای مثال توجه به خوراک و پوشاک سالمندان به آن ها حس مورد توجه بودن می دهد که باعث آرامش و خوشحالی آن ها می شود.

وقتی بدن یک سالمند فعال باشد، افسردگی هم از او دور می شود

 

کمک به  خودتان برای درمان افسردگی
اگر سالمند و افسرده هستید، احتمالا حوصله انجام هیچ فعالیت و یا دیدن فردی را ندارید اما به خاطر داشته باشید انزوا و گوشه گیری تنها باعث تشدید افسردگی شما خواهد شد . هرچه از نظر فیزیکی، ذهنی و اجتماعی فعال  تر باشید، مطمئنا احساس بهتری خواهید داشت . در این جا به چند روش  برای مقابله و جلوگیری از افسردگی اشاره می کنیم.

– از خانه بیرون بیایید : به پارک یا آرایشگاه بروید و دستی به سر و گوش خود بکشید و ناهار را با دوستان تان صرف کنید.

– با دیگران در ارتباط باشید: زمان هایی را که تنها هستید، کاهش دهید . اگر قادر به حرکت نیستید از افرادی که دوست شان دارید دعوت کنید تا به دیدن تان بیایند یا با آن ها تماس تلفنی داشته باشید.

– داوطلب کمک به دیگران شوید : کمک به دیگران یکی از بهترین راه های به دست آوردن ارزش و احترام است . با کمک به دیگران، به طور قطع میزان افسردگی تان کاهش خواهد یافت.

– می توانید مشغول یادگیری مهارتی جدید شوید : به دنبال فعالیت  هایی بروید که همیشه آرزوی انجام آن ها را داشته اید. شاید آن فعالیت ها بتوانند، خلاقیت شما را شکوفا سازند و روحیه شما را تغییر دهند.

– بخندید : خنده بر هر درد بی درمان دواست . خواندن و گوش کردن به مطالب طنز آمیز نیز می تواند روحیه شما را تقویت کند.

– ورزش کنید : اگر بیمار و ناتوان هستید راه های بسیاری وجود دارد تا قدرت بدنی خود را افزایش دهید حتی روی صندلی و ویلچر. به هر روشی که می توانید ورزش کنید تا افسردگی تان به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-01-21
https://www.rahafun.com/?p=53065
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا