اطلاعات جامع درباره کاندوم

اطلاعات جامع درباره کاندوم
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

اطلاعات جامع درباره کاندوم
• کاندوم چیست؟
کاندوم یک پوشش پلاستیکی بسیار نازک است که پس از سخت شدن و ایستادن آلت تناسلی مرد و پیش از ورود به واژن (آلت تناسلی زنانه) روی عضوجنسی مرد کشیده می شود. از این طریق هنگام انزال مرد مایع منی در داخل غلاف کاندوم ریخته شده و مانع ازتماس اسپرم مرد با ترشح های داخل واژن شده وازرسیدن آن به دهانه رحم جلوگیری می کند.
امروزه کاندوم های زنانه نیزعرضه شده که خانم ها قبل ازنزدیکی می توانند آن را در داخل واژن خود قرار دهند.
در صورت استفاده صحیح، پزشکان کاندوم را به عنوان یک وسیله بسیار مناسب وکاملاً موثردر پیشگیری از بارداری و ابتلا به بیماری های مقاربتی می شناسند و توصیه می کنند.
کاندوم را با اسامی دیگری چون (کاپوت)، (عایق پلاستیکی) و ( غلاف) هم می شناسند.
 
• چرا باید از کاندوم استفاده کنیم؟
آنچه که امروزه نیاز به شناخت و آموزش استفاده صحیح از کاندوم را ضروری می کند، نقش موثر و اثبات شده آن در جلوگیری از بیماری های آمیزشی و از جمله ایدز می باشد. کاندوم بهترین محافظ در برابر بیماری های آمیزشی محسوب میشود. چون کاندوم صرفنظر از جنسیت افرادیکه با یکدیگر نزدیکی جنسی انجام میدهند، مانع از ارتباط و آمیختن ترشح های داخلی و یا راه پیدا کردن ویروس های احتمالی به خون شرکای جنسی می شوند که اصلی ترین راه انتقال بیماری های آمیزشی است.
استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بیماریهای مقاربتی و ایدز امری عقلانی است، چرا که ابتلا به این بیماری ها هزینه‌های درمانی سنگین و خلاهای روانی بسیاری را درپی خواهد داشت.
به علت پایین بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهی افراد اظهار میکنند که مصرف کاندوم باعث پایین آمدن لذت میشود که این فقط وهم و تفکر غلط است ومصرف کاندوم هیچ تاثیری در این پدیده ندارد.
 
• دلایل استفاده از کاندوم
۱٫ کاندوم تنها وسیله ای است که قادر به پیشگیری از بیماری های آمیزشی و از همه مهمتر ایدز است. در صورت استفاده صحیح و همیشگی
۲٫ کاندوم یکی از مطمئن ترین راه های پیشگیری از بارداری ناخواسته در صورت استفاده صحیح و همیشگی است.
۳٫ کاندوم بر خلاف بعضی از راه های پیشگیری از بارداری دارای هیچگونه عوارض جانبی نمی باشد.
۴٫ کاندوم ها درشکل ها، رنگ ها، طعم و بو، بافت ها و اندازهایی متنوع ارایه می شوند که می توانند لذت در نزدیکی را افزایش دهند.
۵٫ کاندوم را می توان به راحتی از داروخانه ها، سوپر مارکت ها و مغازه ها تهیه کرد و مانند دیگر راه های پیشگیری نیازی به نسخه پزشک ندارد.
۶٫ کاندوم مشکلات موجود در نزدیکی مانند زود ارضایی را کاهش می دهند.
۷٫ استفاده از کاندوم بسیار ساده است. تنها با کمی تمرین در مورد نحوه استفاده صحیح از آن شما قادر خواهید بود از لذت ارتباط جنسی با اطمینان خاطر کامل بهره ببرید.
۸٫ کاندوم را تنها در موقع نزدیکی و همخوابگی باید استفاده کرد. بر خلاف دیگر راه های پیشگیری که شما بایستی زمان مصرف و نوع استفاده از آن ها را مد نظر داشته باشید.
 
• نکات مهم در مورد استفاده از کاندوم:
-از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفونی کننده پزشکی (لوسیون) و مشتقات نفتی مانند وازلین برای چرب تر کردن کاندوم خودداری کنید. این مواد می توانند کاندوم را سوراخ ویا پاره کنند. تنها از ژل ها یا کرم های مخصوص و یا اسپرم کش های مکمل مخصوص که درداروخانه ها قابل دسترسی است استفاده کنید.
– بسته حاوی کاندوم را بدقت و به آرامی باز نمایید و به هیچ وجه از قیچی و اجسام نوک تیز استفاده نکنید.
– کاندوم را در حالت سخت شدن آلت تناسلی مردانه قبل از انجام نزدیکی استفاده نمایید، زیرا در ترشحات مرد قبل از انزال نیز اسپرم وجود دارد. کاندوم باید تمام طول آلت تا قاعده را بپوشاند.
– در هر بار نزدیکی از یک کاندوم جدید استفاده شود.
– از هر کاندوم فقط یک بار استفاده کنید.
– قبل از استفاده به تاریخ پایان مصرف آن توجه کنید.
– از مصرف کاندومهای تاریخ گذشته، چسبناک و شکننده بدلیل افزایش احتمال پارگی اجتناب نمایید.
– کاندومها را از حرارت، نور، فشار و رطوبت دایمی دور نگاه دارید زیرا احتمال سوراخ شدن و پارگی در آن افزایش می یابد و نمی توان به آن اطمینان کرد مثلا کیف پول جیبی شما که هر روز متحمل فشار است جای مناسبی برای نگهداری کاندوم نیست.
 
• چگونگی استفاده از کاندوم مردانه
قبل از نزدیکی و مقاربت:
۱- با دقت بسته کاندوم را باز کنید تا کاندوم پاره نشود.( از قیچی و یا چیزهای تیزمانند ناخن و یا دندان برای باز کردن آن استفاده نکنید). کاندوم را پیش از استفاده از حالت رول و پیچ خورده باز نکنید.
۲- اگر شما ختنه نکرده هستید ابتدا پوسته بالایی را عقب کشیده کاندوم را برروی آلت تا انتهای قسمت سخت آلت بکشید. دقت کنید که اگر احیاناً کاندوم را برعکس بر روی آلت قرار داده اید سعی نکنید که مجدداً آن را برگردانید. حتماً ازیک کاندوم جدید استفاده کنید.
۳- قسمت بالایی و نوک کاندوم دارای هوا می باشد. با انگشتان خود آن را نگه دارید تا هوای باقی مانده تخلیه شود و بعد کاندوم را برطول سخت آلت، ازحالت رول باز کنید. دقت کنید که هوای اضافی امکان پارگی کاندوم را بیشتر میکند.
۴- اطمینان پیدا کنید که در قسمت نوک آن جای خالی برای مایع منی وجود دارد و پاره نشده است. با کاندوم کشیده شده بر روی آلت آن را در نزدیکی وارد کنید.
۵- بعد از نزدیکی پیش از شل شدن آلت تناسلی اقدام به خروج آلت نمایید و به هنگام خروج حلقه انتهایی کاندوم را با دست نگه داشته همراه با آلت به دقت خارج کنید تا مایع داخل آن درز نکند.
۶- کاندوم را از روی آلت بیرون کشیده، در یک دستمال کاغذی پیچیده در سطل زباله بیندازید. از دفع و انداختن آن در توالت خودداری نمایید.
اطلاعات جامع درباره کاندوم

کاندوم زنانه

• کاندوم زنانه چیست؟

کاندوم زنانه دارای جنس لاستیکی بسیار نازک، نرم و لطیف و بسیار راحتی است که دو حلقه قابل انعطاف درهردو سرانتهایی آن وجود دارد. یکی از این حلقه ها کمک می کند که کاندوم در داخل واژن خانم ها در آخر رحم ثابت جای بگیرد. همزمان حلقه دیگر کاندوم بیرون واژن قرار دارد.

• کاندوم زنانه چگونه عمل می کند؟

کاندوم زنانه از نوعی پلاستیک به نام پلی اورتان (Polyurethane) ساخته شده است. پلاستیک کاندوم زنانه قسمت داخلی، گردنه و لب های بیرونی واژن (آلت تناسلی زنانه) را می پوشاند. این وسیله نیز مانند کاندوم مردانه از بارداری ناخواسته، انتقال میکروب ها و ویروس هایی که می توانند از طریق تماس جنس از جمله ویروس اچ. آی. وی. انتقال یابند، جلوگیری می کند. این وسیله می تواند تا ۸ ساعت قبل از تماس جنسی داخل واژن خانم ها جای داده شود.

• طرز استفاده کاندوم زنانه

چگونه کاندوم زنانه جای داده و استفاده می شود؟

۱- حالت راحت و مناسبی را پیدا کنید. ممکن است شما ایستاده و یک پا را بر روی یک صندلی با زانوی خم شده قرار دهید ویا بر روی زمین دراز بکشید و پا ها را از زانو جم کرده و باز کنید.

۲- یک کاندوم زنانه را به صورتی که انتهای باز آن به سمت پایین قرار دارد در دست بگیرید. با انگشت نشانه و انگشت میانه قسمت داخلی حلقه را به سمت پایین خم کنید.

۳- قسمت داخلی حلقه را با هم نگه دارید، حلقه را داخل واژن کرده وتا قسمت رحم در کانال واژن وارد کنید.

۴- وقتی که به شکل مناسب داخل واژن جای گرفت، حلقه بیرونی اندکی بیرون آویزان خواهد ایستاد. در هنگام آمیزش وقتی که آلت مردانه داخل واژن می شود این قسمت تنگ خواهد شد.

تذکر:کاندوم زنانه ممکن است که در ابتدا کمی سفت یا بسیار لغرنده باشد. قبل از استفاده برای نزدیکی و آمیزش، یکبار سعی کنید تا آنرا وارد کرده و امنحان کنید که جگونه استفاده می شود. اطمینان حاصل کنید که کاندوم در قسمت داخلی واژن عمودی و راحت بدون پیچ و تاپ جای گرفته است.

در طول مدت آمیزش

در هنگام آمیزش مناسب خواهد بود اگر آلت مردانه را هنگام ورود به سمت داخل واژن با دست داخل کاندوم زنانه هدایت کنید. حلقه خارجی ممکن است که در زمان مقاربت به سمت طرفین و یا بالا پایین حرکت کند. این حرکت مشکلی نیست.

چگونه یک کاندوم زنانه را بعد از مصرف بیرون می آورند؟

• برای نگه داشتن اسپرم درداخل کاندوم، حلقه قسمت خارجی را فشرده و بپیچانید.

• به آرامی کاندوم را به سمت خارج حرکت داده و خارج کنید.

• کاندوم استفاده شده را در سطل زباله دفع کنید. از انداختن آن در توالت خودداری کنید.

• از شستن و استفاده مجدد کاندوم خودداری کنید.

 اطلاعات جامع درباره کاندوم
 
تذکرهای ویژه درمورد استفاده از کاندوم زنانه
• در هربار نزدیکی از یک کاندوم جدید استفاده کنید.
• همیشه وقتی که تماس جنسی دارید از کاندوم استفاده کنید.
• با دقت کامل آنرا باز کنید و سمت آنرا بیابید.
• از استفاده همزمان کاندوم مردانه و زنانه خودداری کنید چون بر اثر ساییدن احتمال پارگی آن وجود دارد.
• مراقب باشید که کاندوم را با انگشت و یا چیزهای دیگر پاره نکنید.
• مواد لزج کننده و کرم های چرب کننده مناسب به اندازه کافی استفاده کنید.
• از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفونی کننده پزشکی (لوسیون) و مشتقات نفتی مانند وازلین برای چرب تر کردن کاندوم خودداری کنید. این مواد می توانند کاندوم را سوراخ ویا پاره کنند. تنها از ژل ها یا کرم های مخصوص و یا اسپرم کش های مکمل مخصوص که درداروخانه ها قابل دسترسی است استفاده کنید.
• بهانه هایی برای عدم استفاده از کاندوم
بهانه هایی که ممکن است از اشخاص بشنوید تا از استفاده کاندوم طفره روند و پاسخی که می توانید بدهید.
• آیا به من اعتماد نداری؟
– مسئله بر سر اعتماد داشتن نیست، آدم ممکن است که آلوده باشد بدون اینکه به آن آگاهی داشته باشد.
• من زمانی که از کاندوم استفاده می کنم احساس لذت ندارم.
– شاید یک راهی احتیاج داری که مدت آمیزش بیشتر ادامه پیدا کند و کاندوم برای رفع مشکل زود ارضایی کمک می کند.
• من نمی توانم نعوذ بمانم وقتی که کاندوم را روی آلتم می کشم.
– من در کشیدن آن به تو کمک خواهم کرد و کمک می کنم که نعوذ بمانی.
• من با خودم کاندوم همراه ندارم.
– من همراه دارم.
• من قرص ضد حاملگی استفاده می کنم، تو احتیاجی به استفاده از کاندوم نداری.
– من دوست دارم که به هر حال استفاده کنم. آن به ما کمک می کند که آلوده گی های احتمالی پیش نیاید.
• اما من عاشق تو هستم.
– بنابراین تو کمک خواهی کرد که سلامت بمانیم.
• فقط همین یکبار
– یکبار می تواند همه چیزی اتفاق بیفتد.
• من می ترسم که فکر کند به او اعتماد ندارم اگر بگویم که کاندوم استفاده کند.
– وقتی که شما نتوانید به او بگویید احتمالاً به او اعتماد ندارید.
• از کجا می توان کاندوم تهیه کرد؟
کاندوم را می توان به راحتی از داروخانه ها، سوپر مارکت ها و مغازه ها تهیه کرد و مانند دیگرراه های پیشگیری تهیه آن نیازی به داشتن نسخه پزشک ندارد. در ایران می توان از مراکز بهداشتی و مشاوره خانواده نیز آن را تهیه کرد.
حتما می بایست از کاندومهای شناخته شده و تست شده مصرف کرد چرا که سوراخهای کاندوم ممکن است به اندازه ‌ای ریز باشد که فقط دستگاههای الکترونیکی بتواند آن را تشخیص دهد ولی اسپرم و ویروس میتوانند از آن عبور کنند و چشم معمولی قادر به دیدن آن نباشد، لذا حتما و همیشه از کاندوم‌هایی که صد در صد تست الکترونیکی شده مصرف کنید.
در خرید آن به مارک کاندوم توجه کنید که حتماً از مارکهای معتبر باشد چرا که اخیراً برخی از کشورها اقدام به تولید کاندومهایی با مارک و حتی شکل بسیار مشابه به مارکهای معروف کرده ‌اند که کیفیت اصلی آن را ندارد و تست نشده هستند.
همچنین کاندومهایی با عکسهای رابطه جنسیی وجود دارد که اکثراً کیفیت جالبی ندارند و بصورت غیر اتوماتیک بسته‌بندی میشوند و یا اگر هم وارداتی باشند بصورت قاچاق وارد میشوند و این گونه واردات ایجاب میکند که کاندوم به صورت فله ای و تحت فشار و فاقد شرایط مطلوب وارد شود که این امر خود از کیفیت آن می کاهد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هیچوقت عکس روی کاندوم (بطور کلی هر کالایی) بیانگر کیفیت آن نیست.

منبع : سایت امداد ایدز

  • ۹ دیدگاه
  • 2013-03-29
https://www.rahafun.com/?p=8470
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. محمد گفت:

    من ۲۳سالمه مجردم و فوق العاده نیاز جنسی بالای دارم لطفا منو راهنمایی کنید.ممنون

    • سعید گفت:

      با سلام
      دوست عزیز شکی در این نیست که اگر شرایط ازدواج دائمی را داشتید در اینجا سوالی نمیپرسیدید ولی شک نکنید بهترین راه ازدواج است ولی اگر شرایط ازدواج را ندارید یکی از راه های زیر را انتخاب کنید
      1:ازدواج موقت با یک خانم پاک نه این هرزه های خیابانی ( این راه برای همه مناسب نیست و توصیه میشود تا میشود سمت ازدواج دائمی بروید
      2:سعی کنید غذاهای گرم نخورید و خود را مشغول یک ورزش مثل بدن سازی و شنا کنید تا انرژی های بدنتون تخلیه شود و سعی کنید هفته ای یک روز روزه بگیرید
      3:میتوانید از یک روانپزشک کمک بگیرید تا با یک قرص شهوت شمارو سرکوب کنند

      نتیجه : باز تاکید میکنم بهترین روش ازدواج دائمیست زیرا خلقت ما انسان ها بر پایه آن قرار داده شده است

  2. علیرضا گفت:

    ادمین اسپری تاخیری از کاندوم بهتره آخه کاندوم که چیزی حس نمیشه . به نظر شما در کل کدوم بهتره آخه اسپری که جلوی بیماری های واگیر رو نمیگیره ؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      کارایی اسپری افزایش مدت زمان رابطه است که به هیچ وجه استفاده از ان توصیه نمیشود
      کارایی کاندوم امن کردن رابطه و پیشگیری از بارداری ناخواسته میباشد
      پس این دو به هیچ وجه به یک دیگر ربطی ندارد !

      البته در حال حاظر کاندوم هایی وجود دارد که ماده تاخیری دارند و دقیقا کار اسپری را نیز انجام میدهند .
      برای افزایش لذت کاندوم نازک تهیه نمایید .

  3. mahdi گفت:

    سلام. واقعا دمتون گرم عالی بود من در این مورد اطلاعات کمی داشتم ولی الان بشیتر چیزا فهمیدم.تشکر

  4. ملیحه گفت:

    سلام
    من دختری 35ساله هستمو هنوز ازدواج نکرده ام در یکی از سایت ها آقایی به من پیشنهاد صیغه داده چکارکنم،از کجا مطمین باشم ایشان آلوده نیست

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی اگر باکره میباشید بهتر ازدواج دائمی داشته باشید چون ازدواج موقت برای یک خانم باکره بسیار خط قرمز ها دارد
      ایشون با ازمایش مشخص میشود پاک هستند یا خیر ولی در هر صورت از دخول ترجیها خودداری شود و یا در صورت ضرورت به هیچ وجه بدون کاندوم نباشد
      در ضمن حتما مطمئن باشید شیاد نباشند

  5. مریم گفت:

    من دارم ازدواج میکنم تابستون اگر فیلم سکس مطلب عکس دارید به جمیلم بدید

  6. مریم گفت:

    میشه اگر فیلم بدید

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا