اصول مسواک زدن در زمان بارداری

اصول مسواک زدن در زمان بارداری
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

اصول مسواک زدن در زمان بارداری

ba2875

بهترين روش تميز كردن دندان‌ها براي زنان بارداري كه در زمان مسواك زدن دچار تهوع مي‌شوند شست و شو با آب نمك است.

 

رئيس انجمن دندانپزشكي كودكان ايران گفت: مراجعه به دندانپزشك در دوران بارداري و شيردهي بر خلاف تصور بسياري از خانم‌ها و انجام درمان‌هاي دندانپزشكي در طول دوران بارداري و شيردهي براي كودك آنها هيچ خطري ندارد اگر چه در مورد نوع درمان و زمان انجام آنها اولويت‌ها و الزاماتي وجود دارد ولي زنان بارداري كه در زمان مسواك زدن دچار تهوع مي‌شوند بايد از شست و شوي دندان‌ها و لثه خود با آب نمك استفاده كنند.

 

وي افزود: در دوران بارداري تغييرات هورموني بدن مادر او را مستعد ابتلا به بيماري و التهاب لثه مي‌كند، روي همين اصل دندانپزشكان به زنان حامله توصيه مي‌كنند بيش از ساير دوران زندگي به رعايت بهداشت دهان و دندان خود بپردازند و نبايد به دليل برخي موارد از بهداشت دهان و دندان خود غافل شوند.
گلپايگاني اظهار داشت: اين توصيه زماني جدي‌تر مي‌شود كه مادران جوان به دليل دغدغه‌هاي تازه‌اي كه در جريان زندگي مشمول آن شده‌اند از انجام بسياري از وظايف روزانه خود نظير مسواك زدن و شست ‌و شوي دهان غفلت مي‌ورزند ولي آنان مي‌توانند در صورت استفاده نكردن از مسواك كه در برگيرنده خمير دندان نيز هست از آب نمك و در صورت لزوم هفته‌اي يكبار نيز از دهان شويه استفاه كنند.

 

وي تصريح كرد: مراجعه دوره‌اي به دندانپزشك براي بررسي وضع سلامت دندان‌ها توصيه ديگر دندانپزشكان به زنان حامله و شيرده است تا پوسيدگي و بيماري‌هاي احتمالي دهان و دندان آنان در همان مراحل ابتدايي متوقف يا درمان شود و نياز به درمان‌هاي پيچيده و پرهزينه در اين دوران مرتفع شود ولي زنان بارداري كه نمي‌توانند از مسواك و خمير دندان براي بهداشت دهان و دندان استفاده كنند مي‌توانند از آب نمك كه بسيار ارزان و همچنين بي خطر و فاقد مواد شيميايي است بهره ببرند. رئيس انجمن دندانپزشكي كودكان ايران خاطرنشان كرد: استفاده از آب نمك براي زنان بارداري كه نمي‌توانند در زمان حاملگي از مسواك و خمير دندان به دليل تهوع و ديگر مسائل استفاده كنند مي‌تواند پلاك موجود در دندان‌هاي آنان را از بين ببرد و بهداشت دهان آنان حفظ شود.

 

منبع:farsnews.com

  • بدون دیدگاه
  • 2015-02-12
https://www.rahafun.com/?p=47871
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا