اعزام بازرس ویژه برای پیگیری ازدواج پنج کودک ۱۰سال هرمزگان

اعزام بازرس ویژه برای پیگیری ازدواج پنج کودک ۱۰سال هرمزگان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

اعزام بازرس ویژه برای پیگیری ازدواج پنج کودک ۱۰سال هرمزگان|www.rahafun.com

در خصوص اقدام سازمان بهزیستی برای ازدواج پنج کودک زیر ۱۰ سال در هرمزگان گفت: این سازمان پیگیری این موضوع را وظیفه خود دانسته و به همین جهت بازرس ویژه ای را برای بررسی موضوع به این استان اعزام کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر خبر تکمیلی از این موضوع هنوز به دست نیامده است اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور با جدیت این موضوع را پیگیری و آن را آسیب شناسی خواهد کرد.
گفتنی است چندی پیش مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از ثبت شش واقعه ازدواج با زوج‌هایی کمتر از ۱۰ سال در این استان طی ۱۰ ماهه سال‌جاری خبر داد.

رضا غلام‌پور با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال‌جاری تعداد ۱۵ هزار و ۴۹۶ واقعه ازدواج در هرمزگان به ثبت رسیده، اظهار داشت: «این رقم نسبت به سال گذشته ۳٫۵۷ درصد کاهش نشان می‌دهد».

غلام‌پور ابراز داشت: «در ۱۰ ماهه سال‌جاری تعداد شش ازدواج با رنج سنی کمتر از ۱۰ سال در استان به ثبت رسیده است که این ازدوا‌ج‌ها در شهرستان‌هایی همانند بندرعباس، قشم و میناب به ثبت رسیده است».

وی همچنین ادامه داد: «در این مدت زمان ۵۳۰ واقعه ازدواج کمتر از ۱۴ سال نیز در استان به ثبت رسیده است».

بیش از ۸۰۰هزار کودک ایرانی دارای همسر هستند

،به گفته یک پژوهشگر فعال حوزه کودکان و با استناد به پیمان نامه جهانی حقوق کودک که افراد زیر ۱۸ سال را کودک دانسته، حدود هفت درصد از کودکان در سنین ۱۰ تا ۱۸ ساله کشور تا سال ۸۵ «ازدواج» کرده اند که این درصد بالغ بر حدود ۸۴۸ هزار کودک اعم از دختر و پسر می شود.

فرشید یزدانی با استناد به سالنامه منتشر شده مرکز آمار ایران که مربوط به آخرین سرشماری کشور در سال ۸۵ می شود، تعداد کودکان ازدواج کرده در سنین ۱۰ تا ۱۸ سال دارای همسر را ۸۴۸ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: حدود ۷۵۰ هزار نفر از این مجموع دختر و مابقی پسر بوده اند.

۲۵هزار نفر از ۸۴۸ هزار کودک در سنین کمتر از ۱۸ سال طلاق گرفته و حدود ۱۲ هزار نفر نیز همسران خود را از دست داده اند.

وی با بیان این که در حال حاضر ۲۵ هزار نفر از کودکانی که ازدواج کرده بودند، طلاق گرفته اند، نسبت جنسیتی این کودکان را این گونه عنوان کرد: ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر از این کودکان مرد و مابقی زن هستند.

این پژوهشگر اظهار کرد: همچنین حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر از این کودکان به دلیل مرگ، همسر خود را از دست داده اند.

یزدانی با اذعان بر این که ۴۹۰ هزار نفر از مجموع کودکان ازدواج کرده، در نقاط شهری زندگی می کنند، تعداد کودکان روستایی مزدوج را حدود ۳۵۵ هزار نفر خواند.

  • بدون دیدگاه
  • 2012-11-07
https://www.rahafun.com/?p=2487
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا